dinsdag 24 mei 2022

Maak je eigen droomlandschapjes met On The Horizon - Met Kijkkast Live Video

 Vandaag laat ik weer een Kijkkast Live zien! Oh wat is het toch leuk om te doen deze Lives! 

Het is altijd even spannend omdat ik slechts enkele uurtjes heb om zo'n hele LIVE voor te bereiden. Ik weet immers van te voren niet welke set er gekozen gaat worden! Het fijne is dat de Kijkkast Lives daardoor echt en  spontaan blijven.  Je ziet daardoor ook meer van het creatieve proces en ik hoor van veel kijkers dat ze dat juist zo leerzaam en interessant vinden.

Het globale idee bedenk ik van te voren, maar de uitvoering en details ontstaan spontaan.

Maar tijdens de middag dat we deze projecten maakten, was ik helemaal in mijn element. Hopelijk wordt de reden daarvan duidelijk als dit bericht, en de bijpassende video, hebt bekeken!

In deze blogpost laat ik graag aan jullie zien wat we die middag maakten en natuurlijk voeg ik de video er bij!

Deze keer ging ik me heerlijk te buiten aan het maken van allerlei landschapjes!

Want ja, ook dat kan met stempelen! Hoe tof is dat! 

Je eigen droomwereldje in het klein maken. Je eigen sfeer!

Je zou het misschien niet meteen zeggen als je deze set ziet, maar echt, deze is zo ontzettend slim en doeltreffend ontworpen door de designers van Stampin'Up!! Het is de On The Horizonset, samen met de Horinzon Stansset!

Deze set staat in de Mini Catalogus! Helaas gaat deze niet mee naar een nieuwe catalogus. 

Leuk om te weten: Stempels en stansset kun je samen bestellen met Bundlekorting!

En deze maken deel uit van een prachtige collectie producten, de New Horizonssuite, die we in het nederlands de Bonte Horizontencollectie noemen! Je zult de onderdelen van deze collectie uitgebreid aan bod zien komen in de projecten die ik deze keer maakte!

Als je echt eens wat anders wilt, en projecten wilt maken met een tijdloze, klassieke uitstraling, dan is dit een heuse aanwinst. Je voelt je hiermee een ware kunstenaar, zonder dat je veel talent hoeft te hebben! Hoe leuk is dat!

Tijdens de Kijkkast Lives gebruik ik geen heel ingewikkelde of heel uitgebreide technieken, maar laat ik wel heel graag heel verschillende ideeen zien, en manieren om de stempelset of de bundle/het productpakket te gebruiken. 

Je vindt hieronder de ( onbewerkte) video, waarin je ziet hoe de set werkt, hoe ik het aanpakte en welke keuzes ik maakte.

Kijk vervolgens verder hieronder voor detailfoto's, een overzicht van de gebruikte producten EN wat extra toelichting hier en daar. 

Video:




In de projecten gebruikte ik de items uit de collectie steeds in een andere combinatie. Zo zie je wat ze samen kunnen, maar ook wat elk onderdeel op zichzelf kan en doet!

Als eerste maakte ik een langwerpig landschapje, met een mooi diepteeffect, waardoor het een soort doorkijkje lijkt te worden!

  

Het leuke is dat het landschapje gedeeltelijk buiten het doorkijkje doorloopt. Dat maakt het net weer bijzonder!


Het New Horizons Designpapier is echt een fantastische aanwinst. Je kunt er op stempelen, en nog heel veel meer! Zo geef je er je eigen draai aan!

Voor de tweede kaart liet ik echter het designpapier achterwege. Hier maakte ik zelf een achtergrond, met Blending Brushes en inkt, en met de geweldige Horizon Dies!



Door het geweldige, uitgestanste hekje, en de prachtige stempels uit de set, maak je in no time een mooi, sereen sfeertje! Ook hier is volop dieptewerking te zien. Zie je hoe slim vormgegeven dat hekje is??


De Pebbles Enamel Shapes, oftewel de Plaksteentjes, behoren ook tot de collectie en vormen een geweldig gaaf detail op beide voorgaande kaarten!

Als derde maakte ik deze luxe, vierkante kaart, met lekker veel laagjes!!



