maandag 24 juli 2023

Rustiek, structuur, eenvoud en retro, samen in een kaart!

 Gistermiddag kwam onze zoon terug van vakantie. We zouden hem van het station halen dus ik zat min of meer te wachten op zijn bericht met de aankomsttijd. In de tussentijd besloot ik even een begin te maken voor een kaart, dat dacht ik tenminste, want de kaart kwam helemaal af! Zoonlief kwam namelijk wat later aan dan verwacht. Hij had het trouwens heerlijk gehad!

En ik had weer iets om aan jullie te laten zien!

Een kaart met een prachtige gevulde vaas gevuld met prachtige takken. Een vaas die me heel erg deed denken aan de vazen die we tegenwoordig retro noemen, uit de jaren 50 en 60. Vaak met aardse tinten en wat grovere structuren. 

Ik maakte de kaart met de Earthen Textures set, die bestaat uit stempels en stansen. Echt een stoere, rustieke set, in het teken van grovere structuren, rondom de vazen en takken.

In dit geval stanste ik de vaas uit een stukje van het earthen Elegance DSP. Prachtig papier, met allerlei superoriginele motieven, die allemaal ontworpen zijn aan de hand van klei structuren, glazuren etc. Echt heel bijzonder! Papier waar je misschien even aan  moet wennen maar die echt geweldig is!

Ook het papier op de achtergrond van mijn kaart komt uit dit pak!

In de vaas kwamen allerlei takken die ik stempelde in verschillende kleuren. Na het stempelen stanste ik ze uit. Ook stanste ik een aantal onderdelen uit cardstock in de zelfde kleuren.

De inspiratie voor de kleuren kwam van deze kleurenchallenge van Colour Inkspiration Challenges. Ik vond het prachtige kleuren. De aardetinten zitten al in het dsp, dus ik voegde de zeeblauwe tinten er aan toe. Het rustieke plaatje inspireerde mij om deze set, die ook vol structuren zit, te gebruiken.

In de stansset zitten allerlei leuke extraatjes waarmee je de vazen nog eens extra kunt "opleuken".... Zo voegde ik er nu het deel met de twee oren aan toe. Door de kleuren lijkt hij er gewoon altijd al gezeten te hebben. Een strikje van Jute Trim draagt verder bij aan de rustieke structurenlook.

De vaas kwam op een grote cirkel die ik uitstanste met de Stylish Shapes Dies. Je ziet deze schets van Freshly Made Sketches duidelijk in mijn kaart terug. Wel heb ik de kaart weer een beetje uitgerekt tot een slimline kaart omdat dat hier voor de verhoudingen net nog wat mooier uitkomt, vond ik.

Eigenlijk is de kaart heel eenvoudig, ik gebruikte geen inktige technieken of veel decoratie, maar door het papier, de stempels, de stansen en de kleuren krijg je het gevoel dat het een kaart vol details is.

De materialen komen uit een collectie, en zijn los verkrijgbaar, maar je kunt ook alles in een bestellen: Het Earthen Elegance Collectie-pakket.

Met deze materialen maak je gewoon weer eens heel andere kaarten! Modern, rustiek, eigentijds, aards, retro en ook een beetje eigenzinnig. Ik houd daar wel van hoor!

De tekst heb ik in losse strookjes op  de kaart verwerkt. Het vierkant er onder stanste ik met de Stylish Shapes dies, net als de cirkel.

Pas geleden heb ik voor een van mijn vaste workshopgroepen een toffe Artsy techniekenworkshop samengesteld, waarbij deze hele serie centraal stond, en die keer hadden we er dus nog allerlei effecten, technieken, en inktige elementen aan toegevoegd, ook in heel andere stijlen. Maar in deze Clean & Simple stijl doet de Earthen Elegance serie het echt goed! Je kunt er alle kanten mee op en daar houd ik altijd van. Zo heb je veel plezier van je materialen! Gelukkig is Stampin'Up! daar altijd heel goed in!

De workshop was zo geslaagd, en werd ZO enthousiast ontvangen, dat ik deze wellicht na de zomer zal gaan herhalen! Lijkt dat jou ook leuk?

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Earthen Textures
Papier: CS: Thick Very Vanilla, Very Vanilla, Lost Lagoon, Pool Party, Copper Clay
             DSP: Earthen Elegance DSP
Inkt: Lost Lagoon, Copper Clay, Pool Party
Dies: Earthen Textures Dies, Stylish Shapes Dies
Embellishments: 2023-2025 In Color Jute Trim, 2023-2025 In Color Dots
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Snips, Take Your Pick Tool

Tot snel!
Annette


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 24 juli 19.00 uur
Maandag 31 juli 19.00 uur


Alleen bij de Kijkkast: 
In juli krijg je bij een bestelling vanaf 95 euro, 
en bij het gebruik van de Hostcode YSJ43WWT krijg je 
gratis een pakje glinsterende, zelfklevende sequins kado! 
Klik HIER om te direct te winkelen.



Van 6 t/m 31 juli krijg je een kortingscode van 6 euro voor elke 60 euro die je uitgeeft aan Stampin'Up!Producten! Je kunt ze inwisselen in augustus!


Heel veel nieuwe koopjes in het KOOPJESREK, op is op!



Aanbieding: Kijkkast In Color VOORDEELpakketten! Keus uit vier opties! 
Klik HIER voor alle informatie!



Vanaf 6 juli NIEUWE 
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!



KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

2 opmerkingen :

  1. Een hele gave kaart in mooie kleuren Annette.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauu wat een super mooie kaart Annette, 👏🏼😍

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!