zaterdag 12 november 2022

The most Wonderful time - #30DayChristmasCardMakingChallenge - Dag 12

  

Vrijdag 11 november, dus alweer de elfde dag vandaag, van de 30-dagen-kerstkaarten-maken-Challenge.

Deze keer weer iets heel anders dan de voorgaande dagen. En ook eens iets buiten mijn comfortzone!

Het zijn drukke weken, met veel workshops, mantelzorg, vrijwilligerswerk, geklus en meer, maar ik geniet enorm van de momentjes in mijn stempelhoekje! Some Stamping each day, keeps the doctor away, toch? 😉

En ook voor deze kaart geldt::

Voor deze challenge maak ik spontane kaarten, ik denk niet vooraf na en maak dat wat in me opkomt, met de materialen waar als eerste mijn oog op valt. Zonder veel uitleg, niet te ingewikkeld, maar met een lijstje van gebruikte materialen zal ik ze dagelijks hier plaatsen.

Je vindt alle gemaakte challenge-kaarten HIER!


"Christmas Past" was de opdracht voor vandaag! Dus in gedachten ging ik even terug in de tijd. De oudste kerstherinneringen zijn natuurlijk die aan het klassieke kerstverhaal, van het kindje dat werd geboren in een stal, maar als we iets minder ver terug gaan komt bijvoorbeeld het oud engelse Dickens-kerstgevoel naar boven. De tijd van Scrooge en Christmas Carols, de  oude kerstliederen die veelal op straat werden gezongen.

Ja zo ging mijn fantasie zijn gang. Maar zo werd wel het idee geboren voor deze kaart!


Een warme, kleurrijke kaart, met een aantal warm aangeklede muisjes die Carols zingen!


De schattige set Caroling Mice is zo schattig! En kijk, zelfs de klassiek Victoriaanse lantaarn ontbreekt niet!
Deze set is een Hostset, dat wil zeggen dat je deze kunt uitkiezen van Stampin'Rewards. En Stampin'Rewards krijg je bij een bestelling vanaf 200 euro.

De set is echt heerlijk om in te kleuren!


De muisjes kleurde ik deze keer in met Stampin'Blends, en de kleuren koos ik aan de hand van het designpapier dat ik voor deze kaart gebruikte. Ik vind het zo'n bijzondere kleurcombinatie, maar hij werkt geweldig goed!

Het vel DSP komt uit het Santa Express DSP, en dat zit vol met leuke printjes! Dit papier doet ook wat denken aan vroeger, maar dan wel met een hippe touch. Voor mijn kaart koos ik het dessin met de kadootjes.

En overal komen die bijzondere kleurencombinaties weer terug in dit papier!


Een laagje Vellum cardstock zorgt dat de muisjes er mooi bij afsteken en toch tegelijkertijd mooi samenvloeien met de ondergrond.


Ook het geemboste paneeltje draagt bij aan het framen van de muisjes.


Ik vond het leuk om er een tekst bij te zoeken die ook de tekst van een kerstliedje, een Carol dus, is! Dus al snuffelend tussen mijn stempels kwam ik deze tegen.

Op deze foto zie je ook meteen goed hoe ik de pompoms op de mutsen een mooi glimmertje gaf, met Enamel Effects.

De kaart had niet veel meer nodig, dus ik voegde alleen van Sequins toe, die er mooi bij pasten.


Ha, het is weer een echte mix en match kaart geworden. Zo heerlijk dat alle producten onderling zo heerlijk te combineren zijn he! 

En al dat gezang is per ongeluk ook weer heel toepasselijk voor deze periode! Want gisteravond stonden er hier weer hordes zingende kinderen voor de deur, vanwege het Sint Maartenfeest! Zo gezellig! Er is een hele grote bak met lekkers uitgedeeld!

Al met al werd het zo een lekker gezellig kaartje, en weer eens heel anders dan ik gewoonlijk vaak maak. Ik vind dat heerlijk, want ik blijf altijd uitkijken naar nieuwe mogelijkheden, stijlen en combinaties. Zo blijft het stempelen steeds verrassend en nieuw!

Deze kaart is te koop, de opbrengst is geheel voor een goed doel, namelijk onze kerstboodschappentassenactie! Want er zijn helaas mensen die met honger leven, en dat in ons eigen land….en dat kan en mag gewoon niet vinden wij!Om de kaart te kopen reageer je onder deze blogpost met VERKOCHT. De prijs van de kaart inclusief postzegel binnen NL is 5 euro. Begin december stuur ik de kaart naar jou, of naar een door jouw gekozen persoon, eventueel voorzien van een door jouw opgegeven (kerst)bericht.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels Caroling Mice (host-set), Sweet Candy Canes (tekst)
Papier: Cardstock: Evening Evergreen, Petal Pink, Polly Parade, Basic White
            DSP: Santa Express DSP
            Vellum Cardstock
Inkt: Early Espresso, Evening Evergreen, Cajun Craze
Dies: Layering Circles Dies
Embossingfolder: Quatrefoil Tile Embossingfolder
Stampin'Blends: Poppy Parade, Cajun Craze, Gray Granite, Petal Pink,Evening Evergreen,Bermuda Bay, Granny Apple Green, Basic Black, Mint Macaron, Mango Melody
Embellishments: Adhesive Backed Seasonal Sequins, Pearlized Enamel Effects Basics
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Sponge Daubers

Morgen is er weer een challengekaart, maar eerst komt er vanmiddag nog een bloghopkaart voorbij. Kom dus maar snel weer terug om weer een kijkje te nemen!

Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 14 november 19.00 uur
Maandag 21 november 19.00 uur






Gebruik in NOVEMBER de hostesscode W6TWSNF7 als je online bestelt zodat ik je een bedankje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 95 EURO krijg je deze maand gratis een pakje Solid Faceted Gems twv 9,75.


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox


2 opmerkingen :

  1. Wat een prachtige set, had ik maar voor iets meer besteld..... en deze kaart is VERKOCHT! Ga ik een dame in Leeuwarden blij mee maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, jammer genoeg net iets te weinig besteld om deze set te krijgen maar de kaart koop ik graag voor een dame uit Leeuwarden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!