Hierbij gebruikte ik weer het Designpapier, maar nu beide zijden! Ook stempede ik op het middenpaneel om er nog meer een landschap van te maken. Als leuk extra detail liet ik de gestempelde vogels doorlopen in de achtergrond, waardoor je een gevoel van beweging krijgt!


Door het lint dat bij de Suite hoort de horizonlijn precies door te laten lopen in het lint, krijg je een speciaal accent en levert het lint een bijdrage aan het ruimtelijke gevoel. 

Wat werkt het toch fijn als alles bij elkaar past. Het lint kleurt perfect!

Bij de vierde kaart liet ik zien dat je ook met alleen de stansset prachtige, gestileerde landschapjes kunt maken! Hoe geweldig toch!


Geweldig om zo weer een heel andere stijl te kunnen maken. Best sjiek toch?

De vijfde kaart was echt een toetje, een out of the box kaart! Deze moderne, minimalistische kaart is met een gave techniek gemaakt!



De Kijkers vonden het ontzettend leuk om dit te zien ontstaan. Bij deze kaart gebruikte ik alleen de stempels uit de set!


Neem maar van mij aan dat ik nog lang niet klaar was met mijn ideetjes.... maar de tijd was nu eenmaal beperkt! Ik ben er die zelfde avond nog lekker mee verder gegaan!

Het was een geweldig leuke Live, met deze set kun je gewoon een beetje toveren!

Misschien begrijp je nu waarom ik deze set zo geweldig vind? 

Volop varieren en combineren, en natuurlijk ook samen met andere producten gebruiken. Het kan allemaal! Van simpel tot luxe uitgewerkt, van modern tot klassiek of artistiek... Het kan allemaal!

Het was een ontzettend gezellige stempelmiddag, en het leuke is:
Binnenkort  is er weer een nieuwe Kijkkast Live!

Kijk je ook mee? Je kunt in de dagen voor elke LIVE meestemmen over welke set je dan graag wilt zien! Kies je ook mee? Kijk dan op de Kijkkast Facebookpagina en geef daar aan wat jouw voorkeur heeft!


Vond je deze video leuk, zou ik het enorm leuk vinden als ik een LIKE👍 van je mag ontvangen binnen Youtube, en wil je ook graag meer video's zien: abonneer je dan op mijn Kijkkast Youtube-kanaal. Zo maak je dat ik binnen Youtube meer mogelijkheden krijg, en nog makkelijker video's, tutorials en Kijkkast Lives kan maken en plaatsen! Dankjewel!💓

Natuurlijk vind ik het ook altijd leuk een reactie te krijgen op mijn blogpost. Lief als je laat weten wat je er van vond!💓

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: On The Horizon
Papier: Cardstock: Basic White, Pale Papaya, Evening Evergreen, Crumb Cake, Thick Basic White, Blackberry Bliss, Misty Moonlight (retired), Fresh Freesia, Sahara Sand, Early Espresso, Basic Gray, Granny Apple Green, Balmy Blue, Basic Black, 
             DSP: New Horizon DSP
Inkt: Evening Evergreen, Pale Papaya, Balmy Blue, Night of Navy, Pear Pizzazz, Blackberry Bliss,Black Memento, Versamark, Daffodil Delight, Mango Melody, Melon Mambo, Bermuda Bay
Dies: Horizon Dies
Stampin'Write Marker, Basic Black
Embellishments: Pebbles Enamel Shapes, Cotton Ribon Combo Pack, Classic Matte Dots, Bakers Twine Essentials Pack
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 31 mei om 19.00 uur
Maandag 6 juni om 19.00 uur



De Kijkkast-MEI-actie: Gebruik de actuele hostcode 3PXBVB2W
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro
nu gratis een hele rol Back & White Gingham Ribbon t.w.v. 8,50!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


Kiezen moeilijk? Er is een oplossing!
De Kijkkast Deelpakketten, van alles een beetje! Klik HIER voor de mogelijkheden!




Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!

Actie, alleen van 3 tm 31 mei:
Krijg bij je startpakket GRATIS IN-COLOR producten twv 81 euro!
💓Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!💓




Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!