vrijdag 3 november 2023

Enjoy the Rhythm of Christmas - #30daysChristmasCardmakingChallenge

Een lekker vrolijke en feestelijke kerstkaart vandaag!


Vandaag heb ik echt veel plezier gehad bij het bedenken en maken van deze kaart!


De aanleiding is deze leuke challenge. Ik doe immers weer mee met de 30 days Christmas Card Challenge van collega Demo Martin! Je komt zo op de gekste ideeen! Deze keer was het thema Rockin'Around!



Ik moest direct denken aan een van die oude klassiekers, die je elk jaar talloze keren op de radio voorbij hoort komen in de kerstperiode: Rocking around the Christmastree van Brenda Lee!

En dan vooral die regels: Rocking Around The Christmastree for a happy Holiday, Everyone dancing merrily in the new old fashion way.


Om het tafereel met de dansende beren te maken gebruikte ik twee sets! De set Beary Cute met de bijpassende pons, uit de Mini Catalogus, en de set Enjoy the Rhythm uit de jaarcatalogus!


Maar laat ik bij het begin beginnen! De achtergrond maakte ik van een mooie streepjes papier, en uit dat zelfde papier ponste en knipte ik twee bruine beren!


Het Boswandeling Designpapier (A Walk in the Park DSP) is echt superleuk!


Van het achtergrondpapier  inkte ik de randjes met Pecan Pie inkt, de kleur van de beren! Ook stempelde ik in deze kleur de muziekbalken hier en daar op de achtergrond, zodat deze helemaal "in het thema" werd!


Met de Beary Cute stempelset maakte ik een sjaal en een muts die ik uitknipte en met Mini Dimensionals op de beren plakte.
Ik stanste enkele kerstbomen uit het designpapier met de Kerstfeest stansen ( Merriest Trees Dies) en knipte er ook een paar uit. 

Dit alles verwerkte ik op de "kerstbal" die ik maakte met Basic White cardstock, Vellum Cardstock en de Geschepte Cirkel Stansen ( Deckled Circles Dies). Dit idee heb ik een poos geleden al eens in een video laten zien. Ik vind het leuk dat je door het vellum heen het streepjespatroon van de achtergrond door ziet lopen.


De beren plakte ik zodanig op, zodat het lijkt alsof ze met elkaar dansen!

Natuurlijk wilde ik er een passende tekst bij, en ook dat loste ik creatief op.
De tekst Rock Rock Rock komt uit de set Enjoy the Rhythm, en de tekst Enjoy the Rhythm of Christmas heb ik een beetje verbouwd. Want in plaats van Christmas stond er eerst Each Day. Het woord Christmas komt dan weer uit de Beary Cute set.

Met het mooie Pecan Pie lint maakte ik het kerstbal effect nog leuker, en als laatste kwamen er nog wat matte steentjes bij in deze zelfde warme bruintint!


En daarmee is ook dag drie van de Challenge weer gelukt... Dus op naar dag 4! De foto is helaas niet optimaal door het donkere weer, maar je kunt in ieder geval het geheel zo even goed zien.

Deze kaart is te koop, de opbrengst is geheel voor onze kerstboodschappentassenactie! We voorzien al jaren mensen die het moeilijk hebben van een tas vol bruikbare, gezonde boodschappen. Een echte kerstgedachte, nietwaar?

Om de kaart te kopen reageer je onder deze blogpost met VERKOCHT.  Stuur mij vervolgens een pb of EMAIL zodat we gegevens kunnen uitwisselen. De prijs van deze luxe kaart exclusief postzegel binnen NL is 6 euro, en dit bedrag gaat geheel naar het goede doel. Begin december stuur ik de kaart naar jou, of naar een door jouw gekozen persoon, eventueel voorzien van een door jouw opgegeven (kerst)bericht. De kaart lekker voor jezelf houden mag uiteraard ook!

Enne.... elke andere gezellige reactie wordt natuurlijk ook erg gewaardeerd! Alle gebruikte materialen zijn uiteraard te bestellen via de Kijkkast. Je mag mij altijd een berichtje sturen als je meer info wilt. Ik help je graag!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Beary Cute, Enjoy the Rhythm
Papier: Cardstock: Basic White, Cherry Cobbler, Mossy Meadow
             DSP: Boswandeling (A Walk in the Park) DSP
             Vellum Cardstock
Inkt: Cherry Cobbler, Pecan Pie, Versamark
Dies: Deckled Circles Dies,  Merriest Trees Dies
Pons: Beary Cute pons
Embellishments: Bordered Ribbon Pecan Pie, Embossingpowder White, Zelfklevende matte steentjes
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit, Paper Snips, Blending Brushes.


Tot snel!
Annette


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Dinsdag 7 november 19.00 uur
Maandag 13 november 19.00 uur
Maandag 20 november 19.00 uur
Maandag 27 november 19.00 uur


 
Kadootje als dank!
In November krijg je bij een bestelling vanaf 92,50 euro, 
en bij het gebruik van de Hostcode 3HYSG9UM
gratis een pakje zelfklevende metallic sequins in natuurlijke kleuren twv 9,25


Lees >hier< al het  Kijkkast-November-nieuws!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


vanaf 7 november
NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!



Nu ook nieuwe soorten Papier, Online Only!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alle info!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!




Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info Pagina.



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!