zaterdag 5 maart 2022

Peace this Christmas - Stampin'For Christmas Bloghop

*This blogpost is in English &Dutch*

Hallo en welkom bij deze Stampin' For Christmas Bloghop! 
Je bent nu in Nederland aangekomen, Mijn naam is Annette Elias, van de Kijkkast!

Hello and welcome to the Stampin'For Christmas Blog Hop! 
You have now arrived in the Netherlands. My name is Annette Elias, from De Kijkkast!


Waarom maken we het onszelf zo moeilijk, en waarom zouden we alleen vlak voor de kerst kerstkaarten maken... als dat ook verspreid door het hele jaar kan!
Daarom doe ik graag mee met deze bloghop.... Er is immers genoeg te vinden in de jaarcatalogus waarmee je ook nu bezig kunt zijn met je kerstkaarten! Ik vind het een gave uitdaging!

Why would we only make Christmascards when it comes close to Christmasday.... When we can also spread the fun over the whole year. That is why I love participating in this Hop. There are enough products available right now to start making cards rightaway. I think it is a nice challenge!


Deze keer had ik zin om een rustige, vredige kerstkaart te maken!

This time I felt like making a tranquil, peaceful Christmascard!


Daarom maakte ik een vredig, winters tafereeltje.

That is why I made this peaceful wintery scene.


Daarom ging ik eens door mijn stempelkast heen en besloot ik een niet kerstige stempelset te gebruiken, en deze eens een andere draai, een kerstige draai dus, te geven!

That is why I went through my stampcollection and decided to use a non-christmassy stampset, and to give that set a new, wintery, look!


De naam van deze set is Birds & Branches! Een ultieme lenteset ;o) Het is een two step stempelset waarmee je geweldige dingen kunt doen! Is ie niet beeldschoon? Kijk HIER maar eens voor nog wat projecten met deze geweldige vogeltjes! Er zijn ook geweldige stansen bij!

The name if this set is Birds & Branches. An ultimate springthemed stampset ;o). It is a two-step set and you can make beautiful cards with it. Isn't it gorgeous? Check HERE to see more ideas with thes lovely little birds! There are also great matching dies for it!


Ik startte met het kleuren van de achtergrond. Met inkt en Blending Brushes liet ik de kaart naar de randen toe steeds donkerder worden.

I started with colouring the background. With ink and Blending Brushes I made it darker at the edges.


Ik stempelde de takken eerst in Soft Suede, en dan iets hoger met White Craft Ink. Zo krijg je al een lekker sneeuwerig effect!

I stamped the branches in Soft Suede and after that in White Craft ink. This gives a nice snowy effect already!


Vervolgens stempelde ik de basis van de vogel ook in White Craft ink, en met de detailstempel voegde ik de kleuren toe, door deze met Stampin'Write Markers op de stempel aan te brengen. Ik stempelde de pootjes in Early Espresso.

Next I stamped the base stamp of the bird in White Craft Ink, and with the detail stamp I added colour, by inking this stamp with Stampin'Write Markers. I stamped the feet in Early Espresso.


Met de Watercolour Pencils bracht ik extra details aan in de vogel en de takken.

With the Watercolor Pencils I added extra details to the bird and the branches.


Ik voegde sneeuw toe door White Craft Ink in spettertjes aan te brengen met de Water Painters. En zo werd ons lentevogeltje een heerlijk winters roodborstje! Alle elementen dragen daar aan bij!

I added snow by splattering White Craft Ink with my Water Painters. And that is how our little springbird became a cozy and wintery one! All the elements in the card add up to the effect.


Door deze inkt meer of minder te verdunnen krijg je spettertjes met verschillende dekking, wat voor een mooi diepte effect zorgt.

By thinning the ink more of less you get diffference in the coverage of the splatters. This gives a nice sense of depth.


De tekst komt uit de set Peaceful Deer. Ik vond deze er zo mooi bij passen! Ik heb deze wit geheatembossed en uitgeponst. De pons die ik gebruikte ik de Double Oval pons oftewel de twee ovalen pons. De randjes heb ik licht aangezet met White Craft inkt, en er achter kwam wat Bakers Twine als subtiele versiering.

The text is from the set Peaceful Deer. I thought this matched the feeling of my card the best. I heat embossed it in White and punched it out. I used the Double Oval punch to do this. The edges were lightly accented with White Craft Ink, and some White Bakers twine was added behind it as a subtle decoration accent.

Zo, dit was mijn bijdrage voor de Stampin'For Christmas Bloghop, en hopelijk vond je het leuk. Een reactie onder mijn blogpost stel ik altijd enorm op prijs! Alle gebruikte producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en mocht je vragen hebben mag je altijd even contact met me opnemen. Ik help je met alle plezier! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en heel graag tot snel! XXX Annette

Well, this was my attribution to the Stampin'For Christmas Blog Hop, and I hope you liked it. A reaction below my blogpost is always very much appreciated. When you have any questions, please feel free to ask, I will be happy to help you.
Thanks for visiting de Kijkkast, and I hope to see you back soon! XXX Annette


En dan is het nu tijd om deze bloghop te vervolgen. De volgende bijdrage is van Sara, Klik op de Button hieronder om verder te hoppen!

And now it is time to continue this blog hop! Please click on the button below, to see what the next designer, Sara,  has made for you!

March 2022 Roll Call

Nina McMillan

Victoria Littlewood

Gez Carpenter

Marieke Bart

Annette Elias

Sara Sayers


Wat heb ik gebruikt:

Stempels: Birds & Branches, Peaceful Deer

Papier: Cardstock: Night of Navy

Inkt: Soft Suede, Crumb Cake, Early Espresso, White Craft Ink, Versamark, Black Memento

Pons: Double Oval

Stampin'Write Markers: Early Espresso, Crumb Cake, Real Red

Watercolor Pencils Assortment 1 & 2

Stampin'Chalk Marker

Embellishments: Bakers Twine Essentials Pack, Embossingpowder White

Tools: Blending Brushes, Sponge Daubers, Water Painters, Heat Tool





Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 7 februari om 19.00 uur
Maandag 14 februari om 19.00 uur


De Kijkkast-MAART-actie: Gebruik de actuele hostcode FT6K7Q3N
en ontvang bij een bestelling vanaf 75 
nu gratis een doosje From My Heart Faceted Gems twv 7,25 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!




Creatieve Kortingskriebels!
van 1 tm 31 maart 20 procent korting op machine en diverse stempels &stansen!
Klik HIER voor alle info!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

4 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!