maandag 8 juli 2024

Tropische zomerkaart - Stempel Schatten Bloghop - Vakantie in zicht





Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!



Vakantie in Zicht, is het thema deze keer!



Nou, daar kun je vele kanten mee op! Want waar denk je aan als het om vakantie gaat?

Aan de ene kant denk ik dan aan reizen, zonnige oorden, tropische bestemmingen en heerlijk on-Hollands eten!

Aan de andere kant ook aan niks hoeven, even uit de sleur, niet op de klok kijken, en doen waar je zin in hebt!



Die twee dingen bracht ik samen, op deze kaart!



Deze kaart maakte  zonder uitgebreid plan, ik had een kleurcombinatie in gedachten en ben toen gewoon aan het spelen gegaan met de kleuren, de stempels, de inkten en het papier! Ook een soort vakantiegevoel is dat! Go with the flow, zeg maar!

Mijn keus was gevallen op een combinatie van groentinten, gecombineerd met wit en goud.



De Stempel Schat die ik deze keer heb uitgekozen is Tropical Leaf! Een set die enorm ondergewaardeerd wordt. Hij zit al een poos in de Online Only collectie en na een korte periode waarin je hem geregeld zag wordt hij nu vergeten. En dat vind ik jammer. Dubbel jammer eigenlijk, want met deze set kun je allerlei leuke technieken en variaties doen, en de bladeren met de gave teksten zien er gewoon prachtig uit. En zo heerlijk tropisch, een echt vakantiegevoel!

Bovendien een set met pons, wat hem extra makkelijk in het gebruik maakt!



Om de meerkleurige bladeren te maken beinkte ik ze met diverse groentinten en Blending Brushes. De inkt spoot ik vervolgens een beetje nat en daarna drukte ik de stempel af. Dat gaf een cool effect, en is heel makkelijk.



Ik vond het zo leuk dat ik meteen een vel vol stempelde. Je kuntmaar beter een voorraadje hebben toch? Haha!



De nerven maakte ik goudkleurig door te heat embossen. Daarna ponste ik alle grote bladeren uit. De kleine blaadjes knipte ik. Die hebben een supermakkelijke vorm dus dat was zo klaar.



De achtergrond maakte ik door te Blenden met Inkt en Blending Brushes, en vervolgens te spetteren. Eerst met water, daarna met inkt.



Om het goud een beetje subtiel terug te laten komen, en om een artistieke touch toe te voegen, scheurde ik grillige stroken uit het Gold Mercury Vellum en bevestigde die op mijn inktige achtergrond. Daarna kwamen de bladeren er op!



Ik had er zelfs zo'n plezier in dat ik na het maken van mijn slimline kaart, er nog twee maakte!



Een kaart in de standaard maat.....



En een vierkante kaart! 

Ik blijf dat leuk vinden, een beetje varieren met vormen en maten!



Maar alle drie de kaarten zijn wel op de zelfde manier gemaakt, met dezelfde stappen.
Ik was blij dat ik lekker veel blaadjes had gemaakt!



De randjes van de blaadjes krulde ik lekker op, met behulp van een Bone Folder.

En de tekst komt uit een gelijknamige set, namelijk de set Rest, Relax, Enjoy! Hoe toepasselijk!

Ik hoop dat je het leuk vond om met deze kaarten een beetje vakantiegevoel op te snuiven. Voor mij is stempelen trouwens altijd "vakantie voor mijn hoofd", omdat ik als ik eenmaal lekker bezig ben, aan niks anders meer denk. Heerlijk! Ik gun iedereen dat fijne stukje rust en voldoening. Gun jij jezelf dat ook?

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Blog Hop Index

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Tropical Leaf (Online Only, Rest-Relax-Enjoy (tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Thick Basic White, Shy Shamrock
             Gold Mercury Vellum Specialty Paper
Inkt: Lemon Lime Twist, Granny Apple Green, Shy Shamrock,Shaded Spruce,Pretty Peacock, Versamark
Pons: Tropical Leaf Pons
Embellishments: Pretty peacock & Gold Metallic Lint, 2024-2026 glittersteentjes
Tools: Blending Brushes, Stampin'Spritzers, Water Painters, Bone Folder, Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit.


Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 8 juli 19.00 uur
Maandag 15 juli 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Vanaf 3 juli: NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info

7 opmerkingen :

  1. je kaart is prachtig, inderdaad een leuke set die je niet vaak meer ziet en waar je nochtans heel veel kanten mee uitkan. Mooi kleurgebruik voor de blaadjes!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wow, wow, Annette. Ik weet het van je, maar weer superieure kaartenset. Leuk die variatie in vormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is incredible Annette! Absolutely gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan met die tropische blaadjes, prachtige geblende achtergrond, en heerlijk dat goud er een beetje tussendoor….en nu wegdromen onder dat tropische bladerdak. Kortom mooie kaarten met mooie techniekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weeral mooi gedaan! Heb de bundel ook in huis, nog eens tevoorschijn halen… Heb het eens in blauwtinten gemaakt, ook leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow... een compleet tropisch regenwoud op je kaarten! Geweldig, heerlijk al die tinten groen en met het goud doet het ook echt tropisch aan. Wanneer reizen we af? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waauww... die goud-accenten maken het echt helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!