donderdag 9 maart 2023

Een fijne verjaardag in zachte pastels -met Petal Park

Brrrrr, het is best koud buiten, maar tegelijkertijd worden de dagen steeds langer en zie je overal de knoppen in de planten en bomen komen... Kortom, het is nog niet zo ver, maar het voorjaar lonkt al!!


En ik merk dan dat ik daardoor  meteen zin krijg in zachte, zoete voorjaarskleurtjes!
Dus daar ben ik lekker mee aan de slag gegaan! Ik wilde een kaart maken voor een heel speciale dame die binnenkort jarig is!!


En toen kwam ik toevallig deze Challenge tegen van Global Design Project. Case the Designer! Nou, deze paste wel in mijn voorjaarskaartenstemming!

Namaken vind ik niet leuk, maar dat hoeft ook niet! Het leuke van CASE'n vind ik dat je elementen van het origineel neemt, en daar naar eigen idee je eigen draai aan geeft!


Wat ik van het origineel oppakte waren de zachte kleuren die Kim gebruikt had, de indeling met de ring en de bloemen, en de manier waarop ze de tekst had toegevoegd!


In plaats van designpapier maakte ik een inktige achtergrond waarin alle in mijn kaart gebruikte kleuren weer terug komen. Heerlijk even kliederen ;o) Het geeft mijn kaart meer een Shabby uitstraling in plaats van de iets strakkere stijl van het voorbeeld. 

Ook gebruikte ik andere kleurtjes, namelijk deze drie tinten van deze Challenge van TGIF! Die kleurtjes geven meteen het lentegevoel!


Ik hield me aardig aan de oorsrponkelijke indeling van de kaart maar rekte alleen deze een beetje op, en maakte er dus een Slimline kaart van, de cirkel werd bij mij een ovaal, en de bloementoef werd langer!

Voor het ovalen frame gebruikte ik de Framed Florets Dies. Hier stanste ik ook enkele blaadjes mee die ik tussen mijn bloemen en blaadjes stak.


Mijn bloementoef werd lekker weelderig en vol, en ik maakte deze met de fantastische Petal Park stempelset en de bijpassende Petal Park Builder pons. Dit is een Two step stempelset, dus ik gebruikte de invulstempels om de bloemen en blaadjes kleur te geven. Snel en makkelijk! Hier gebruikte ik natuurlijk weer de zelfde kleuren voor als ik in de achtergrond had gebruikt. 

Met de pons heb je in no time een stapel bloemen en blaadjes die je vervolgens lekker kunt schikken.
Ook heb ik een paar onderdeeltjes met de hand geknipt, zoals de kleine roze bloemetjes.

Ik ben echt fan van deze set, en gebruikte hem HIER ook (inclusief tutorial), maar dan natuurlijk weer op een andere manier!

Met wat Pastel Pearls en Linen Thread versierde ik de toef nog een beetje.


Net als in het voorbeeld heb ik de tekst in wit geheatembossed op donkerder cardstock. De kleur heb ik alleen weer aangepast aan de kleuren van mijn kaart. De tekst komt uit de superleuke set Echt Iets Bijzonders, en ik gebruikte de Happy Labels Pick a Punch om er een leuk ticketrandje aan te maken.
Zo heb ik ook hier een beetje van Kim, en een beetje van mij ;o)


Met wat Sequins, die ook in het voorbeeld gebruikt zijn, maakte ik deze kaart af!
Het was weer superleuk om te doen! Het is gewoon genieten om met zulke fijne materialen en kleuren te kunnen werken! Ondanks de kou heb ik de voorjaarsmood te pakken!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Petal Park,Echt iets Bijzonders
Papier: Cardstock: Basic White, Shimmery White, Highland Heather|
Inkt: Highland Heather, Pear Pizzazz, Blushing Bride, Versamark
Dies: Framed Florets Dies
Ponsen: Petal Park Builder Punch, Happy Labels Pick a Punch
Embellishments: Embossingpowder White, For Everything Fancy Sequins,Linen Thread
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Take Your Pick Tool, Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit, Stampin'Spritzers, Blending Brushes, Silicon Craft Sheet

Tot snel!
Annette



NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 13 maart 19.00 uur
Maandag 20 maart 19.00 uur




Gebruik in MAART de hostcode BKE4NMDK als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Flat Adhesive Backed Pearls twv 11 euro!



πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!