dinsdag 10 mei 2016

Kaartje in Natuurthema

Een lekker ontspannend kleurwerkje was deze kaart. De afbeelding heb ik ingekleurd met de Blender Pens en diverse kleuren craftinkt van Stampin'Up! Ken je deze schitterende manier van inkleuren al?

De prachtige afbeelding is gemaakt in de stijl van een oude natuurtekening of ets. Dat geeft meteen een nostalgische sfeer aan de tekening. Het doet denken aan oude schoolboeken vind ik!

Het is een ideale en makkelijke tekening om in te kleuren. De gearceerde vlakjes zijn ook meteen een hulpje bij het vinden van de schaduwplekjes. De stempel komt uit de set Butterfly Basics. Dat is een prachtige en uitgebreide set met collageachtige stempels waar je van alles mee kunt doen! Deze keer heb ik de vlinders weggelaten, maar meestal gebruik ik deze er ook bij!


Deze kaart was een van de maaksels die we afgelopen zaterdag tijdens de techniekenworkshop "inkleuren met de Blender Pens" maakten. We behandelden tijdens deze workshop eerst de basistechnieken voor het juiste gebruik van deze prachtige pennen, maar ook leerden we dat je er echt allerlei effecten mee kunt bereiken. Zowel vloeiende overloopjes zoals bij alcoholmarkers, als watercolorachtige effecten zijn mogelijk. En ook maakten we bijvoorbeeld een heel teer gekleurde bloem met parelmoerachtige uitstraling. Dit was echt inkleuren voor de "pro"... Niet omdat het zo moeilijk is hoor, want dat is het echt niet, maar omdat de resultaten er zo prachtig uit kunnen zien! Dan moet je alleen wel even weten hoe het moet.... en daar is helaas nog heel weinig over bekend. Daarom heb ik hier al diverse workshops mee gegeven! Een heerlijke bezigheid (heel erg ontspannend!) en met de meest prachtige creaties als gevolg!


Dezelfde prachtige bloemenstempel heb ik ook voor de achtergrond gebruikt! Dat geeft een leuke natuurlijke achtergrond. Het honingraatstempeltje waarmee ik wat accentjes heb aangebracht  zit ook in deze stempelset.

Oja, voor ik het vergeet... Deze stempelset is samen met die fantastisch gedetailleerde bijpassende vlinderdies nog alleen in de maand juni als bundel met eenkorting van 15 procent te bestellen! Dat geldt overigens voor ALLE bundels die in de huidige catalogus staan. Ook al komen de stempels en dies soms terug, ze zullen dan niet meer als bundel te verkrijgen zijn. Heb je dus nog bundels op je verlanglijstje staan is het verstandig die nog deze maand te bestellen!







Mocht je het werken met de Blender Pens ook graag  ECHT willen leren? Wil je alle kneepjes en techniekjes uitgelegd krijgen, voorbeelden en tips krijgen en uitproberen? De workshop kan ik op verzoek nogmaals inplannen!
Dit kan ook bij jou thuis met je eigen groepje. 
Leer te blenden, te scribblen, de watercolorlook, het maken van schaduwen en diepte en het werken met de Wink of Stella pen op diverse manieren en natuurlijk nog veel meer waarvan je niet wist dat het kon met deze superpennen!! Dit is een bijzonder leerzame workshop waar je heel veel van opsteekt!

Een ideaal en relaxed werkje ook voor in de zomer! ;o)

Het is een kleurrijk kaartje geworden, met toch een natuur-achtige uitstraling en veel diepte. Een tekst heb ik nog niet toegevoegd. Dat kan altijd nog op dit kleine (10 bij 10 cm) kaartje

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Butterfly Basics
Inkt: Basic Black, Old Olive, Pink Pirouette, Roze Red, Cherry Cobbler
Papier: Watercolor Paper
Cardstock: Rose Red, Old Olive
Embellishments: Linen Thread
Pons: Decorative Label (retiring)
Tools: Blender Pens
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Stampin'Dimensionals

Tot Snel!
Annette

Profiteer nu nog van de grote UITVERKOOP en bemachtig je favoriete producten 
voor het te laat is!!! klik {hier!!} OP=OP

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: Maandag 16 mei 19.00 uur

Win-Een-Workshop! Je leest {Hier} hoe!

 Kan jouw inspiratie wel een BOOST gebruiken?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)



2 opmerkingen :

  1. Geweldige kaart, twijfel of ik deze set heb of niet, eens vaker nasr mijn hobbyhok gaan, weer ik ook wat ik heb en wat niet.

    Liefs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze fantastische workshop heb ik een poosje geleden bijjou gedaan en wat je zegt is helemaal waar! Er kan VEELLL meer met de Blenderpennen dan je elders hoort en ziet! Het maakt voor mij de Copics volkomen overbodig! Je les zat geweldig in elkaar en er zaten BERGEN foefjes in. Alleen al de andere manier van werken en het laden en lossen waren een ware ontdekking! Ook deze kaart is weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!