maandag 13 juni 2022

Hoe verder met de Kijkkast Lives? - De natuurlijke kracht van Wild & Sweet - Met Kijkkast Live VIDEO

Het is weer maandag, dus ik post heel graag weer een Kijkkast Live voor jullie! Maar eerst wil ik even iets delen, over de Kijkkast Lives!

Het is leuk om te horen dat de Lives worden gewaardeerd, en zelfs worden gemist, als ik eens een vrijdag over moet slaan. Zelf vind ik het ook heel erg leuk om te doen, het is zo gezellig en een heerlijk creatieve uitdaging voor mezelf, dus als het even kan probeer ik de Live toch in te plannen! Hoe vol mijn week ook zit!


Toch moet mij ook iets van het hart, en ik ga dus even heel erg eerlijk zijn. Dat is sowieso natuurlijk ALTIJD het allerbeste, ook al is het soms best spannend om je, zoals in dit geval,  even heel open en kwetsbaar op te stellen.

Momenteel ben ik me namelijk aan het beraden. Kan ik doorgaan met deze Lives of niet? 

Om mijn verhaal te verduidelijken leg ik eerst even heel compact mijn beweegredenen uit. 

Al met al zit er een heleboel tijd in deze Kijkkast Lives. Het uiteindelijke filmen is maar een heel klein deeltje van het werk! Want hoe werkt zoiets nou? Dit zijn enkele van de stappen:

De voorbereiding (drie sets kiezen die niet al aan de beurt zijn geweest, in ogenschouw nemen dat we het afwisselend willen houden etc,) dan een foto maken en bewerken met tekst, deze plaatsen op facebook, en dan een paar uur later later de antwoorden tellen en kijken welke set er het meest gekozen is. Dan de volgende dag bedenken wat we met de betreffende set gaan maken, spulletjes klaarzoeken en soms al wat snijden of stansen, de apparatuur klaar zetten, alles checken en dan ga ik uiteindelijk enkele uren Live. Daarna  moe maar voldaan zorgvuldig alle gebruikte producten noteren, alles opbergen op de plek waar het hoort, en mijn werkplekje weer schoon en netjes maken. (want er liggen altijd wel wat snippers haha)  Hierna blijf ik regelmatig de reacties bekijken die er nog binnenkomen en er op reageren, en vragen en bestellingen die per mail binnen komen ga ik zo snel mogelijk beantwoorden en verwerken. Het volgende is het naar de computer doorsturen van de video, de voor en achterzijde knippen en daarna uploaden op Youtube. Dan wacht een volgende klus: foto's maken van de gemaakte projecten, alles waar nodig bijknippen en stuk voor stuk watermerken en deze foto's uploaden op de computer. Dan de blogpost schrijven, met een lijst van alle producten en de foto's er bij. De link invoegen en tekst intypen voor de beschrijving bij het Youtube filmpje, en dan nog de Link van het filmpje in de blogpost verwerken. Dan de nodige links en tags toevoegen zodat alles duidelijk en makkelijk is voor de lezers en kijkers. Achter de schermen maak ik dan vaak ook nog een bonusproject met videofilmpje voor mijn VIP-Lounge leden, waar ik dus ook weer alle stappen voor doorloop dus dat is ook nog een taakje waar ik liefde EN tijd in steek.

Dit was het even in een notendopje. Al met al dus tijdrovend maar ook heel erg leuk. Zeker als je interactie en leuke reacties mag krijgen na het maken van de projecten. Jouw Like, jouw reactie, jouw abonnement op mijn youtubekanaal, jouw bestelling, het helpt allemaal om dit te kunnen blijven doen. Al met al kost het me immers RUIM twee dagen (en avonden)  per week! En de Kijkkast is mijn bedrijf, mijn baan! Ik investeer daarin mijn tijd, mijn liefde, mijn jarenlange ervaring en kennis, en ik investeer een deel van mijn verdiensten zodat ik jullie steeds mooie nieuwe materialen kan laten zien.

 En het is dus echt fijn dat jullie blij zijn met wat ik doe....

Maar dit alles blijven doen kan alleen met jullie hulp. Ik geef en deel dolgraag inspiratie, tips, voorbeelden en ideetjes, maar geven kan alleen als er nog iets te geven valt. Begrijp je wat ik bedoel? 

Kortom er moet evenwicht zijn, en mij bekruipt vooral de laatste tijd een beetje het idee dat dat een beetje scheef aan het raken is. Om een paar voorbeelden te geven... Er kijken veel mensen mee die vervolgens de materialen bij een van mijn democollega's bestellen. Daar profiteren dus mijn collega's van, en ik merk daar buiten een "Hartelijke dank voor de inspiratie" niets van..... Ook kijken er heel veel demo-collega's graag mee, die vervolgens regelmatig mijn projecten, mijn tips en voorbeelden, al dan niet een beetje aangepast,  voor hun eigen business blijken te gebruiken. Soms tref ik mijn projecten zelfs (bijna) letterlijk aan als voorbeeld op hun blog, of als project in hun workshops. Zelfs mijn taalgebruik zie ik regelmatig elders terug..... En ook kijken er een heel aantal Hobby Demo's mee, die hun eigen spulletjes bestellen nadat ze bij de Kijkkast hun ideetjes hebben opgedaan. Heel begrijpelijk en logisch allemaal, en ik gun mijn collega's alles, maar het wordt hierdoor voor mij wel lastig om zo dit voort te kunnen zetten. Je kunt immers niet blijven geven als je zelf met lege handen staat....

