dinsdag 10 mei 2016

Frescotechniek in combinatie met Remarkable You d-INKT!-sdag#13

Vandaag heb ik de Frescotechniek weer eens toegepast! Even lekker spelen met kleur en inkt!

Daar had ik echt even zin in tijdens deze drukke gekke week!


Deze keer deed ik deze techniek niet met  gedekte aardetinten maar met fellere varianten van rood en ik deed er ook een beetje violet-paars ( Rich Razzleberry) bij om het nog wat dieper van kleur te maken!


De prachtige bloemen van Remarkable You had ik nog niet eerder op deze manier gebruikt, maar wauw, wat doen ze het goed, zo als achtergrondstempels!


De kleuren zijn tegelijkertijd zowel zacht als fris. Dat is altijd het leuke resultaat van deze techniek. De frescotechniek hebben we uitgebreid uitgelegd en geoefend tijdens een van de edities van de Artsy Cards Workshops die ik inmiddels heb gegeven. 

Er is inmiddels een trouwe groep fans van deze stijl workshops. Er zijn al diverse edities geweest van deze "Artsy" workshops waarin we elke keer nieuwe dingen deden met de stempels en inkten. Net even anders dan anders. Een beetje gewaagd en artistiek, vandaar "Artsy"...Bij deze workshops komen vaak de mensen die ook wat "meer" willen leren doen met hun stempelmaterialen. En mensen die wel een beetje durven ;o) Kortom de echte stempelfans!

Maar goed, de mensen die hier wel eens komen workshoppen weten inmiddels dat eigenlijk in elke workshops tips en trucs verwerkt zitten. In wat voor workshop of wat voor stijl dan ook.


Het steenachtige effect is in laagjes opgebouwd met meerdere roodachtige tinten. Van Cherry Cobbler tot Blushing Bride en allerlei gradaties daar tussen in ;o) De prachtige bloemen heb ik geaccentueerd met de Blender Pens. Ja ook dit soort dingen kun je daar mee maken! Ik heb hierbij de Basis-Blendtechniek en de Scribbletechniek met elkaar gecombineerd.


Best een geslaagde combinatie, die warme kleuren en structuren bij elkaar! Hoezo: Rood en Violetpaars passen niet bij elkaar? Dat is juist een prachtige combinatie! Gewaagd maar mooi!


De tekst heb ik gemaakt met Endless Thanks. Deze set bevat allerlei leuke en originele  losse tekstjes, in -zoals je hier ook ziet-  ontzettend leuke lettertjes. Door verschillende kleurtjes inkt te gebruiken, in dit geval Real Red en Rich Razzleberry, komt alles uit de kaart weer bij elkaar. Ook in de embellishments komen weer gebruikte kleuren terug.  Zo is de kaart simpel maar stijlvol versierd zonder al te veel de aandacht te trekken.


De stempelset Remarkable You is de laatste maanden uitgegroeid tot een van mijn favorieten. En hoera, deze set gaat mee naar de nieuwe catalogus! Je zult er vast binnenkort meer maaksels mee zien op het Kijkkast blog. De bloemen zijn namelijk ook geweldig om te kleuren! En om te embossen, en om clean and Simple kaarten mee te maken, oosters getinte kaarten.. etc etc etc.... ;o)) Kortom superveelzijdig en daar ben ik dol op! Dat kunnen afwisselen, dat maakt dat stempelen steeds spannend en leuk blijft!

Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Remarkable You, Endless Thanks
Inkt: Blushing Bride, Rose Red, Real Red, Cherry Cobbler, Rich Razzleberry
Papier: Cardstock: Whisper White, Shimmery White, Rich Razzleberry
Dies: Lots of Labels Framelits Dies
Embellishments: Designer Buttons Brights, Bakers Twine Cherry Cobbler
Tools: Stampin'Spritzers, Stampin'Sponges, Blender PensBig Shot
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Mini Glue Dots, Stampin'Dimensionals.

Tot snel!
Annette

Profiteer nu nog van de grote UITVERKOOP en bemachtig je favoriete producten 
voor het te laat is!!! klik {hier!!} OP=OP

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: Maandag 16 mei 19.00 uur

Win-Een-Workshop! Je leest {Hier} hoe!

 Wil jij ook lekker creatief de zomer door?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)








5 opmerkingen :

  1. Wat is dit weer ongelooflijk MOOI! Ik zit gewoon weer ademloos te kijken! WAUW!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren, het knettert zo weer van mijn beeldscherm af! En geweldig zo deze bloemen. Het past perfect bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige kaart/techniek/kleuren. KORTOM SCHITTEREND.
    Liegs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lisette Speets11 mei 2016 om 16:16

    En dit doe jij allemaal met Stampinup! Je bent echt uniek hoor, volgens mij ben jij de demo die het allerbest kan stempelen en er het meest van af weet. Dit is echt weer een meesterwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!