maandag 10 april 2023

Vrolijk nieuws-kaart! - Stempel Schatten Bloghop - Weg is pech!

 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

Deze keer is het thema Weg is pech! "Wat een gek onderwerp" zou je denken. Maar nee, zo gek is het niet, want we gebruiken allemaal Stempel Schatten die uitlopend zijn, die dus uit de collectie gaan verdwijnen, en alleen deze maand nog, zolang de voorraad strekt, besteld kunnen worden. Veel van hen ook nog eens met joekels van kortingen! Dus wij vonden het leuk je nog eens wat van die sets onder de aandacht te brengen, voordat het te laat is! Maar denk er dus wel om dat op op is! Weg is dus echt een kwestie van pech!

Mijn plan was om voor vandaag 1 kaart te maken, maar het werden er drie! Ik kon na eentje niet meer stoppen, zo leuk vond ik het om er mee bezig te zijn!

Alledrie een beetje verschillend maar wel volgend het zelfde idee gemaakt!

Allen met de zelfde materialen, maar elk voor een verschillende gelegenheid!

De set die ik gebruikte, is een ECHTE Stempel Schat! Breaking News is de naam! 

Er zijn maar zo weinig mensen die met deze set gewerkt hebben, en er zijn zo weinig voorbeelden mee te vinden, maar het is echt een ontzettend leuke, gave en originele set!

Mij sprak deze set meteen aan. Ik vind het leuk als een set een beetje "out of the box" is en vond het ook super dat de set zo veelzijdig in te zetten is. Daarbij ook nog een geweldig geschikt voor mannenkaarten!

Een ideale set om allerlei GOED NIEUWS te vieren met een kaartje!

Zo maakte ik bijvoorbeeld een kaart voor een jarige....

Maar ook eentje voor iemand die geslaagd is of een andere topprestatie heeft verricht!

En de derde is voor een stel dat iets te vieren heeft, zoals een huwelijk, samenwonen, of een jubileum!

De teksten en afbeeldingen vul je zelf in, en ik stel me zo voor dat je ook andere teksten uit je voorraad in de afbeelding van de krant in kunt passen. The sky is the limit, je creativiteit kent geen grenzen als je eenmaal met deze toffe krantenset aan de slag gaat!

Was de echte krant ook maar zo gevuld met vrolijk nieuws, nietwaar?

Ik vond het leuk om het krantenthema helemaal door te trekken in de kaarten. Daar gebruikte ik meerdere eenvoudige  trucjes voor, die ik hieronder zal verklappen. 

Zulke kaarten zijn weer eens iets heel anders, en hebben een lekker eigenwijze look, en daar houd ik wel van! Ze hebben tegelijkertijd ook iets stoers en sobers, zoals dat bij een krant hoort!

Met 1 onderdeel ben ik echter wel uit de band gesprongen, ik heb namelijk bij elke kaart een accent in kleur aangebracht. Nu heb je tegenwoordig ook wel full colour gedrukte kranten, maar de echte klassieke krantenlook is voor mij toch echt gewoon zwart gedrukt!

Voor die echte krantenlook stempelde ik bijvoorbeeld op Very Vanilla papier in plaats van Basic White, en ik inkte de randjes met Crumb Cake om het effect te versterken.

De achtergrond stempelde ik vol met kranten, dezelfde krant, teksten en afbeelding als de krant die telkens bovenop deze achtergrond zit!

De krantenlaagjes aan de linkerzijde gaf ik een beetje schaduweffect met Stampin'Blends in de zelfde kleur, Crumb Cake.


En om net even een leuk detail toe te voegen, en om voor extra diepte te zorgen, voegde ik een subtiel tussenlaagje toe.


Hiervoor gebruikte ik het gave Vellum met tekstbedrukking uit het pak Vellum Layering Designs dat natuurlijk PERFECT in dit krantenthema past! 

Ook dit papier is een echte Stempel Schat, gaat ook uit de collectie, en is ook nog eens met flinke korting te bestellen. Althans zolang de voorraad nog strekt, want ook hier geldt: Weg is pech!

Maar eigenlijk valt er natuurlijk ronduit te varieren en te combineren met deze set! Een moderne look is bijvoorbeeld ook leuk, of juist super kleurrijk!

Als je nu ook houdt van een origineel thema op je kaarten, is het dus wat mij betreft een echte aanrader!

En misschien ten overvloede, maar voor alle Stempel Schatten die werden gebruik geldt: Uiterlijk verkrijgbaar tot en met 1 mei, en nog slechts zolang de voorraad strekt!

Om te zien wat er nog actueel voorradig is, en welke kortingen er gelden kun je HIER even kijken!



Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Breaking News
Papier: Cardstock: Very Vanilla, Basic Black
                               Vellum Layering Designs
Inkt: Memento Black, Crumb Cake
Stampin'Blends: CrumbCake, Gray Granite, Daffodil Delight, Granny Apple Green Real REd
Tools: Blending Brushes





Slimme tips en info over de UITLOOPARTIKELEN! Klik HIER


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Dinsdag 11 april 19.00 uur
Maandag 17 april 19.00 uur





Gebruik in APRIL de hostcode QCT2MNDU als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Regenboog Diamantjes twv 9,75 euro


NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



Binnenkort bij Stampin'Up!  De grote Colour Refresh!
Verdwijnende kleuren EN nieuwe kleuren!
Je leest het HIER!



9 opmerkingen :

  1. Wat een ontzettend mooie toere orginele kaarten! Ik zie deze set ineens in een heel nieuw licht. In de catalogus vond ik het een niet echt opvallende set, maar nu ik zie hoe gaaf jij er mee hebt gewerkt wordt het ineens een echte must have! Dank voor het delen van alle trucjes, want die zorgen echt voor geweldige eindresultaten! Groetjes Cora!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annette, wat een superleuke kaarten zijn dit! Die krantenlook is echt super! Dank voor je supertips! Heeellll bruikbaar! Ik heb meteen even gegoogled voor ideeen met deze set, maar die zijn er inderdaad weinig. Jouw voorbeelden zijn verreweg de leukste en daardoor wil ik de set nu ook hebben. Mijn bestelling komt er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke kaarten, en zo'n leuke set nu je deze in het voetlicht hebt gezet.
    Ik ben ook gelijk gaan googlen naar voorbeelden hiermee, en zag er eentje met mijn geboortejaar voorbijkomen, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf zeg! Ik bewonder weer de manier waarop je door al die kleine details een prachtig eeindresultaat hebt weten te bereiken! Wat leer ik toch veel van jou! De set wil ik trouwens meteen hebben! (0: Bestelling is onderweg! Groetjes Marianne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja super leuk… en idd deze set is met recht een stempelschat… volgens mij de eerste keer dat ik er wat mee gemaakt zie…

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk weer. Deze stempelset zag je inderdaad bijna nergens.... dus goed dat je deze inderdaad nog eens in de schijnwerpers gezet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat 3 onwijs mooie kaarten Annette, het lijken wel stukken krant zo mooi heb je ze bewerkt. Een set die ik zelf nooit gekocht heb omdat ik er niets inzag en nu denk ik, mmm hij is toch wel heel mooi.
    Groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuke kaarten zijn dit geworden! Typisch zo'n set die we te makkelijk laten voor wat het is ! Je hebt er weer hele creatieve dingen mee gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze set is een beetje aan mij voorbij gegaan. Maar wat een mooie kaarten heb jij hiermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!