dinsdag 31 januari 2017

Watercolortechniekje met Carousel Birthday D-INKT!-sdag#39

* Extra (mee-)bestelmoment: Woensdag 1 februari om 19.00 uur*
*Workshopagenda is aangevuld*
*Voor wie eigenlijk ALLES wil, de Paper&Ribbon-Share:
er zijn nog twee plekjes beschikbaar ->{zie info}*


Technieken met inkt hoeven helemaal niet moeilijk te zijn. Dat laat ik vandaag graag eens zien!

Voor dit kaartje heb ik stukjes van het prachtige Designpapier Cupcakes & Carousels gebruikt en dit papier was meteen mijn uitgangspunt. Het is zo mooi, prachtige motieven, een vintageuitstraling, en vrolijke warme kleuren!

Ik heb eerst een aantal kleuren inkt gekozen aan de hand van de kleuren in het Designpapier.
 Op een stukje Watercolor Paper heb ik met de nat in nat techniek de kleuren inkt in elkaar over laten vloeien tot het papier helemaal gekleurd was.

Bij de nat in nat techniek maak je eerst het Watercolorpapier goed nat, bijvoorbeeld met een penseel, (maar het gaat sneller met de Stampin'Spritzers)... en dit verdeel je goed over het papier... goed in laten trekken en eventueel meer water er bij doen tot het echt door en door nat is geworden. Als je daarna met de Aquapainter beetjes inkt opneemt uit de deksel van de inkpads ( daar krijg je inkt op door even de deksel in te drukken als het Inkpad nog dicht is) en op het natte papier doet trekt het niet meteen in het papier maar vloeit het mooi uit. Je voegt net zo lang kleur toe tot je tevreden bent. Dan droog je dit met de Heattool. (gewoon aan de lucht drogen kan ook, maar dat vergt geduld ;o)

Tip: Voor deze techniek heb je echt goed Watercolorpaper nodig! Met ander papier lukt deze techniek niet/ niet goed. We hebben perfect papier hiervoor in het Stampin'Up! Assortiment.


Van het designpapier heb ik strookjes gescheurd die ik op de achtergrond heb geplakt. Doordat ik dezelfde kleuren gebruikt heb vloeien de stroken mooi over in de zelfgekleurde achtergrond.

Op de achtergrond heb ik met de Off Stamping ( na het beinkten eerst licht afstempelen op een kladpapiertje..)  techniek een aantal keren het draaimolenpaardje gestempeld. Dit levert niet-perfecte afdrukken op en dat was hier precies de bedoeling. ;o)

Het paardje komt uit de supernostalgische set Carousel Birthday. Net als het gebruikte Designer Series Paper komt de set uit de Cupcakes & Carousels Suite. Een van mijn lievelingssuites! Lekker vrolijk en toch een beetje verweerd en oud.

 Het paardje heb ik nogmaals gestempeld op een los stukje Cardstock en dit is uitgestanst met de Stitched Shapes Framelits. Door het te sponzen met wat inkt komt het stikselrandje extra mooi uit.

De nieuwe Lace Doilies passen er heel mooi bij. Deze heb ik onder de gestempelde afbeelding gedaan. Voor een klein beetje glim heb ik wat sequins gebruikt van het Sequin Trim in de kleur Bermuday Bay


Een tekst heb ik niet toegevoegd. Dat kan ik nog doen als ik weet naar wie ik deze kaart ga sturen, maar eigenlijk kan ik het ook best weglaten en de tekst binnen in de kaart stempelen.

Als laatste heb ik de randjes van het Watercolorpapier nog lekker royaal gesponsd met inkt, het gemat en op de basiskaart geplakt. Ook hier weer een kleur uit het Designer Series Paper.

Makkelijk toch? ;o) Mocht het je toch duizelen of zou je het gewoon liever eens samen willen doen, kan dat altijd! Neem gerust contact op! Ook in diverse Kijkkast workshops komt dit basistechniekje terug.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels:Carousel Birthday
Papier: Cardstock: Calypso Coral, Very Vanilla
             DSP: Cupcakes & Carousels
             Watercolorpaper
Inkt: Early Espresso, Bermuda Bay, Calypso Coral, So Saffron
Dies: Stitched Shapes Framelits
Embellishments: Lace Doilies, Sequin Trim Bermuda Bay
Tools:Big Shot, Sponge Daubers, Aquapainters, Stampin'Spritzers, Heattool, Silicon Craft Sheet
En verder: Snail Adhesive, Stampin'Dimensionals,  Fine Tip Glue

Tot snel!
Annette




Image result for So Very Much Sale a Bration



Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: 
Woensdag 1 februari om 19.00 uur
Maandag 6 februari om 19.00 uur


Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare
  
Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets,  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***





2 opmerkingen :

  1. Eveline van Kampen1 februari 2017 om 17:41

    Wow, heel erg mooi! Prachtig hoe het papier overloopt in het achtergrondje. Dank voor de uitleg, ik ga dit ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs mooie kaart. Annette ben er verliefd op

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!