vrijdag 24 juni 2022

Bloemen in Patchworklook - Totally Techniques Bloghop - Paper Piecing

  ***This Blogpost is in English and Dutch!***

Welkom bij deze bloghop van het International Totally Techniques Designteam! We hebben ook deze
maand weer een leuke techniek "uitgediept" en laten je samen diverse voorbeelden zien!
Leuk dat je er bent!

Welcome to this Bloghop of the International Totally Technique Designteam! This month we have chosen another fun technique again and together we will show you several examples of it! Happy to see you here!

Deze keer gaan we aan de slag met Paper Piecing!

This time we will do some Paper Piecing!


Paper Piecing is al een oude stempeltechniek, maar net zoals dat voor alle stempeltechnieken telt, kun je zo'n werkwijze steeds in een nieuw jasje steken! En zo blijft ie hip!

Paper Piecing is an older Stamping Technique, but as all older techniques, you can keep a technique up to date when you give it a modern touch!


Paperpiecing is eigenlijk het inkleuren van een afbeelding, of delen van een afbeelding. Niet met inkt, potloden en dergelijke maar met stukjes (pieces) papier!

Paper Piecing is in fact a way of colouring an image, or parts of an image. Not with inks, pencils or media like that, but with paper pieces!


Voor deze bloghop heb ik me heerlijk uitgeleefd met deze techniek! En natuurlijk ga ik in stappen uitleggen hoe ik deze kaart heb gemaakt, met mijn versie van de Paper Piecing techniek.

For this bloghop I had a blast with this technique! Ofcourse I will tell you how I made this card, step by step, with my verson of the Paper Piecing technique!


Het leuke is dat je geen ingewikkelde materialen nodig hebt om deze techniek te kunnen doen! Inkt, stempels, papier, lijm, en een prettig schaartje en je kunt aan de slag. Qua schaartje kan ik je oprecht onze Paper Snips aanraden, aangezien je daar prettig, en nauwkeurig mee kunt knippen, en het prettig in de hand ligt.

The fun thing is that you don't need a lot of products to do this technique. Ink, stamps, paper, glue and some nice sharp scissors, and you are ready to go! Our Paper Snips are the perfect scissors, if you ask me. They cut very precise, they are very sharp and have the perfect size.


Ik begon met het stempelen van een reeks bloemen op een stuk Basic White cardstock met Memento Black inkt. Voor de techniek is het belangrijk een "inkleurbare" afbeelding te nemen, dus deze klaproosbloem is een prima keus!

I started with stamping a row of flowers on a piece of Basic White Cardstock with Memento Black ink. It is important to take a "colourable" image for this technique, so this poppy flowers is a perfect choice



De bloem komt uit deze set: Painted Poppies!

The flower is from the set Painted Poppies!


Omdat sommige blaadjes omgekrulde randjes hebben besloot ik deze eerst even in te kleuren met Stampin'Blends in de kleur Orchid Oasis. Een van de nieuwe In Colors van dit jaar!

Since some of the petals have some curled edges I decided to colour these first, with Stampin'Blends in the new In Color Orchid Oasis!

Vervolgens pakte ik wat stukjes van het 2022-2024 In Color DSP en stempelde hierop de bloemen nog eens. Het zijn verschillende printjes, maar ze zijn wel allemaal weer  in de kleur Orchid oasis

Next I took some pieces of the 2022-2024 In Cor DSP and stamped the flowers on those pieces too. I took some different patterns, but they are all in the New In Color Orchid Oasis again.


Ik nam een van de bloemen en knipte daarvan zo secuur mogelijk de blaadjes uit. Deze stukjes gebruik ik straks voor het Paper Piecing effect!

I took one of these flowers and carefully started cutting all the petals. These are the pieces we will use for the technique.


Ik verdeelde zo de stukjes een beetje over de bloemen, en vulde ze er mee op. Maar voor ik de stukjes vastplakte besloot ik met inkt en een Blending Brush nog even een kleurtje toe te voegen op en om de bloemen, om ze zo een beetje met elkaar te verbinden. Deze stap is niet noodzakelijk voor de techniek, maar leek me hier gewoon mooi bij passen. Na het Blenden plakte ik de geknipte stukjes in de bloemen.

I divided the pieces between the flowers, but before adhering them I decided to add some colou on and around the flowers with ink and a Blending Brush, to add some cohesion between the flowers. This step is not essential for the technique but just something I liked on this card. After Blening the ink I adhered the paper pieces to the flowers.



Daarna herhaalde ik dit met de volgende print!

Now I repeated this with the next print!


En zo ging ik verder en verder totdat ik alle blaadjes opgevuld had met stukjes papier!! Wat leuk, door het combineren van de printjes had ik een soort patchworkbloemen gemaakt!

