zaterdag 30 november 2019

Simpel-en-snel voor kerst! Bloghop NL demo's


 Hallo en welkom bij deze bloghop van de NL demo's. We vinden het leuk en gezellig om zo ongeveer een keer per maand een bepaald onderwerp samen uit te lichten en jullie te voorzien van een heleboel inspiratie!

Deze keer was de afspraak iets heel snels en makkelijks te maken, aangezien dit best een hectische tijd van het jaar is. Dan wil je graag knutselen maar is er vaak niet zo veel tijd. Vandaar dat we snelle projectjes zouden maken...

Maar ook moest het natuurlijk vooral feestelijk zijn!

Ik koos voor een echt Tien-minuten-projectje! Makkelijk, snel, feestelijk, het zit er allemaal in.
Deze kadoosjes zijn leuk om even als kleinigheidje mee te nemen als je naar een feestje gaat, of als attentie voor collega's of medewerkers bijvoorbeeld, maar ook doen ze het superleuk als decoratie op of bij het bord, op een feestelijk gedekte tafel.

Je hoeft voor deze projectjes niets te snijden, en het stempelwerk is heel makkelijk en snel te doen!

Ik was in een goede bui en heb er meteen maar even een werkbeschrijving bij gemaakt! Dat scheelt jou immers weer een boel reken- en denkwerk (en dus tijd)  als je dit ook wilt maken!

Ik gebruikte voor de basis van de kadoosjes het Wrapped In Plaid DSP

Leuke nostalgische ruiten in mooie tinten, die weer helemaal trendy zijn momenteel! (Je ziet het ook in de mode terug! Zie je er de afgelopen tijd ook zo vaak broeken, jurkjes en jassen van in de winkels hangen? )


Dit is een dik pak met papier van 6 bij 6 inch!  Dat is handig, want van precies een zo'n velletje maak je dit projectje!

Je neemt voor de basis een velletje van dit 6 x 6 inch papier en rilt dit op 3,5-7-10,5 en 14 cm. Deze vouwlijnen wrijf je voorzichtig aan met een Bone Folder.

Voor de bodem neem je een stukje bijpassend cardstock van 7,4 x 7,4 cm. Dit ril je op alle vier de zijden op 2 cm. Op de foto hierboven zie je in vier stappen hoe je hier een doosje van maakt.

Het DSP plak je op deze manier om de basisdoosje heen. 
( de andere kant van het ruitjespapier is trouwens ook heel erg leuk! Zie je het?) 


Dan heb je dus een hoog vierkant doosje....

 En dan kijk je even waar de plakrand zit, doet die middenachter, en drukt dan het doosje bovenaan plat, zoals op de foto. Vouw het bovenste randje een klein stukje ( ongeveer een halve cm, maar dat steekt niet heel precies hoor) om, dan blijft het dicht zitten.

->Doe eerst  je kadootje nog even in het doosje!

Met de Stitched Shape Dies stans je een cirkel en die vouw je netjes dubbel.

De cirkel vouw je om de bovenkant van het doosje. Dan maak je er twee gaatjes in en haalt het Striped Ribbon doorheen! Leuk dat hier ook een goud dat heel subtiel in het DSP zit weer terugkomt!


Nu alleen nog een beetje decoreren!



Dat deed ik met de stempelset Wrapped In Plaid en de bijpassende Pine Tree pons ( Samen verkrijgbaar met tien procent Bundlekorting!)

Eerst stempelde ik in bijpassende kleurtjes een aantal verschillende boompjes en ponste die uit.

Ik plakte het boompje met dimensionals op het rechtervlakje van het kadoosje. Dan nog even een tekstje er op dat ik maakte met de set Knusse Kerst en de Classic Label pons...

En hatsjekidee, je kadoosje is klaar. Nog geen tien minuutjes werk (als je je spulletjes bij elkaar op tafel hebt klaarliggen ;o) en als je er meer maakt wordt het eigenlijk nog sneller. Ik was nog geen half uurtje bezig en heb zelfs ondertussen nog foto's voor jullie gemaakt! 

Volgens mij heb ik dus zeker aan de opdracht "maak iets snels"voldaan, en of het feestelijk is geworden... dat laat ik aan jullie over! Ik hoor het graag!

Mijn collega's hebben ook snelle feestelijke items gemaakt! Natuurlijk is het leuk om ook bij hen een kijkje te gaan nemen! De links staan in de lijst hier onder. Dank voor je bezoekje aan de Kijkkast! Kan ik je ergens mee helpen, of wil je deze producten ook graag bestellen (verkrijgbaar zolang de voorraad strekt!)mag je natuurlijk altijd even CONTACT opnemen!

De volgende bijdrage in de rij is bij MARGA!

Veel plezier en tot snel!
Annette


De volledige Bloghop-rij:
11 Yolande Greve-nijssen

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Perfectly Plaid, Knusse Kerst
Papier: Cardstock: Cherry Cobbler, Shaded Spruce, Whisper White
             DSP: Wrapped In Plaid DSP
Inkt: Cherry Cobbler, Night of Navy, Shaded Spruce
Pons: Pine Tree
Dies: Stitched Shapes Dies
Embellishments: Striped Ribbon Shaded Spruce/gold
Tools: Big Shot, Stampin'Sponges, Bone Folder, Crop a Dile(gaatjesmaker)



Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Maandag 2 december om 19.00 uur 
Dit kan ook per >>EMAIL<<
 

Limited Edition in NOVEMBER: De fantastische Christmastime is Here Suite!
Verkrijgbaar zolang de voorraad strekt!




Lees HIER alle info! 
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen? 
Kom er bij!
 Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Wil jij straks graag de JAARCATALOGUS, de najaarscatalogus of de nieuwe voorjaarscatalogusontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
Of doe een bestelling, dan voeg ik hem er gratis bij!

5 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee. Ook mooi voor een workshopje . Dankjewel ook voor je beschrijving erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kerstdoosjes Annette, jammer dat ze niet op te sturen zijn.Maar wie weet ga ik er toch enkele maken, wil ieder jaar altijd enkele mensen bedanken en dit is er een leuk idee voor.

    Liefs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk doosje en bedankt voor de beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zijn altijd leuke cadeauverpakkingen en ideaal om het mooie designer papier te gebruiken zonder erin te hoeven snijden. Gezellige kadootjes zijn het geworden! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!