zondag 18 juli 2021

You're in my thoughts - CASE the designer

Helaas zit het soms tegen, en soms is er zelfs sprake van een groot verdriet bij iemand die je kent.

Ik vind het dan altijd fijn een handgemaakt kaartje te sturen, en daar een beetje van mijn gevoel in te stoppen.



De afgelopen week gebeurde er een heleboel, was het landelijke nieuws er vol van, maar ook in mijn vriendenkring gebeurden er wat heftige dingen.


Ik heb geprobeerd een stemmig maar niet te somber kaartje te sturen. De natuur is dan altijd een goede inspiratiebron.


En ik koos voor eenvoud, maar dan wel met wat persoonlijke details. Dat gebeurt eigenlijk vanzelf als je de ontvanger, en de gelegenheid in gedachten hebt.


De inspiratie vond ik in deze opdracht: Challenge nummmer 300 van Global Design Project!
Het was deze keer de bedoeling deze prachtige kaart van Demo-Collega Steffi Helmschrott te CASEN. Oftewel, je kopieert en past aan naar eigen idee. 

Voor mij altijd een echte uitdaging, omdat ik gewoon niet zo'n namaker ben. Maar het geeft wel altijd een creatieve impuls om met de onderdelen van het voorbeeld van de ander je eigen ding te doen, zodat je het origineel nog wel herkent, maar het toch iets van jezelf wordt. Daarom vind ik het leuk om dit ook zo heel af en toe eens te doen!


Zoals je ziet gebruikte ik de indeling, de schets van Steffi. Ik gebruikte een stuk van het Bloom Where You're Planted DSP voor de achtergrond. Dit werd meteen het uitgangspunt voor mijn kleuren. Het is leuk dat er heel veel groenige tinten in het prachtige bladdessin voorkomen!

In dit pak DSP komen sowieso heel mooie neutrale dessins voor! Ideaal om te combineren, of -zooals ik hier deed_ gewoon op zichzelf te gebruiken.



Dit papier doet mee met de kortingsactie van deze maand!

*Tot en met 2 augustus, 15 procent korting op geselecteerde soorten DSP
Klik HIER voor alle info!*


Steffi had op haar kaart een watercolor achtergrondje gemaakt. Ik heb de achtergrondkleuren Garden Green en Mint Macaron met Blending Brushes aangebracht, maar er daarna wel met water op gespetterd. Dat geeft een leuk afwisselend effect.

Net zoals bij het voorbeeld gebruikte ik een wit, uitgestanst element. In dit geval een prachtig varenblad uit de Forever Flourishing Dies.


Net als Steffi maakte ik een wit geemboste tekst op een donker strookje cardstock. Ik koos hiervoor de kleur Evening Evergreen omdat dit mooi bij mijn kleurenpalet paste.

De tekst komt uit de set Encircled In Friendship.... Zoals je kunt lezen heb ik flink gemixt en haalde overal wat vandaan. ;o)


Als laatste voegde ik over alles heen wat gekleurde spettertjes toe met Stampin'Wtrite Markers in Garden Green en Mint Macaron. Dit maakte het geheel wat ruiger, en ruwer, en tegelijkertijd net iets kleuriger en dat vond ik goed bij de gelegenheid passen. Een mini strikje van Bakers Twine dient als laatste afwerking.


Mijn kaart werd echt een combinatie van allerlei sets, suites en bundles. Het is heerlijk om ook zo je eigen combinaties te kunnen maken! De producten hebben ook zo ontzettend veel mogelijkheden!

Ik vond het fijn zo even iets persoonlijks te maken. Ik hoop dat er iets van mijn gevoel zal overkomen bij de ontvanger. Mochten ze dit lezen,stuur ik ze nogmaals alle liefs, een knuffel, en hoop dat ze weten dat ik aan ze denk.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Encircled in Friendship
Papier: Cardstock: Basic White, Thick Basic White
            DSP: Bloom Where You're Planted DSP
Inkt: Garden Green, Mint Macaron, Versamark
Dies: Forever Flourishing Dies
Embellishments: White Embossingpowder, Bakers Twine Essentials Pack
Stampin'Write Markers Garden Green en Mint Macaron.
Tools:Blending Brushes, Stampin'Spritzers, Heat Tool, Water Painters.

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 19 juli om 19.00 uur
Maandag 26 juli  om 19.00 uur




De Kijkkast-JUNI-actie: Gebruik de actuele hostesscode UQCN2KCS
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro 
nu gratis een pakje Matte Black Dots twv 8,50!


TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


Tot en met 2 augustus, 15 procent korting op geselecteerde soorten DSP
Klik HIER voor alle info!



Catalogus aanvragen:
Wil jij de nieuwe catalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! 
Binnenkort volgt Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!