vrijdag 13 juli 2018

Stoere mannenkaart in Botanische stijl *leuk-idee-met-dsp#3*

* Nog 8 dagen tot de Kijkkast Stempelzomer!!
Doe je mee?
Klik HIER voor alle info*

Hoi hallo!
Daar ben ik weer, met weer een kaartje in het kader van onze "Leuk idee met dsp" serie. Deze keer met een mannenkaart!




Voor mijn project van vandaag gebruikte ik het Wood Textures Designer Series Paper.
Ik vind het zulk supergaaf papier! Prachtige levensechte houtmotieven in allerlei soorten en kleuren!
Maar liefst 48 vellen stevig papier, 12 verschillende motieven, dubbelzijdig bedrukt. Diverse houtsoorten en kleuren, en ook boomschijven en whitewash!  

Het mooie van dit papier is dat het zo ontzettend makkelijk combineert. Ik durf zelfs te zeggen dat er geen stempelset is die hier niet bij past!

Vandaag maakte ik een kaart die geinspireerd is op de huidige woontrend: de Botanische woonstijl. Natuurlijk past het ruige houtmotief dat ik deze keer uitkoos hier ook weer perfect bij! Het vergroot ook het natuurlijke thema van deze stijl!

En die stijl maakt deze kaart zeer geschikt als mannenkaart!

Ik wilde graag een wat "oude" look aan de kaart geven vandaar dat ik dit wat vergrijsde houtdessin koos. 

Deze keer heb ik geen gekke dingen gedaan met het designpapier. Het is voor dit projectje gewoon al mooi genoeg in zijn oorspronkelijke staat en sluit aan op wat ik wilde maken. Maar natuurlijk is het papier ook zeer geschikt om te bestempelen, te vouwen, te schuren etc. 

De prachtige bladstempels die ik gebruikte komen uit de nieuwe stempelset Tropical Chic. Maar deze bladeren komen ook voor bij kamerplanten, dus het tropische aspect van de set laat ik deze keer achterwege. (veel kamerplanten vinden natuurlijk ook hun oorsprong in de tropen) Grapp9g dat je zo een totaal andere look en sfeer krijgt.

Ik heb de bladeren een ombre effect gegeven. Dat maakt ze net nog iets echter.

Ik sneed de bladeren gewoon als rechthoeken uit het papier, sponsde de randjes, tekende uit de losse hand een lijntje langs de rand met de Journalingpens, en maakte tenslotte de randjes nog een beetje "ruig" en bracht een ezelsoor aan. Natuurlijk sponsde ik dat ook weer even, om het zo echt mogelijk te laten lijken.


Om de rustieke stijl door te voeren bootste ik -zo ongeveer tenminste- zo'n oudmetalen labelhouder na. Ik stanste het grootste label uit Basic Black en het kleinste uit Whisper White. Door van die laatste de randjes weer te sponzen met inkt krijg het precies de goede uitstraling. De labels maakte ik beiden met dies, uit de diesset Lakeside Framelits.

Ik plaatste de groene bladeren overlappend op elkaar met behulp van Stampin'Dimensionals. 

Een stukje Burlap Ribbon en wat Linen Thread zorgen voor een stoere look en de nodige textuur. Na het vastknopen van het Linen Thread knoopte ik hieraan nog wat losse stukjes van het draad, op willekeurige plekken. Dat geeft een leuke "messy' look.


Bij dit project voegt het DSP echt warmte en sfeer toe aan de kaart. Ik ben eerlijk gezegd helemaal WEG van dit papier! Al eerder maakte ik er dingen mee. Wil je ze zien? Je vindt ze HIER!

Dit prachtige Wood Textures DSP maakt onderdeel uit van de maandactie die momenteel geldig is!
Kies vier pakken uit en betaal er maar drie! Wie weet krijg je zo deze Wood Textures DSP set wel gratis! Alle info over deze actie en de speciale Kijkkastservice die hiervoor geldt kun je hier vinden!

Elke maandag doe ik een (mee-) bestelling, maar natuurlijk is het ook mogelijk op elk ander moment een persoonlijke bestelling voor je te doen. Mocht je iets nodig hebben of zin hebben in iets nieuws.. Laat het gerust weten. Ik helpt je met alle plezier!

Vandaag zijn er door enkele teamgenootjes ook weer voorbeelden gemaakt. Heerlijk he, al die verschillende projecten!! Ze hebben er weer iets moois van gemaakt! Je kunt ze hier bekijken:

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Tropical Chic, Varied Vases (tekst)
papier: Cardstock: Whisper White, Mossy Meadow
            DSP: Wood Textures
Inkt: Old Olive, Mossy Meadow, Pear Pizzazz, Garden Green, Soft Suede
Dies: Lakeside Framelits Dies
Embellishments: Linen Thread, Burlap Ribbon
Tools: Big Shot, Stampin'Sponges, Journaling Pens

Tot snel!
Annette


  Eerstvolgende (mee)besteldagen
Maandag 16 juli om 19.00 uur
Maandag 23 juli om 19.00 uur 


Alleen in juli: Designer Series Paper Actie
Bestel er drie, kies er een vierde gratis bij!
(alleen op de geselecteerde soorten) 



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


2018-2019 JAARCATALOGUS

Wil jij graag de nieuwe ! catalogus ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen


Houd je ook zo van stempelen, spelen met inkt  en kleur en wil je bij elke bestelling korting op je stempelmaterialen??
( en ontvang in juli inkt twv 81 euro EXTRA!)
Klik hier voor meer info!







5 opmerkingen :

  1. mooi!!!Niet aangedacht om idd de bladeren zo te combineren.
    Super.
    Knuff yolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en stoere mannenkaart....en wat je zegt dit Wood DSP past gewoon bij elke stempelset! Echt een super Trendy kaartje is het!

    Liefs Ariana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die combinatie van dat groen van die bladeren met dat mooie houtpapier.Het is een erg leuke kaart daardoor geworden.
    Gr Anke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee en mooie uitvoering! Het doet me aan zo'n heel oud boek denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love your design, it is different and creative!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!