vrijdag 10 maart 2023

Frisse paaskaart zonder paasstempels!

 Op het kastje bij ons in de huiskamer ben ik weer bezig geweest met het maken van een gezellig paashoekje. Dat doe ik elk jaar. Een paastak met leuke eitjes en veertjes er in, en dan nog allerlei leuke items er om heen. Kipjes, mos, haasjes, rieten mandjes, voorjaarsbloemen, eitjes, en dan natuurlijk alles in die zachte paaskleurtjes.... Ik vind het ZO gezellig!

Ik was dus helemaal in de stemming om ook even een paaskaart te maken!

En ook al heb je geen echte officiele paasstempels, dan kun je natuurlijk iets paasachtigs maken! Een kwestie van een beetje creatief denken.

Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat het deze keer niet vanzelf ging. Wat mij dan helpt is een challenge voor mezelf bedenken. Of gewoon bestaande challenges bekijken, door je stempelspulletjes snuffelen, niet "te moeilijk" denken,  en dan wachten tot je dat "pling"moment krijgt... dat moment dat de radertjes in je hoofd gaan bewegen!

Nou, ik ging dus even op zoek.... en toen ik deze twee challenges tegen kwam besloot ik ze te combineren. 

Bij de challenge van de Paper Players was het thema pasen, en bij deze challenge van the Color Throwdown vroegen ze ons te werken met bleekblauw, geel en lime.

Daardoor kun je al wat gerichter gaan werken.

Toen ik door mijn stempels aan het snuffelen was, om te kijken welke ik zou gaan gebruiken, zag ik ineens een gestanst ovaal op mijn tafel liggen die was overgebleven van deze kaart!

En toen.... kwam het "pling"moment!

Ik ging aan de slag met het ovaal EN met het plaatje van de Color Throwdown Challenge, dat schattige eierdopje met tere bloemetjes! Dat plaatje staat er niet als opdracht om na te maken, maar ik vond het eigenlijk wel grappig om dat nu eens wel te doen!

Ik deelde het ovaal in tweeen en gebruikte de ene helft voor het "dopje" en de andere helft voor de voet. Wat inkten met de Blending Brushes geeft wat diepte effect zodat de vormen bol gaan lijken.

Hoe grappig is het om mijn gekke idee helemaal door te voeren en ook het eierdopje te decoreren. Ik vond het kipje uit de set On the Farm helemaal geschikt!

Ik vond de bloemen van de set Framed Florets het mooiste bij de "tere" look van de bloemen passen! Dat was dus de beste keus!

 Na het heel subtiel inkleuren met Stampin'Blends stanste ik ze uit met de Framed Florets Dies en plaatste ze in het eierdopje! Deze stansen had ik ook gebruikt voor het ovaal waarmee ik het eierdopje maakte, had je dat gezien?

Wil je meer voorbeelden zien met deze schitterende, sierlijke set? Klik dan eens HIER!

Om alles mooi met elkaar te verbinden, liet ik de gebruikte kleuren in de laagjes terug komen en maakte ik zelf het "artistiekerige" achtergrondpapier. Ach ja, ik kan het kliederen met inkt vaak gewoon niet laten, en het laat alles hier mooi uitkomen! Zeker door het stukje vellum dat ik als extra laagje toevoegde.

Vervolgens ging ik op zoek naar een passende tekst. Ik besloot uiteindelijk een eigen mixje te maken. Het woord Celebrate komt uit de Framed Florets set, en het woord Easter maakte ik met de set Alphabest. Als je een tekst ook eens zelf wilt maken is deze set gewoon onmisbaar!

Een stukje Bakerstwine in een bijpassend kleurtje en wat Opal Rounds maken het geheel af!

Voila, een paaskaart, zonder paasstempels! Het is vaak eigenlijk gewoon een kwestie van lekker mixen en combineren, en soms ook eens met andere ogen naar je stempels en stansen kijken! 

Ik geniet altijd enorm van dat creatieve proces, waarbij op een gegeven moment alle puzzelstukjes op hun plek vallen. En juist als het eerst een beetje lastig is, is het des te leuker. Je krijgt daar juist uiteindelijk de leukste ideetjes van! En je vergeet even alle sores en narigheid op de wereld, en bent bezig met iets leuks en positiefs. 

Deze kaart gaat binnenkort op de post, en ik heb stiekem ondertussen nog veel meer ideetjes gekregen. Dus op naar de volgende (paas?)kaart!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Framed Florets, Alphabest,On the Farm
Papier: Cardstock: Basic White, Parakeet Party, Balmy Blue, So Saffron
             Vellum Cardstock
Inkt: Balmy Blue, Parakeet Party,So Saffron,Smoky Slate
Dies: Framed Florets Dies
Stampin'Blends: Parakeet Party, Balmy Blue, So Saffron
Embellishments: 2022-2024 In Colors Bakers Twine Pack, Opal Rounds
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Sponge Dauber, Paper Snips, Take Your Pick Tool, Blending Brushes

Tot snel!
Annette


NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 13 maart 19.00 uur
Maandag 20 maart 19.00 uur




Gebruik in MAART de hostcode BKE4NMDK als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Flat Adhesive Backed Pearls twv 11 euro!



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

6 opmerkingen :

  1. Annette, Oh my Gosh, Your card is gorgeous. I love how you made the egg cup. Isn't it great when things just click when you are crafting. Thanks for taking part at The Paper Players Challenge this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annette your creativity knows no bounds - I love your pretty flower-filled Easter cup! What a great creative use of your supplies. Thanks for playing along with my Easter theme challenge over at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouuu Annette je hebt je eigen alweer overtroffen wat schitterend kaart 😍 liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a beautiful card, Annette! I just love the soft shading and that sweet little chicken. Thanks so much for joining us this week over at The Paper Players!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a pretty card! I love the tiny chicken you used on the container!! Thank you for joining us at the Color Throwdown this week!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!