zaterdag 6 maart 2021

Moderne Kerstkaarten.... met Circle Celebration - Stampin'for Christmas- Bloghop

*This blogpost is in English &Dutch*

Hallo en welkom bij deze Stampin' For Christmas Bloghop! 
Je bent nu in Nederland aangekomen, Mijn naam is Annette Elias, van de Kijkkast!

Hello and welcome to the Stampin'For Christmas Blog Hop! 
You have now arrived in the Netherlands. My name is Annette Elias, from De Kijkkast!


Waarom maken we het onszelf zo moeilijk, en waarom zouden we alleen vlak voor de kerst kerstkaarten maken... als dat ook verspreid door het hele jaar kan!
Daarom doe ik graag mee met deze bloghop.... Er is immers genoeg te vinden in de jaarcatalogus en minicatalogus waarmee je ook nu bezig kunt zijn met je kerstkaarten! Ik  vind het een gave uitdaging!

Why would we only make Christmascards when it comes close to Christmasday.... When we can also spread the fun over the whole year. That is why  I love participating in this Hop. There are enough products available right now to start making cards rightaway. I think it is a nice challenge!

Voor deze hop vond ik het leuk om een beetje "out of the box"te denken, en maakte ik een tweetal moderne kerstkaarten!

For this bloghop I thought it would be nice to think a bit "out of the box", and made two modern Christmascards!

Voor deze kaarten heb ik volop gemixt met allerlei sets en dies en koos voor ongebruikelijke kleuren!

For these cards I mixed lots of stampsets and dies, and chose some unusual colours!


Als eerste maakte ik een grote achtergrond, met de stempelset Circle Celebrations. Ik stempelde mijn eigen achtergrondpapier met Coastal Cabana, Granny Apple Green, Bermuda Bay en een beetje Black Memento, en stempelde ook met Versamark inkt waar ik met Zilver Embossingpoeder mooie glans toevoegde. Deze achtergrond sneed ik in een reeks frames die in elkaar passen.

First I made one big backgroundpiece, with the stampset Circle Celebrations I made my own backgroundpaper with Coastal Cabana, Granny Apple Green, Bermuda Bay and a little Memento Black. I also made some metallic elements with Versamark and Silver Embossingpowder. I cut this big background into frames that fit into eachother.


Ik verdeelde de frames in twee delen, zodat ik met mijn ene achtergrond nu twee kaarten kon samenstellen. Ik plakte deze frames op Basic White cardstock

I devided the frames in two parts so I could make two cards out of this one background! I adhered the frames to some Basic White Cardstock


Over de frames kwam een mooie strook van zilveren sterren in verschillende maten. Ik maakte ze met de Stitched Stars Dies en Zilver Foil Sheets. Dat zilver geeft een prachtige glans aan de kaarten!

Over the frames I added a border of silver Stars in different sizes. They were made with the Stitched Stars Dies and Silver Foil Sheets. The silver is a very nice addition on the cards!


De teksten heb ik gestempeld met de stempelset Knusse Kerst, en geheatembost op Basic Black cardstock. Ik heb de tekst meerdere keren gemaakt en in strookjes over de kaart verspreid, waardoor de tekst hier meteen ook een echt "designelement"is op de kaart!

The texts were stamped with the set Knusse Kerst, the Dutch version of  Itty Bitty Christmas, and heatembossed on Basic Black cardstock. I made several of these texts and spread them over the cards. This way the texts are "designelements"on the card!


Wat Matte Black Dots maakten de kaarten af. Ik plakte ze verspreid tussen de sterren en de tekststrookjes. Expres een beetje "willekeurig" zodat het er losjes en speels uitziet!

Some Matte Black Dots were added between the stars and the texts. I adhered them a bit randomly on my card, to make it all look a bit loose and playful.


Zo geeft het een leuk contrast aan de strakkere lijnen in de gemaakte achtergrond!

This way you get a nice contrast with the straight lines in the background!


En zo werden ze dan: Modern en anders dan anders! Maar ach, waarom zouden kerstkaarten altijd traditioneel moeten zijn? Ik vond het leuk eens iets heel anders uit te proberen! Hopelijk haal je er wat inspiratie uit!

And this is what came from all of this... Cards that are modern and a bit different! But well, why should cards always have to be traditional? I thought it was fun to try something else for today! I hope you get some inspiration from it!


Zo, dit was mijn bijdrage voor de Stampin'For Christmas Bloghop, en hopelijk vond je het leuk. Een reactie onder mijn blogpost stel ik altijd enorm op prijs! Alle gebruikte producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en mocht je vragen hebben mag je altijd even contact met me opnemen. Ik help je met alle plezier! 
Dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en heel graag tot snel! XXX Annette

Well, this was my attribution to the Stampin'For Christmas Blog Hop, and I hope you liked it. A reaction below my blogpost is always very much appreciated. When you have any questions, please feel free to ask, I will be happy to help you.
Thanks for visiting de Kijkkast, and I hope to see you back soon! XXX Annette


En dan is het nu tijd om deze bloghop te vervolgen. De volgende bijdrage is van (klik op de naam hieronder):

And now it is time to continue this blog hop! Please click on the NAME below, to see what the next designer has made for you!

Laura Mackie 

Kim Price

Alison Carter

Victoria Littewood

Kristie Lyn

Janey Baker

Sue Allen

Annette Elias-> Hier ben je nu/ You are here now

Jacqui Lawrence

Nina King McMillian

Kate Bolt

Helen Jennings

Liz Yuille

Gina Connor

Dana Sullivan

Narelle Fasulo


Wat heb ik gebruikt:

Stempels: Circle Celebration, Knusse Kerst

Papier: Basic White, Basic Black

Foil Sheets Silver

Inkt: Coastal Cabana, Granny Apple Green, Bermuda Bay, Black Memento, Versamark

Dies: Stitched Stars Dies, Layering Squares Dies

Embellishments: Matte Black Dots, Embossingpowder Silver & White

Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Trimmer, Heat Tool, Take Your Pick Tool


Eerstvolgende (mee)besteldagen:

Maandag 8 maart om 19.00 uur!
Maandag 15 maart om 19.00 uur

Of bestel ONLINE via mijn WEBWINKEL!

De Kijkkast-Maart-actie: Gebruik de hostesscode GD2FUCJJ 
en ontvang bij een bestelling vanaf 75 euro 
nu gratis een pakje Butterfly Gems twv 7,75!
Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


NIEUWE THUISWORKSHOP!!!!
Meld je NU aan voor De Happy-At_Home Workshopbox nummer 2!
Een complete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


KOM ER BIJ!
Heb jij een flinke wensenlijst op stempelgebied?
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Stel nu je eigen Startpakket samen, met grote korting, 
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 
Ik help je graag verder!

  
en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

15 opmerkingen :

  1. I love the Circle Celebration stamp set, so I think this is a fabulous idea. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lisette Speets6 maart 2021 om 21:01

    Wauw, prachtig en echt superorigineel! Ik ben er weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stunning cards Annette! Love the design and all the details! You are so good at mixing different products and make something outstanding! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What an awesome design. Love it! So different and so pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice cards! I like the different design.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great card and love they way you have positioned the sentiment x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great cards, really creative and fun!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!