zondag 20 augustus 2023

Ongebruikelijke kleuren en wonderlijke combinaties met Sea Turtle

Omdat je bij het stempelen je eigen creatieve ideeen kunt volgen, zit je natuurlijk niet perse vast aan realistische kleurkeuzes of combinaties! Het leek me leuk om daar eens mee te spelen!



Ik maakte een "waagstukje" waarmee ik toch wel wat buiten mijn comfortzone ben gegaan. Maar hoe leuk is het om dat te doen!! Echt gaaf! Gewoon je eigen artistieke bui volgen ;o)


Vandaag ging ik aan de slag met de mooie set Sea Turtle! Een prachtige set waar ik al veel plezier van gehad heb! En ook een set die speciaal is omdat de stempels tweezijdig te gebruiken zijn, zoals je in de bovenstaande afbeelding kunt zien!

Bij deze challenge van Freshly Made Sketches werden we namelijk gevraagd waterdieren te gebruiken, dus vandaar mijn keus!


Maar het ligt dan natuurlijk niet voor de hand om diverse geeltinten te gebruiken. Dit zorgt dan ook meteen voor een bijzonder, en heel zomers aandoend sfeertje!

Daardoor past deze kaart precies bij deze challenge van Inspire Create Stamping Challenges, waarbij het thema ZOMER is!


En aangezien je door al die leuke challenges vaak op originele en gekkige combinaties komt, besloot ik om er nog een paar aan vast te plakken!


Bij Paper Craft Crew vroegen ze je om een voorbeeld uit de catalogus te CASE'n, maar er dan wel een eigen twist aan te geven! Dat heb ik dan ook gedaan!


Dus ik koos dit leuke voorbeeld van bladzijde 112 in de Stampin'Up! jaarcatalogus, en nam hiervan de indeling over. Je herkent vast wel de slimline kaart, de cirkel, de afbeelding daar overlappend naast, het bakers twine en het waterthema!


Ook stempelde ik net als bij het voorbeeld allerlei bijpassende afbeeldingen op de achtergrond. In mijn geval gebruikte ik daarvoor diverse geeltinten, en een ietsje lichtbruin. Net als bij het voorbeeld stempelde ik ook wat met White Craft Inkt. Dat is alleen wat lastig te fotograferen! Tsja!


Kleine beetjes wit brengen frisheid in de kaart. Het leuke wit/gele designpapier met de dotjes komt uit het superleuke pak Delightfully Eclectic DSP, waar ik helemaal verliefd op ben!


De schildpad had ik trouwens twee keer gestempeld, en van die tweede afbeelding knipte ik alleen het schild uit, dit bolde ik wat op, en plakte ik op de andere schildpad. Zo krijgt deze een leuk 3 d effect!


En als je dan ook nog wat Wink of Stella op dat schild aanbrengt, glanst het schild ook nog eens prachtig!

Ook bracht ik wat witte Matte Dots op de kaart, gewoon een beetje speels verspreid, om weer dat frisse, witte element terug te laten komen!


En daarmee voldoe ik ik ook aan de uitgebreide Recept- Challenge van As You See it, waarbij je alle ingredienten van de afbeelding terug moet laten komen : Een dankjewel tekst, DSP, een cirkel, Enamel Dots, iets dat gestanst is, en diverse geeltinten! Check, check, check,....... gelukt!😏


Deze kaart is mooi om iemand mee te bedanken. Deze tekst heat emboste ik in wit, op een stukje Pecan Pie cardstock. Hiervan beinkte ik nog even de randjes.

Op de achtergrond stempelde ik ook een tekst, maar dan vooral met een decoratieve functie.

De hoofdtekst, net als die op de achtergrond, komt uit de set Earthen Textures.


Wat ik nogal eens hoor is dat veel mensen niet zo dol zijn op geel, dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze kaart! Zelf vind ik geel vaak veel zonnigheid en levendigheid geven. Maar een kaart geheel in geeltinten heb ik volgens mij nog maar zelden gemaakt!
Leuk! Lekker iets nieuws proberen! Ik houd er van!

Ik vind hem eigenlijk best stoer geworden, een beetje grungy zelfs, en weer eens wat anders!
Laat jij me weten wat jij er van vindt?

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Sea Turtle, Earthen Textures (teksten)
Papier: Cardstock: Daffodil Delight, Basic White, Pecan Pie
             DSP: Delightfully Eclectic DSP
Inkt: Lemon Lolly, Daffodil Delight, Crushed Curry, Wild Wheat, Crumb Cake, Pecan Pie, Early Espresso, White Craft ink, Versamark
Die: Stylish Shapes Dies
Embellishments: Embossingpowder White, Linen Thread, Classic Matte Dots, Wink of Stella Glitterbrush
Tools: Paper Snips, Heat Tool, Stampin'Cut & Emboss Machine, Sponge Daubers, Take Your Pick Tool, Bone Folder

Tot snel!
Annette


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 21 augustus 19.00 uur
Maandag 28 augustus 19.00 uur


Alleen bij de Kijkkast: 
In juli krijg je bij een bestelling vanaf 100 euro, 
en bij het gebruik van de Hostcode 3GMYCGWA 
gratis een mystery tas met een diverse Stampin'Up!-producten 
met een minimale waarde van 100 euro!!!
Lees HIER alle info!

1-31 augustus korting op onze Creatieve sets! Korting tot 30 procent!


Vergeet ze niet:
Wissel tussen 1 t/m 31 augustus je kortingscodes in!


Heel veel nieuwe koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


Er zijn weer NIEUWE 
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!

(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!



KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

6 opmerkingen :

  1. Ronduit PRACHTIG! Heel bijzonder in het geel, maar alles klopt en ik vind het super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, Annette, this golden turtle is STUNNING! I think this is the best card I have seen with this set - your attention to detail is amazing! Love your background, and the shimmer on the shell - just perfect. Thanks so much for playing at As You See It!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annette, I love both the turtle and all the incredible details you've added, and the amazing collage background! You've more than met all the requirements for our challenge! I really love the way you created the shell for the turtle and made it 3D! Thanks for cooking up our recipe at As You See It Challenges!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Annette, Your card is beautiful. I love how you made it work with shades of yellow. Thanks for taking part in the Inspire.Create.Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the golden glow that this colour gives your turtle, which has great dimension too. So many wonderful details. Thanks for playing over at As You See It this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love these turtles anyway but they look even more spectacular in these warm, golden tones. The background stamping of the sentiment is a great touch. Thanks for joining in with us at As You See It.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!