Van nature ben ik iemand die liever geeft dan ontvangt.... maar dat is nu dus een beetje een valkuil. Ik merk dat het zo niet helemaal goed meer gaat, en dat het me door al het bovenstaande zwaarder begint te vallen. Ik werk keihard om de Kijkkast te kunnen behouden. Ik werk met alle passie die ik in me heb. Ik bedenk en doe ALLES zelf, ik weet dat ik veel te bieden heb, en ook biedt, maar ik mag daar, zo wordt mij door lieve, deskundige mensen verteld, ook iets voor terugverlangen. Ik ben geen commercieel werkende demo, en dat zal ik ook niet gaan worden want zo ben ik gewoon niet, maar ik moet wel kunnen blijven bestaan!

Zo, dat is er uit. ;o)

Kortom, ik beraad me op hoe ik hier vorm aan ga geven! 
Geen zorgen: Dat ik blijf stempelen, EN mijn passie, inspiratie en kennis blijf delen staat vast, want dat is het allerleukste dat er maar is! En dat ik enorm achter de materialen van Stampin'Up! sta staat ook buiten kijf!
Maar ik moet nu eens niet alleen voor anderen zorgen, maar ook eens voor mezelf. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik ga dus nog eens diep nadenken hoe ik dit vorm ga geven, en kom daar zeker op terug. Als je er iets over kwijt wil, doe dan dan vooral. Ik stel dat echt HEEL erg op prijs. Meedenken wordt ook gewaardeerd! Maar vooral hoop ik dat je het een beetje snapt, en dat het overkomt zoals ik het bedoel! Dat wilde ik dus even kwijt!

Maar dan nu naar de kaarten die ik jullie vandaag ook wil laten zien!

In deze blogpost laat ik weer graag aan jullie zien wat we op een vrijdagmiddag in mei maakten  en natuurlijk voeg ik de video er bij!


Deze keer was het een Kijkkast Live met een heerlijk, natuurlijk thema!

 

Er rolden een drietal "knuffelbare" kaarten uit!

Deze keer ging ik namelijk aan de slag met de geweldige set Wild & Sweet!

Met de panda, de wasbeer en de koala kun je echt de leukste dingen doen! Het is een unieke set die op een ontzettend mooie, gedetailleerde manier is vormgegeven. Daardoor is de set op vele manieren te bewerken! 


En een paar van die manieren laat ik graag in deze Kijkkast Live zien!

Deze set blijkt gewoon een echte alleskunner te zijn! Voor elke gelegenheid in te zetten, en voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of status ;o)

Bovendien heerlijk te combineren met allerlei andere producten die je al hebt!



Tijdens de Kijkkast Lives gebruik ik geen heel ingewikkelde of heel uitgebreide technieken, maar laat ik wel heel graag heel verschillende ideeen zien, en manieren om de stempelset of de bundle/het productpakket te gebruiken.
Je vindt hieronder de ( onbewerkte) video, waarin je ziet hoe de set werkt, hoe ik het aanpakte en welke keuzes ik maakte.


Kijk vervolgens verder hieronder voor detailfoto's, een overzicht van de gebruikte producten EN wat extra toelichting hier en daar.

Video:


Als eerste maakten we een heerlijke Pandakaart, waarbij ik diverse technieken toepaste!



Een panda en bamboe, zijn een gouden combinatie natuurlijk! Ik combineerde de set Wild & Sweet hier dan ook met de set Bamboo Beauty waarmee ik een poos geleden al eens >> Deze Kijkkast Live<<< maakte!
Al met al een lekker rustieke kaart!

Vervolgens maakte ik deze frisse Slimline kaart, met wat meer kleurtjes, maar nog steeds met een natuurlijk thema!



Hier maakte ik een klein landschapje met de wasbeer, waar door het frame dat ik toevoegde, een mooie focus ontstaat, en wat diepte! Een subtiele decoratie maakt het af!

De derde kaart kreeg een ton sur ton gevoel, en werd daardoor zelfs een beetje sjiek, maar ook nog steeds stoer!




De schattige koala kreeg subtiel wat kleur, en met het rustige kleurenschema, en het mooie zwartwit, en de decoratie in het zwart, kreeg deze kaart weer een totaal andere look! De geemboste ondergrond zorgt voor lekker veel structuur, wat weer voor een stoer element zorgt!


