woensdag 27 november 2019

Grungy Kadotasje met Bells Are Ringing - Bloghop Stempel Schatten NL




Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!
Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

Deze keer hebben we afgesproken feestelijke verpakkingen of kadokaarten te maken! 
De kadomaand komt er immers aan! 

Ik koos er voor een kadotasje te maken. Altijd makkelijk voor kleine kadootjes of tegoedbon, of voor iets lekkers!


Het leek me leuk om een "net echt" boodschappentasje na te maken, je kent ze vast wel, die welbekende tasjes van bruin papier, maar dan in het klein natuurlijk!


De "Stempelschat"die ik hierbij gebruikte is de superleuke Bells Are Ringing Bundle, een gave en superveelzijdige set in de herfst-wintercatalogus, waar je eigenlijk veel te weinig voorbeelden ideeen mee voorbij ziet komen! Zo zonde!

Want deze bundel is niet alleen ontzettend mooi, superkersterig en tijdloos... Je kunt er ook ontzettend leuke dingen mee doen! Toevallig gaf ik er vandaag een WORKSHOP mee! De gemaakte projecten zal ik natuurlijk ook binnenkort nog laten zien!

Voor het geval je misschien ook dit tasje wilt maken zal ik een beknopte werkwijze toevoegen!

Voor de basis gebruikte ik een stuk Crumb Cake Cardstock van 14 x 24 cm
Deze rilde ik, met de lange zijkant naar boven, op 9,10,11,20,21, en 22 cm
Met de korte kant naar boven rilde ik het op 2 cm
Aan de onderkant maakte ik knipjes zoals hierboven te zien is!

Voor de "handgrepen" sneed ik twee stukjes Cardstock van 2 x 8 cm, en deze rilde ik in de lengte op 1 cm. Ik vouwde op de rillijn om een dubbeldik strookje te krijgen. Daarna maakte ik twee knikjes van 45 graden om twee haakse handgreepjes te maken, zoals hierboven op de foto te zien is.

Op de twee grote vlakken bracht ik met een bijna droge kwast wat gesso aan ( Gesso is acryl grondverf)  Niet te netjes, niet te dekkend, en niet te strak omlijnd.

Ik plakte de zijkanten af met post-its (maskereen) en stempelde de gezellige belletjes in de vlakjes met Merry Merlot inkt.

Deze kleurde ik in met Merry Merlot Inkt en de Aqua Painters.

Dit geeft een lekker "grungy"effect!

Na afloop even goed heatsetten met de Heat tool, aangezien we natuurlijk wel met wateroplosbare inkt op verf werken.


Met de Detailed Bells Dies stanste ik de belletjes uit Gold Foil Sheet en Merry Merlot
Deze kwamen op een subbele label die ik uitposte met de Timeless Label Pons. De tekst komt uit de set  Knusse Kerst, de nederlandstalige set voor de feestmaanden!

Met lint, trim en twine hing ik het label aan de handgreep. Lekker om al die materialen en kleuren zo terug te laten komen. 

Als Finishing Touch hing ik er ook nog een schattig ECHT klinkend belletje aan, uit het doosje Jingle Bells... Ook uit de Herfst-wintercatalogus!

En zo simpel maak je dus een eenvoudig, tijdloos maar ook eigentijds en stoer kadotasje! Leuk om te maken, en leuk om te geven! Ik hoop dat je het een leuk idee vindt!

Alle materialen zijn uiteraard via de Kijkkast verkrijgbaar. Een lijst met alle gebruikte producten vind je onder aan dit bericht! En check regelmatig deze blogpagina, want er komen nog zoveel ideetjes aan!

En dan is het nu tijd om te kijken wat mijn Stempel-Schatten-Collega's gemaakt hebben! Via de links hieronder kun je ze allemaal een bezoekje brengen!! Dank voor je bezekje aan de Kijkkast en graag tot gauw! XXX Annette

LINKLINK


Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Bells Are Ringing, Knusse Kerst
Papier: Cardstock: Crumb Cake, Merry Merlot, Whisper White
             Gold Foil Sheets
Inkt: Merry Merlot
Dies: Detailed Bells Dies
Pons: Timeless Label
Embellishments Metallic Edge Ribbon Gold, Braided Linen Trim, Linene Thread, Jingle Bells
Tools: Heat Tool, Aqua Painter, Stampin'Sponges



Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Maandag 25 november om 19.00 uur 
Dit kan ook per >>EMAIL<<
 



Limited Edition in NOVEMBER: De fantastische Christmastime is Here Suite!
Verkrijgbaar zolang de voorraad strekt!


 
Lees HIER alle info! 
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen? 
Kom er bij!
 Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 



en spaar voor gratis producten!

***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



Wil jij straks graag de NIEUWE JAARCATALOGUS of de NIEUWE HERFST-WINTERCATALOGUS ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
Of doe een bestelling, dan voeg ik hem er gratis bij!


5 opmerkingen :

  1. Wat een ontzettend leuk tasje! EN wat fijn dat je de maten hebt vermeld. Het gebruikte techniekje, met de gesso, vind ik trouwens ook te gek! Echt weer een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een geweldig projectje Annette, je maakt er altijd iets speciaals van! ik ben nu meteen verliefd op die belletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf project, die ga ik zeker ook een keer maken, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tasje, en de Gesso ga ik denk ik ook maar weer eens tevoorschijn halen.
    Bedankt voor je inspiratie.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig tasje met de belletjes. Daar kun je wel mee aan komen! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!