dinsdag 19 november 2019

Facebookuitdaging: (On-)mogelijke kleurcombinaties! Christmastime is Here Suite#10

Soms is het wel eens leuk om eens uit je comfortzone te gaan. Een van de manieren om dat toe doen is om je eens uit te laten dagen... mee te doen aan een challenge!

Wie mij een beetje kent weet dat ik alleen maar heel veel inspiratie krijg van uitdagingen, dus vroeg ik laatst in een gekke bui op de Kijkkast Facebookpagina of men mij wilde uitdagen door drie willekeurige kleuren uit de Stampin'Up! kleurenfamilies te noemen die ik zou gaan gebruiken in combinatie met de Christmas Rose Stempelset, met daarbij de boodschap: Maak het me gerust lastig!

De eerste drie kleuren die werden genoemd waren: 

Mango Melody, Soft Sea Foam en Cajun Craze! 

Absoluut geen voor de hand liggende kleurcombinatie! Dus supertof om daar mee aan de slag te gaan!
Ik begon mt de grote bloemstempel te stempelen en met de bijbehorende Distinktive inkleurstempels uit de set de afbeelding in te kleuren. Om het wat spannender te maken paste ik hierbij een techniekje toe dat een wat "Chalky"effect heeft. De eerste reacties waren positief, mijn facebookvolgers vonden het al best wat lijken, en waren benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Dit is wat ik uiteindelijk maakte.. Een kaartje met een dosis grunge, en een beetje grunge, in een nog steeds wonderlijke kleurcombinatie... maar door die kleuren consequent door te zetten werd het, volgens mij tenminste, toch een aardig kloppend geheel!

De bloem kwam verhoogd op een ondergrond te liggen. Deze achtergrond was eigenlijk heel makkelijk te maken door een van de verborgen pareltjes van de najaarscatalogus er bij te gebruiken: De set Christmas Countdown! Daar zitten namelijk een aantal ontzettend gave afbeeldingen in om achtergronden mee te maken! En een van die stempels gebruikte ik hier.. met een lekker grungy effect als resultaat!

 Ik paste een eigenwijze vorm van de Eclipse techniek toe waardoor de bloem een uitsnede is uit de achtergrond, en achteraf verhoogd op de opening wordt geplakt met behulp van Dimensionals.

Door de verhoging kon ik er meteen allerlei uitgeponste blaadjes onder uit laten piepen. Deze blaadjes ponste ik met de Leafpons uit Soft Seafoam cardstock ponste, met de Take Your Pick tool voorzag van een nerfje, en vervolgens licht sponsde met Cajun Craze inkt.


 Omdat ik voor de elementen steeds dezelfde kleuren gebruikte werd het een aardig kloppend geheel!

He deed wat herfstig aan en dat bracht me op het idee dat dit een mooie beterschapskaart zou kunnen zijn. De tekst die ik daarvoor uitkoos komt uit de set Harvest Hellos! Door de tekst in strookjes te knippen is het meteen een leuk decoratief element op de kaart!
Het was een superleuke uitdaging!


En volgens mij is het een kaart met een speciale sfeer geworden! Zo zie je maar, wat kleuren al niet doen! Dank voor de gave kleuren die jullie kozen, lieve Kijkkast facebookvolgers! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Gelukkig werden er na de eerste drie kleuren op die dag nog drie genoemd, dus ik heb voor een volgende keer nog een leuke uitdaging klaar liggen. Ik heb er nu al weer zin in!

(Links de eerste kleurenuitdaging van vandaag, rechts de tweede! die ga ik binnenkort maken!)

Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Christmas Rose, Christmas Countdown (achtergrond) , Harvest Hellos (tekst)
Papier: Cardstock: Soft Sea Foam, Cajun Craze, Shimmery White
Inkt: Soft Sea Foam, Mango Melody, Cajun Craze
Dies: Roses Dies
Pons: Leaf
Tools Stampin'Sponges, Big Shot, Take Your Pick Tool

Tot snel,
Annette


Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Woensdag 20 november om 19.00 uur
Vrijdag 22 november om 19.00 uur
Maandag 25 november om 19.00 uur 
Dit kan ook per >>EMAIL<<
 
Limited Edition in NOVEMBER: De fantastische Christmastime is Here Suite!
Verkrijgbaar zolang de voorraad strekt!
 
Lees HIER alle info! 
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen? 
Kom er bij!
 Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 
 
 
en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Wil jij straks graag de NIEUWE JAARCATALOGUS of de NIEUWE HERFST-WINTERCATALOGUS ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
Of doe een bestelling, dan voeg ik hem er gratis bij!




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!