maandag 10 juni 2024

Stoere funfoldkaart voor de echte Klusser! - Stempel Schatten Bloghop - Diagonale Mannenkaart

 


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Vandaag hadden we een soort dubbele opdracht: We zouden mannenkaarten maken, waar bovendien een diagonaal element in zou zitten! 

Ik had eigenlijk direct een idee! De Stempel Schat was duidelijk, en ook wist ik dat ik deze keer een funfoldkaart zou maken!


Die ene kaart, tsja, dat werden er twee! En ze werden lekker stoer!


Mijn Stempel Schatten van vandaag zijn deze superleuke, en uitgebreide set Trusty Tools, met de bijpassende Trusty Tools dies. 

Deze set stond ook in een vorige catalogus, en kwam terug in de nieuwe jaarcatalogus, en iedereen vond en vind ze geweldig, maar je ziet eigenlijk maar weinig voorbeelden voorbij komen. Dat was voor mij reden om met deze schitterende set aan de slag te gaan!


Ik koos een stoere kleurcombinatie bij elkaar, veel naturellen, grijzen, een toefje rood, zwart en wit, en wat metallic om het nog iets stoerder te maken!

Het begin was het achtergrondpapier. Ik gebruikte diverse van de stempels om de achtergrond vol te stempelen, en met zilver embossingpoeder mooi glimmend te maken. Daarna kleurde ik deze afbeeldingen in met Stampin'Blends. Doordat ik op gekleurd cardstock kleurde, werden alle kleuren iets gematigd. Dat is voor een achtergrond natuurlijk heel gepast.

Door licht met een inktpad over het papier te vegen maakte ik het een beetje "smoezelig", dat vond ik er leuk bij passen!

En dan die funfold. Tsja, dit is wel een van de allermakkelijkste funfolds die je maar kunt bedenken! Ik heb simpelweg van de kaart te rechterbovenhoek naar voren gevouwen!

De omgevouwen  flap kleedde ik vervolgens aan met een "pegboard", zo'n ophangbord die je boven je werkbank hangt! Hiervoor zit een supergave stans bij de Trusty Tools stansset! 

Op, onder en bij de omgevouwen hoek plakte ik alle gestempelde, gekleurde, gestanste gereedschappen! Ze mogen hierbij leuk over de omgevouwen rand uitsteken.

Dit geeft een leuk effect als je de kaart opent of neerzet! Natuurlijk zorgde ik er voor dat alles binnen de buitenlijnen van de kaart blijft als deze gesloten is, zodat ik gewoon in een enveloppe past! Wel zo handig toch?


Na het maken van deze eerste kaart, bedacht ik dat ik ook een tweede variant wilde uitproberen!
Net zo simpel, maar net effe anders!


Nu vouwde ik weer de bovenhoek om, maar nu een kleiner stukje.


En nu vouwde ik ook de onderste hoek om. Hiertoe knipte ik de vouw van de kaart een stukje in!


Ook met de omgevouwen onderhoek kan de kaart gewoon prima staan!


Het is superleuk om al die verschillende gereedschappen een beetje "rommelig"over de kaarthoeken te verspreiden! Gewoon een beetje schuiven en er een spannend en afwisselend plaatje van maken. Voor wat pit "gooide" ik er ook wat boutjes en moertjes tussendoor, die als embellishment dienen.

Er is een grote varieteit aan stukken gereedschappen in de set te vinden. Ik heb ze bij lange na nog niet allemaal gebruikt voor deze kaarten!

En de details van de onderdelen zijn echt fantastisch! 


Een paar items stanste ik uit metallic Specialty papier, om het nog iets cooler te maken. Zo komt het zilver/metaalachtige van het embossen ook weer terug. 

Mannen blijken dat metallic best heel erg te waarderen!

Wat een kaart altijd helemaal af maakt is het decoreren van de binnenkant! Ik heb de gereedschappen hier heel simpel afgedrukt in de kleuren die ook op de voorzijde terugkomen. De afbeeldingen zijn zo geplaatst dat je ze nog niet ziet als de kaart dicht is.



Ik vond het echt leuk deze kaarten te maken. Bewust heb ik voor een algemene tekst gekozen. Zo kan ik aan de binnenkant altijd nog een verjaardagsfelicitatie stempelen, of bijv een felicitatie met een gekocht huis, of een bedankje voor iemand die een klus voor ons gedaan heeft. Het thema is heel veelzijdig te gebruiken, en met veel van de onderdelen kun je ook nog leuke "woordgrapjes"uithalen.

Echt een FANTASTISCHE Stempel Schat, deze Trusty Tools set....! Een heuse aanwinst in mijn collectie!


Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX AnnettešŸ’š

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Trusty Tools
Papier: Cardstock: Gray Granite, Poppy Parade, Basic Black, Basic White
            Silver Foil Specialty Pack
Inkt: Black Memento, Poppy Parade, Gray Granite, Pecan Pie, Smoky Slate, Versamark
Dies: Trusty Tools Dies
Stampin'Blends: Poppy Parade, Smoky Slate, Gray Granite, Pecan Pie, Crumb Cake
Embellishments: Embossingpoeder zilver
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool, Blending Brushes, Paper Trimmer, Paper Snips




Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 10 juni
Maandag 17 juni




NU 10 procent extra korting, op:
 *Productpakketten met stansen
*Stans/emboss machine
*Mini Stans/emboss machine
Deze aanbieding geldt tot 30 juni!



NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<



Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


šŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!šŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:

Wil jij straks de NIEUWE JAARCATALOGUS ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Infopagina.


12 opmerkingen :

  1. Zo dan! Jij bent echt "los"gegaan met allerlei gereedschap! Supergaaf kaartje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great cards Annette! The funfold is a great idea! Love all the details and your photos are a great help! Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg tof! ik vind vooral je achtergrond met dat zilver embossing supergaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie stoer kaart wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan zo, ik heb deze set niet, maar wel leuk met al dat gereedschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your cards are AMAZING! You're a great designer Annette, and always full of new ideas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke funfold zeg! Heel eenvoudig maar door de leuke manier waarop je de driehoek hebt bekleed, en het gereedschap laat uitsteken echt supergaaf en origineel! Ook de kleuren bij elkaar vind ik helemaal geweldig, en wat een goed idee, dat zilver embossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige kaarten zeg! Ze zijn zo stoer! Wat fijn ook dat je altijd zo goed beschrijft wat je gedaan hebt en waarom, daardoor zie ik nog beter alle details en stappen. Heel leerzaam en leuk! Door je vlotte, fijne manier van schrijven is het altijd makkelijk en snel te volgen, en lees ik altijd alles. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn eerste gedachte: zo Annette is helemaal los gegaan! Wow, wat een gave kaarten zijn dit geworden. Helemaal "Annette"

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke kluskaart. Ik vind je tweede kaart misschien nog wel mooier dan je eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaarten zijn fantastisch tof, leuk die omgevouwen hoekjes en tof met al dat gestempeld en gestanst 'alaam', Vlaamse verzamelnaam voor al die werktuigen...
    Groetjes uit Polen
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!