zondag 5 maart 2023

Clean & Simple Mannenkaart met On the Ocean - Simpel-op-zondag

 Het was weer even tijd voor een echte Simpel-Op-Zondag kaart!

Zo'n kaart zonder al te veel frutsels, laagjes, en decoratie! Voor mij best een uitdaging, maar daarom juist des te leuker om toch te doen!

Op z'n tijd is het leuk om uiteenlopende dingen te doen en niet vast te houden aan die ene stijl of die ene manier. Door op een andere manier te werken ga je weer anders naar je spulletjes kijken!

En Clean & Simple kaarten kunnen juist ZO prachtig zijn!

Een Clean & Simple kaart hoeft niet perse heel makkelijk te zijn, wat juist op zo'n kaart valt elk element op en moet het liefst allemaal helemaal kloppen!

En persoonlijk vind ik het dan net weer de sport om TOCH net even dat ene detail toe te voegen, maar dan wel zonder de Clean & Simple stijl te verliezen.

Deze keer werd het een leuke kaart voor een mannenverjaardag! Lekker stoer!! 

Daarbij ook nog eens een heel snelle kaart, want ik heb deze binnen een kwartiertje gemaakt.

Deze supergave set, On the Ocean genaamd, is natuurlijk de ultieme keuze voor dergelijke stoere kaarten!

Het nautische thema is tijdloos en geschikt voor alle leeftijden!

Met de stempels en bijpassende stansen kun op op diverse manieren schepen en golven maken. Van kalm en rustig tot ruige golven met veel diepte en structuur! 

Ook zitten er leuke extra's bij waarmee je de boel extra kunt aankleden, en bijvoorbeeld van het schip een piratenschip kunt maken! Ik vind het altijd leuk en handig als er zulke extra's bij een set zitten. Dan kun je er echt volledig mee uit de voeten zonder perse veel extra spulletjes nodig te hebben, en bovendien maken die extra elementen het vaak gewoon net even meer af.

De set is trouwens te vinden in onze mini Catalogus, op bladzijde 70!

De stempels hebben een supermooie watercolourlook! Dat geeft sowieso al een tof effect!

In de achtergrond stempelde ik heel licht de wolkenstempel. Ik heb de stempel wel twee keer eerst afgestempeld op een kladblaadje voor ik op mijn paneel stempelde. Zo blijft de frisheid behouden, en is er toch iets van structuur en diepte in de achtergrond.

Omdat ik de kaart echt strak wilde houden stempelde ik de prachtige golvenstempel, die vol details en structuur zit, hier op een losse strook cardstock.

Hierop stempelde ik een prachtige tekst die natuurlijk heel toepasselijk is voor een verjaardag, en vervolgens stempelde ik het Happy Birthday op een los strookje dat ik vervolgens verhoogd opplakte. Dat is net weer iets leuker en speelser dan beiden gewoon stempelen, terwijl toch de strakke lijnen in stand blijven..

Beide teksten zitten uiteraard ook in de set!

Vandaag gaf deze schets #505 van CAS Colours & Sketches mij het duwtje om deze kaart te maken. Meteen moest ik aan deze stempelset denken toen ik de schets zag! Bovendien moet je voor deze challenge echt "clean"werken, dus ik heb me daar keurig aan gehouden ;o)

Ik was zo fijn bezig dat ik nog een kaart maakte met de zelfde set, en de zelfde schets. Alleen dan in een heel andere stijl. Deze zal ik de komende week laten zien!

Door een groep enthousiaste workshopvolgers is er toevallig een datum gepland om een thema workshop met deze geweldige set te komen doen! Dan gaan we van Clean & Simple tot vintage, van slimme funfold vol diepte, tot een techniekenkaart vol lagen en mixed media technieken! Echt superleuke projecten vol gave tips en trucs!! Deze set is ZO ontzettend geschikt voor al die stijlen!

Laat het me gerust weten als jou zo'n workshop met On the Ocean ook leuk lijkt, ik wil best deze workshop nog eens doen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: On the Ocean
Papier: Cardstock: Basic White, Balmy Blue, Thick Basic White
Inkt: Soft Suede, Balmy Blue, Smoky Slate, Memento Black
Dies: On the Ocean Dies
Tools: Stampin 'Cut & Emboss Machine, Paper Snips, Sponge Dauber

Tot snel!

Annette

NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 6 maart 19.00 uur
Maandag 13 maart 19.00 uur




Gebruik in MAART de hostcode BKE4NMDK als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Flat Adhesive Backed Pearls twv 11 euro!



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



2 opmerkingen :

  1. What a fabulous tall ship on the high seas Annette - great take on the sketch. Thanks for playing over at CAS Colours and Sketches this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a beautiful card, Annette! I love your take on the sketch, the nautical scene is gorgeous! Thanks so much for playing along with us at CC&S!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!