In de video verwijs ik naar een andere kaart die ik met deze Wild & Sweet stempelset maakte en op mijn blog heb gezet, maar daar is inmiddels meer bij gekomen. Als je op >Deze link< klikt zie je alle gemaakte voorbeelden achter elkaar!



Neem maar van mij aan dat ik nog lang niet klaar was met mijn ideetjes.... maar de tijd was nu eenmaal beperkt! Ik ben er die zelfde avond nog lekker mee verder gegaan! Er liggen nog wat kaarten klaar die ik met deze set maakte, deze komen binnenkort vast nog voorbij hier op mijn blog!

Het was in ieder geval weer een geweldig leuke Live, met deze set kun je zulke leuke dingen doen, ook
 als je het verder eenvoudig houdt steelt deze set meteen de show!! Dat komt door de prachtige afbeeldingen!



Het was een ontzettend gezellige stempelmiddag, en het leuke is:
Binnenkort is er weer een nieuwe Kijkkast Live!

Kijk je ook mee? Je kunt in de dagen voor elke LIVE meestemmen over welke set je dan graag wilt zien! Kies je ook mee? Kijk dan op de Kijkkast Facebookpagina en geef daar aan wat jouw voorkeur heeft!



Vond je deze video leuk, zou ik het enorm leuk vinden als ik een LIKEπŸ‘ van je mag ontvangen binnen Youtube, en wil je ook graag meer video's zien: abonneer je dan op mijn Kijkkast Youtube-kanaal. Zo maak je dat ik binnen Youtube meer mogelijkheden krijg, en nog makkelijker video's, tutorials en Kijkkast Lives kan maken en plaatsen! Dankjewel!πŸ’“

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij de Kijkkast! Met jouw bestelling maak je het mij mogelijk zulke Lives te blijven maken!

Natuurlijk vind ik het ook altijd leuk een reactie te krijgen op mijn blogpost. Lief als je laat weten wat je er van vond!πŸ’“

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Wild & Sweet, Bamboo Beauty, Sending Smiles, Wisteria Wishes
Papier: Cardstock: Basic White, Crumb Cake, Old Olive, Soft Suede, Thick Basic White, Basic Black
             DSP: Artfully Composed DSP (uitlopend)
             Vellum Cardstock
Inkt: Memento Black, Versamark, Granny Apple Green, Old Olive, Evening Evergreen, Mint Macaron, Pale Papaya
Dies: Fabulous Frames Dies, Layering Circles Dies, Flowers of Home Dies
Pons: Bough Punch
Embossingfolder: Hive 3d Embossing Folder
Watercolor Pencils Assortment 1 en 2
Stampin'Write Markers: Soft Suede
Stampin'Blends: Gray Granite
Blender Pens
Embellishments: Linen Thread, Embossingpowder White, Brushed Metallic Adhesive Backed Dots, Bakers Twine Essentials Pack, Genial Gems,Matte Black Dots, Gingham Ribbon black/white
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes




Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 20 juni om 19.00 uur
Maandag 27 juni om 19.00 uur





De Kijkkast-JUNI-actie: Gebruik de actuele hostcode EDZY6G3R
en ontvang bij een bestelling vanaf 97,50 euro
nu gratis een pakje AntiekMetallic Dots twv 9,75

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!



1 - 30 juni:
Laatste Kans - Veel kortingen - Einde Mini Catalogus!
Op is echt op!
Klik HIER voor alle info!




Kiezen uit de jaarcatalogus moeilijk? Er is een oplossing!
De Kijkkast Deelpakketten, van alles een beetje! Klik HIER voor de mogelijkheden!




Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!

Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

3 opmerkingen :

  1. Goed dat je dit deelt ook al stel je je kwetsbaar op. Kijkers weten niet hoeveel tijd er in de voorbereiding, video maken en upload tijd zitten. En als dan anderen er met de winst vandoor gaan is niet leuk. Wellicht kun je in een afgeslankte versie doorgaan zodat het je minder tijd kost. Succes met nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of het tot de mogelijkheden hoort om lives privΓ© uit te zenden. Dat je bv aankondigt dat er een live komt en dat meekijken of nadien in de herhaling kijken alleen mogelijk is als je van te voren een product pakketje met daarin de benodigde materialen koopt.
    Dan zou je bv 50% van deze lives kunnen doen en 50% lives in afgeslankte vorm.
    Ik weet niet of een team van demo’s onder je hebt. Maar die zouden dan misschien de link gratis kunnen kijken. Als ze bestellen voor zichzelf heb je daar ook profijt van.
    Ook zou je een pdf van het project kunnen maken en die verkopen.

    Ik ben zelf een hobby demo in een ander team, maar kijk graag maar jouw kijkkast lives.
    Ik gebruik je ideeΓ«n ook weleens.

    Ik wens je heel veel succes
    Yolan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad,dit is niet fijn.Ik heb ook wel eens van jou kaartjes nagemaakt.Maar puur voor mijzelf.
    Waarom doe je niet gewoon dat ze een workshop van je kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!