zaterdag 1 april 2023

Winterse postzegelkaart - Stampin'For Christmas Bloghop

 *This blogpost is in English & Dutch*

Hallo en welkom bij deze Stampin' For Christmas Bloghop!
Je bent nu in Nederland aangekomen, Mijn naam is Annette Elias, van de Kijkkast!

Hello and welcome to the Stampin'For Christmas Blog Hop!
You have now arrived in the Netherlands. My name is Annette Elias, from De Kijkkast!




Waarom maken we het onszelf zo moeilijk, en waarom zouden we alleen vlak voor de kerst kerstkaarten maken... als dat ook verspreid door het hele jaar kan!
Daarom doe ik graag mee met deze bloghop.... Er is immers genoeg te vinden in de jaarcatalogus waarmee je ook nu bezig kunt zijn met je kerstkaarten! Ik vind het een gave uitdaging!

Why would we only make Christmascards when it comes close to Christmasday.... When we can also spread the fun over the whole year. That is why I love participating in this Hop. There are enough products available right now to start making cards rightaway. I think it is a nice challenge!


Het was een drukke week, dus ik besloot iets te maken met het eerste dat ik tegenkwam waar ik iets kerstigs mee kon maken. Meteen een leuke uitdaging voor mezelf! En ik nam een echt kerstig thema als uitgangspunt: De kerstzegels die onlosmakelijk horen bij het schrijven van de kerstkaarten, een jaarlijks ritueel!

It was a busy week, so I decided to make something with the first thing I could find that would fit for a Christmascard. So I made it into a fun challenge! And I was thinking of a typical Christmastheme: Writing Cristmascard, and using Christmasstamps to send them. It is a like a ritual, every year!


Ik begon met dexe prachtige stempelset Snow Crystal. En ik had daardoor meteen zin in ijzige kleuren, blauw met zilver. En daar borduurde ik toen dus verder op voort!

I started with this lovely set Snow Crystal. It made me think of cold icy colours, blue and silver. So there was my starting point!


Op een stuk Basic White Cardstock stempelde ik de sneeuwkristal eerst met Starry Sky, en daarna heat emboste ik deze er losjes overheen in zilver.

On some Basic White cardstock I stamped the Crustal in Starry sky first. Then I stamped over it with Versamark ink and heatembossed this in silver.


Dit papier sneed ik in rechthoekjes, ik inkte hiervan de randjes en plakte ze op de onderlaagjes die ik met de rechthoekige postzegelpons had gemaakt!

I cut this paper in small rectangular pieces, inked the edges en adhered them to the base layers that I had punched out with the Rectangle Postage Stamp punch.


Het leek me leuke ze er nog net wat "postzegel-achtiger" uit te laten zien, en deed dat met de golfjesstempel uit de set A Fish & a Wish! Een visjesset ja! Haha, slim toch?

I thought it would be fun to let them make them look like postage stamps even more and I did that with the fun wavy stamp from the set A Fish & A Wish! Yes a set with fishes! Clever huh? 

De tekst maakte ik op dezelfde manier, met een mooie stempel uit de set Inspired Thoughts!

The text was made in the same way, and the stamp is from the set Inspired Thoughts!


Het zilver kwam terug in het mooie lint, uit het Gold & Silver Trim Combo Pack, wat een Online Only artikel is. En ook gebruikte ik wat Rhinestone Basic Jewels hier en daar.

Some more silver was added by using the lovely ribbon from the Gold & Silver Trim Combo Pack which is an Online Only item.

De kristal stempelde ik ook op de achtergrond, om deze net even een beetje aan te kleden. Daarna voegde ik de Kerstpostzegels een beetje willekeurig verdeeld toe, om een beetje een speelse look te krijgen. Ik vind hem zo wel "af"... Jij ook?

The Crystal was also stamped on the background to add a subtle interest there, and the homemade Christmas Postage Stamps were randomly added to create a playful look.
I think it is finished now, do you agree?

Zo, dit was mijn bijdrage voor de Stampin'For Christmas Bloghop, en hopelijk vond je het leuk. Een reactie onder mijn blogpost stel ik altijd enorm op prijs! Alle gebruikte producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en mocht je vragen hebben mag je altijd even contact met me opnemen. Ik help je met alle plezier! Via de links hieronder kun je de bloghop vervolgen! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en heel graag tot snel! XXX Annette💓

Well, this was my attribution to the Stampin'For Christmas Blog Hop, and I hope you liked it. A reaction below my blogpost is always very much appreciated. When you have any questions, please feel free to ask, I will be happy to help you. Through the links below you can cotinue this bloghop!
Thanks for visiting de Kijkkast, and I hope to see you back soon!
XXX Annette💓

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Snow Crystal, A Fish & A Wish, Inspired Thoughts
Papier: Cardstock: Starry Sky, Basic White
Inkt: Starry Sky, Memento Black, Versamark
Pons: rechthoekige postzegelpons/Rectangle Postage Stamp punch
Embellishments: Silver Embossingpowder, Rhinestone Basic Jewels, Silver & Gold Trim Combo Pack
Tools: Sponge Daubers, Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit.




Slimme tips en info over de UITLOOPARTIKELEN! Klik HIER


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 3 april 19.00 uur
Maandag 10 april 19.00 uur





Gebruik in APRIL de hostcode QCT2MNDU als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Regenboog Diamantjes twv 9,75 euro


NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



Binnenkort bij Stampin'Up!  De grote Colour Refresh!
Verdwijnende kleuren EN nieuwe kleuren!
Je leest het HIER!

3 opmerkingen :

  1. Wow! what a fabulous way to use a large background stamp. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel leuk idee en mooi uitgewerkt tot deze originele kerstkaart Annette. Prachtig dat blauw met zilver gecombineerd.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wéér zo origineel, én prachtig! Leuk te zien hoe je iets van je “vis-stempels” kan gebruiken voor postzegels :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!