And in this way I went on, until I had filled all the petals with Pieces of paper!! So much fun, by combining all these prints I had turned the flowers into patchworkflowers!


Het leek me leuk om wat extra aan de bloemen toe te voegen. Daarom nam ik een stuk DSP uit het zelfde pak, maar nu in de kleur Tahitian Tide, en stempelde hierop nog eens de bloem en vervolgens de bladstempel uit de set. Het deel van het blad dat uit de bloem steekt knipte ik uit, en zo sloten ze natuurlijk mooi aan op mijn patchworkbloemen!

I thought it would look nice to add something extra to the flowers, so I took a piece of DSP from the same pack, but nu in the In Color Tahitian Tide. I stamped the flower once more, and then I stamped the leave from the set, partly on the flower and partly over the edge. I cut out the pieces that were outside the flower. This way they fit perfectly on the outside adges of my patchworkflowers.


Nu was het tijd om de kaart verder af te werken. De bloemen waren klaar! In de hartjes voegde ik wat Matte Black Dots toe, die zorgen voor een mooi accent.

Now it was time to further decorate the card, since the flowers were ready now! In the centres of the flowers I added some Matte Black dots as a fun accent!


Met ene Stamp[in'Write Marker voegde ik wat spettertjes toe.

With a Stampin'Write Marker I added some splattering.


En aan de linkerkant kwam wat van het Metallic Woven Ribbon, ook weer in de kleur Orchid Oasis!

On the left I added some Metallic Woven Ribbon, again in Orchid Oasis.


De tekst werd ge-heatembost in wit, op een stukje Orchid Oasis cardstock. Ik knipte de tekstdelen uit voor een wat speelser effect. Zo wordt je tekst een decoratie op je kaart..

The text was heat embossed in white, on some Orchid Oasis Cardstock. I fussycut the parts of the text for a more playful effect. This way the text become an embellishment on the card.

De tekst is uit de set Peaceful Moments. Mooie, bruikbare teksten, en in prachtig lettertypes!

The text is from the set Peaceful Moment. Lovely, usable messages in some beautiful fonts!


Voor wat extra frisheid, EN om de helder groene kleur terug te laten komen, voegde ik tenslotte hier en daar wat 2022-2024 In Color Matte Decorative Dots toe.

For some extra freshness, and to make the bright green colour come back on another element in the card, I added some 2022-2024 In Color Matte Decorative Dots as a final finishing touch.


En zo ontstond dan deze vrolijke kaart Ik vond het erg leuk om de bloemenstempel op deze manier "in te kleuren"en het was een precies, maar heel ontspannend werkje om te doen! Het was echt leuk om deze "oude techniek" weer eens te doen! Het is een echte "gouwe ouwe"! 

And that is how this happy card came to life. I loved "colouring"the flowerimage this way! It was a precize but relaxing job to do! I really enjoyed those technique again. It is an oldie but a goodie!


Heel erg leuk dat je vandaag bij de Kijkkast bent komen kijken! Heb je vragen? Stel ze mij gerust! Onderaan dit bericht vind je een lijst met alle gebruikte producten, en deze zijn allen te bestellen bij de Kijkkast! Ik help je graag!
Dan is het nu tijd om verder te hoppen, de links naar de andere designers vind je hier onder! Heel veel plezier alvast, en hopelijk tot snel! XXX Annette

I really love the fact you visited de Kijkkast today! Please just ask when you have any questions! Below you will find a list of all the products I used. All new products can be ordered through de Kijkkast. I will be happy to help you!
I now invite you to hop to the other designers to see what they made. Have fun, and feel free to visit de Kijkkast any time you like! XXX Annette💚

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Painted Poppies, Peaceful Moments
Papier: Cardstock: Basic White, Orchid Oasis, Thick Basic White
             DSP: 2022-2024 In Color DSP
Inkt: Memento Black, Orchid Oasis
Stampin'Write Marker Orchid Oasis
Embellishments: Matte Black Dots, Metallic Woven Ribbon Orchid Oasis, White Embossingpowder, 2022-2024 In Color Matte Decorative Dots
Tools: Paper Snips, Blending Brushes, Heat Tool


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 27 juni om 19.00 uur
Vrijdag 1 juli om 19.00 ivm Nieuwe Catalogus
Maandag 4 juli 19.00 uur





De Kijkkast-JUNI-actie: Gebruik de actuele hostcode EDZY6G3R
en ontvang bij een bestelling vanaf 97,50 euro
nu gratis een pakje AntiekMetallic Dots twv 9,75

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!



1 - 30 juni:
Laatste Kans - Veel kortingen - Einde Mini Catalogus!
Op is echt op!
Klik HIER voor alle info!




Kiezen uit de jaarcatalogus moeilijk? Er is een oplossing!
De Kijkkast Deelpakketten, van alles een beetje! Klik HIER voor de mogelijkheden!




Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!

Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!