vrijdag 18 november 2022

Sending Christmas Wishes - #30DayChristmasCardMakingChallenge - Dag 18

 

Dag 18 vandaag! En wow, de stapel Challengekaarten past al bijna niet meer in mijn bakje!

Deze keer heb ik volop gecombineerd met materialen. Door producten te mixen vergroot je natuurlijk enorm je mogelijkheden! Soms kun je zo zelfs met een niet-kerstset toch een kerstkaart maken!

En ook voor deze kaart geldt:

Voor deze challenge maak ik spontane kaarten, ik denk niet vooraf na en maak dat wat in me opkomt, met de materialen waar als eerste mijn oog op valt. Zonder veel uitleg, niet te ingewikkeld, maar met een lijstje van gebruikte materialen zal ik ze dagelijks hier plaatsen.

Je vindt alle gemaakte challenge-kaarten HIER!


Deze keer werkten we met een sketch. De afbeelding was op meerdere manieren te interpreteren. Ik haalde er vooral de strookjes uit die speels en half overlappend in het midden zijn aangebracht, en de gevulde rest van de kaart.

en deze aspecten heb ik vervolgens op mijn kaart terug laten komen!


Voor de strookjes nam ik het Splendid Day DSP er bij. Dit is geen speciaal kerstpapier, maar wel superfeestelijk en sjiek. De glans en motieven zijn gewoon schitterend! Voor deze kaart nam ik diverse prints in blauw groentinten en gebruikte deze om de strookjes te maken. Door glans en mat te combineren krijg je een leuke afwisseling. Op de rechterfoto kun je zien hoe mooi het glimt!


Op de strookjes kwam de tekst. Deze stelde ik samen met diverse sets. Het woord Sending komt uit de Sending Dies, en de gestempelde tekst komt uit de set Snowman Magic.


Tussen en achter de strookjes stak ik allerlei mooie takjes en blaadjes, in bijpassende kleuren. Ik voegde aan het zachte groen echter ook Garden Green toe, en ook voegde ik er rood aan toe, voor het echte kerstige gevoel. Door deze kleur op meer plekken terug te laten komen maak je er toch een geheel van.


Met het Splendid Thoughts pakket, bestaande uit de stempels en de Splendid Stems Dies, maakte ik een afwisselende collectie blaadjes en takjes. Dit is geen echte kerstset, maar wel een heel artistieke, bijzondere set, met nieuwe mogelijkheden! Maar met een paar foefjes kun je er natuurlijk prima ook een kerstkaart mee maken!


Er werden takjes gestempeld, er kwamen koperkleurige blaadjes die ik met koper embossingpoeder emboste, maar ook stanste ik gewoon takjes en blaadjes uit cardstock en Foil Sheet in koperkleur. Echt van alles met elkaar gecombineerd dus!

Met alle onderdelen ging ik vervolgens een compositie maken. Ik noem dat altijd bloemschikken, omdat het echt hetzelfde voelt als werken met bloemen.


Als afwerking kwamen er nog wat rode pareltjes uit de Red &Green Adhesive Backed Pearls op, en wat stoere spettertjes. Dat maakte de kaart compleet.



Toen ik met het maken van deze kaart begon had ik nog niet echt een idee hoe het zou worden. Uiteindelijk is het een artistieke, luxe kaart die niet bepaald traditioneel is, maar zeker heel feestelijk EN kerstig!

Deze kaart is te koop, de opbrengst is geheel voor een goed doel, namelijk onze kerstboodschappentassenactie! Want er zijn helaas mensen die met honger leven, en dat in ons eigen land….en dat kan en mag gewoon niet vinden wij! Om de kaart te kopen reageer je onder deze blogpost met VERKOCHT. De prijs van de kaart inclusief postzegel binnen NL is 5 euro. Begin december stuur ik de kaart naar jou, of naar een door jouw gekozen persoon, eventueel voorzien van een door jouw opgegeven (kerst)bericht.

Morgen maak ik weer een kaart! Wat ik dan ga maken? Ik heb nog geen idee! 

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Splendid Thoughts, Snowman Magic (tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Pool Party, Garden Green, Soft Sea Foam, Real Red
             DSP: Splendid Day Specialty DSP
             Foil Sheet Copper
Inkt: Garden Green, Soft Sea Foam, Pool Party, Real Red, Versamark
Dies: Splendid Stems Dies, Sending Dies
Embellishments: Red & Green Adhesive Backed Pearls, Embossingpowder Copper
Stampin'Write Marker Real Red
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool, Sponge Daubers



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Dinsdag 21  november 19.00 uur
Maandag 28 november 19.00 uur






Gebruik in NOVEMBER de hostesscode W6TWSNF7 als je online bestelt zodat ik je een bedankje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 95 EURO krijg je deze maand gratis een pakje Solid Faceted Gems twv 9,75.


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox


1 opmerking :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!