woensdag 20 september 2023

The Joy of Noel in ongebruikelijke kleuren! - Freshly Made Sketches Guest Designer

Vandaag post ik een kerstkaart in een ongebruikelijke kleurcombinatie!


Het is immers superleuk om te spelen met kleuren, combinaties en stijlen! Zo kom je wel eens op iets dat je van te voren misschien niet had verwacht!


Vandaag post ik als guest designer bij Freshly Made Sketches, de pagina en het team dat ons elke week weer van superleuke, uitdagende sketch challenges voorziet! 

Deze keer valt mij de eer te beurt om op hun pagina te worden geplaatst omdat ik gewonnen had met de jubileum schets nummer 600 met DEZE KAART. Superleuk toch? Het was echt een grote verrassing!


En zo mocht ik dus al aan de slag met de nieuwe schets van deze week. 
Het is weer een heel mooie, verrassende schets, en mijn hoofd zat meteen vol plannen en opties!


Ik besloot er een kerstkaart van te maken. Daarvan is het immers fijn om er een hele boel te hebben... zeker als je het leuk vindt om straks in december zo veel mogelijk mensen om je heen te verrassen met een zelfgemaakte kaart!

En zelf heb ik natuurlijk heerlijk het plezier van het maken!


Deze keer pakte ik er de geweldige set Joy of Noel bij. Deze is te vinden in de nieuwe Mini Catalogus!  Een echt tijdloze stempelset die tegelijkertijd klassiek en modern op mij overkwam, wat natuurlijk leuke variatie opties biedt!

Ik vind het altijd leuk om verrassende elementen in een set aan te treffen, en deze set was daar een heel duidelijk voorbeeld van! Een paar van die opties vind je in deze kaart terug, maar er kan nog heel veel meer!


Nu was het de kunst de schets om te zetten in mijn kerstige variant.

Waar op de schets een blad is afgebeeld nam ik de grote toef kerstgroen uit de set, stempelde deze, en kleurde deze in met Stampin'Blends, en daarna stanste ik de afbeelding uit.

Voor het kleuren gebruikte ik diverse groentinten, wat een mooi, afwisselend beeld geeft. Zo is het immers ook in een echte toef kerstgroen. Die variatie maakt het zo mooi.

Ook stanste ik wat van de losse dennentakjes uit de set, en liet kleine stukjes daarvan achter de afbeelding vandaan piepen. Een subtiele aanvulling die extra structuur geeft.


Op de schets staan twee verfstreken, en deze verving ik voor twee afdrukken met de gave structuurstempel uit de set, waarmee ik twee afdrukken maakte, achter de afbeelding. Het structuurtje is lekker "grungy"en doet een beetje aan breiwerk denken. Heel verrassend en leuk!

Het valt natuurlijk op dat ik naast het groen ook een aantal bruintinten gebruikte. Dit geeft de kaart een zachte, neutrale, natuurlijke uitstraling, en die past helemaal in een van grote kersttrends van dit jaar! De Natuurlijke botanische kersttrend! 

Waarschijnlijk is deze geinspireerd door onze hernieuwde belangstelling voor (het belang van, en het behoud van) de natuur! Trends zeggen immers altijd iets over de huidige tijd!


Voor ik de toef verhoogd opplakte, bracht ik met de Blending Brushes nog heel subtiel wat warmbruine inkt aan in de achtergrond. Dit geeft een warme gloed aan het koel groene paneel.

Pecan Pie en Soft Sea Foam blijken zo echt heel mooi bij elkaar te passen! Dat zou je op het eerste oog misschien niet verwachten!?


Net als bij de schets kwam de tekst rechts onder de afbeelding. Door de mooie opvallende letters is de tekst zeker een blikvanger geworden, maar door het kleurgebruik overstemt het niet. 

Vind jij die letters ook zo supermooi vormgegeven? Ik ben er WEG van!


Alle blaadjes en takjes kregen een subtiel glimmerlaagje met de Wink of Stella Glitterbrush, en hier en daar kwamen wat Festive Pearls, die voor een subtiel beetje glans en structuur zorgen maar toch mooi "blenden" met de rest van de - verder heel rustige - kaart! 


Het was echt leuk om met deze schets, met deze stempelset, en met deze kleuren te werken!

Ik wil je trouwens van harte uitnodigen ook aan de leuke challenges van Freshly Made Sketches mee te doen. Het geeft je echt een inspiratieboost en is superleuk om te doen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Joy of Noel
Papier: Cardstock: Soft Sea Foam
Inkt: Pecan Pie, Shaded Spruce
Dies: Joy of Noel Dies
Stampin'Blends: Pecan Pie, Crumb Cake, Old Olive, Shaded Spruce, Soft Sea Foam
Embellishments: Wink of Stella Glitterbrush, Festive Pearls
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Snips, Blending Brushes

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 25 september 19.00 uur
Maandag 2 oktober 19.00 uur


Kadootje als dank!
In september krijg je bij een bestelling vanaf 92,50 euro, 
en bij het gebruik van de Hostcode FKCMRTCP
gratis een pakje Oval Embellishments twv 9,25

Lees >hier< al het  Kijkkast-Septembernieuws!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!

En... vanaf 6 september nieuwe soorten Papier, Online Only!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alle info!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!




Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info Pagina.




8 opmerkingen :

  1. Very pretty Annette and congrats on the Guest Designer spot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It is great having you Guest Design with us this week, Annette! I love the way your stamped background adds depth and interest to this gorgeous design.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is beautiful! I love the soft blending in the background and the touches of shimmer, as well as your gorgeous coloring. Thank you for being our guest designer this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is absolutely stunning Annette! I love the pretty boughs and the berries and I love the sparkle! Thanks for being our guest designer this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such a beautiful holiday card! Your coloring is wonderful! Thanks so much for joining us this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is fabulous! I love the dimension you've achieved. Thanks so much for guesting with us this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely Christmas design! Thanks so much for beeing our guest this week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!