zondag 19 oktober 2014

Kleine dankjewel-kaartjes

Vandaag zijn we op de terugweg van het geweldige avontuur in Brussel! Vanaf morgen zal ik verslag doen van al onze belevenissen. Het zijn wel HEEL bijzondere dagen geworden...

Maar hier is eerst nog een creatieve post....

Zo af en toe heerlijk om te doen, een klein en makkelijk maakseltje. En als je dan maar de juiste spulletjes bij elkaar hebt wordt dat toch al snel iets leuks.

Ik doe graag bij bestellingen een "dankjewelletje". Tenslotte kan ik dit, demo zijn,  doen omdat mensen hier graag komen voor de workshops en ook regelmatig nieuwe Stampin'Up!materialen via mij bestellen. Als het maar even kan gun ik ze dan ook graag iets extra's om mijn waardering te laten blijken!

Deze minikaartjes zijn inmiddels al lang weer op. ;o) Maar nieuwe maken is helemaal geen straf hoor!



Als basis heb ik het Naturals White Cardstock gebruikt. Dat staat in de catalogus helemaal apart van de andere cardstocks die bij de diverse kleurenfamilies horen. Voor de nieuwsgierigen: Je vindt de "bijzondere" papiersoorten op bladzijde 193 van de jaarcatalogus en het Naturals Cardstock is er in het "White"en in het "Ivory".
Het is wat dikker dan het gewone cardstock en net niet helemaal wit of ivoor. Bovendien zitten er kleine onregelmatigheden in, zoals vezeltjes of gekleurde streepjes of ministipjes, waardoor het een beetje aan handgeschept papier doet denken. Dit papier is wat poreuzer maar toch glad genoeg om uitstekend op de kunnen stempelen. Dat zie je ook weer op deze kaartjes. De Naturals Whitekleur past eigenlijk overal bij. De andere kleur, Naturals Ivory, heeft een kleur die doet denken aan bladzijden van heel oude boeken, en die is dan ook geweldig geschikt voor vintageprojecten!

Het Dessinpapier komt uit het Paperstack All Abloom. Een blockje met maar liefst 48 sheets met supergave patroontjes en schattige kleurtjes, die onderling natuurlijk ook weer geweldig te combineren zijn.



Het bloemetje heb ik geponsd uit Whisper White papier, omdat het bloemetje in het dessinpapier ook wit is. De tekst vond ik weer eens wat anders dan Thank You ;o) en komt uit de stempelset Really Good Greetings. Die set heeft leuke teksten als je eens iets anders wilt dan het gemiddelde. Ook het geel komt terug, in het strookje Daffodil Delight Cardstock, en Lost Lagoon komt terug in de kleur van de tekst. Die heb ik trouwens netjes recht kunnen stempelen door een Stamp-A-Ma-Jig te gebruiken. Tenslotte heb ik een hoekje afgerond en een mini glimsteentje aangebracht. Eenvoudig maar helemaal af.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Really Good Greetings
Inkt: Lost Lagoon
Papier: DSP All Abloom Paper Stack
             Cardstock: Naturals White, Whisper White, Daffodil Delight
Pons: Itty Bitty Punchpack (set van 3), Project Life Corner
Embellishments: Basic Rhine Stones
Tools: Stamp-A-Ma-Jig, Papersnips
En verder: Stampin'Glue Sticks

Oktober feestmaand:
1-6 oktober: Stamp, Stock and Save Actie, Grote kortingen op diverse producten!
4 oktober: World Card Making Day!
SU-per Kijkkast Eindejaars Tombola met heel veel prijzen!
Kijkkast Challenge!!!

5 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!