woensdag 24 augustus 2022

Boughs of Jolly - Bloghop Stempel Schatten - CASE the Catalog

 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Deze keer was de opdracht: Case the Catalog! Oftewel maak een project uit een van de catalogi na, al dan niet met je eigen draai er aan, of je eigen interpretatie!


Altijd een leuke opdracht vind ik: We weten immers allemaal dat de Catalogi niet alleen vol mooie stempelmaterialen staan, maar dat het ook geweldige inspiratieboeken, vol mooie voorbeelden, zijn!

((c) Stampin'Up! Jun-Dec 2022 Mini Catalogus)

Hier zie je de kaart, waar mijn oog deze keer op viel! Dit zou mijn inspiratiebron worden voor vandaag! Deze kaart is te vinden op bladzijde 27 van de Mini Catalogus!


Het leuke van CASE'n is dat je de onderdelen die je leuk of mooi vindt kunt behouden, maar dus ook dingen naar eigen believen kunt aanpassen!

En voor wie het misschien niet weet, CASE is de afkorting van Copy And Selectively Edit, dus kortgezegd: kopieer en pas aan.


Nou, ik nam natuurlijk een heleboel over! Zo maakte ik ook een Slimline kaart, gebruikte ik de zelfde indeling, volgde dezelfde opbouw, en gebruikte dezelfde stempels en stansen!


De stempels en stansen komen uit dit geweldig leuke Decorated With Happiness Productpakket.
Deze is te vinden in de Mini Catalogus!

En dit is meteen mijn Stempel Schat voor vandaag! Je ziet deze set maar heel weinig, en dat is zo ontzettend zonde, want het is een geweldige, unieke set, waar je enorm veel leuks mee kunt doen!

Ik houd er altijd wel van als een set net iets anders van stijl is, en dat geldt zeker voor deze set! De losse geschetste afbeeldingen, met de net iets onregelmatige lijnen, plus de gave watercolourachtige inkleurstempels, die lekker een beetje speels zijn, vind ik helemaal geweldig! Daarbij zijn ook de stansen supergaaf! Je kunt niet alleen de gestempelde afbeeldingen uiitstansen, maar er zitten ook heel veel leuke extra onderdelen bij! 

Echt een lekker artistieke set! *voor mij reden deze set voor een komende Kijkkast Masterclass te gebruiken* Hier over vertel ik binnenkort meer!

((c) Stampin'Up! Jun-Dec 2022 Mini Catalogus)

Maar ook veranderde ik het nodige aan de kaart!



Zo vond ik de indeling en de kerstornamenten ontzettend leuk, maar was ik niet helemaal enthousiast over de kleuren die in het voorbeeld waren gebruikt. Ik zette deze daarom om in blauwtinten. 

Blauw is echt een kleur die je elk jaar weer in de diverse trends terugziet! En samen met het wit een heerlijk frisse, tijdloze combinatie!


Net als bij het voorbeeld had ik op drie panelen dennentakken gestempeld, maar ik paste de kleuren wat aan, en "sneakte" er hier en daar een extra dennentakje tussen, op de plekjes waar ik het net iets te leeg vond.

De drie panelen had ik uitgestanst met de Deckled Rectangle Dies. Dat grillige kartelrandje geeft net een beetje extra, en past leuk bij de stijl van de stempelset.


Wat ik leuk vond aan de voorbeeldkaart was het subtiele tussenlaagje... Daarom voegde ik ook een tussenlaagje toe, alleen gebruikte ik hier prachtig vellum met een verfijnde witte print voor. Het staat heel fris zo!


Het Vellum Layering Designs zit vol van dit soort prachtige, en multifunctionele printjes, die eigenlijk overal bij passen! Dit Vellum is te vinden in de jaarcatalogus.


Ook bij de tekst trok ik een beetje mijn eigen plan. Ik nam een andere tekst dan het "Boughs of Jolly" dat in het voorbeeld was gebruikt, maar maakte er dan wel weer een bannertje van met de Banner Pick a Punch, en plaatste deze ongeveer op dezelfde plek.

De Opal Rounds verving ik voor Pastel Pearls. De heel lichtblauwe kleur van de pareltjes zijn een perfecte match, dacht ik zo.


Een beetje van mezelf, en een beetje (VEEL😇) van Stampin'Up!


Al met al een heel eenvoudige kaart om na te maken! Maar door de andere kleuren toch een leuk (en ietsje eigenwijs) eindresultaat!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Decorated With Happiness, Peaceful Deer (tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Night of Navy, Balmy Blue
             Vellum Layering Designs
Inkt: Night of Navy, Balmy Blue, Garden Green, Soft Sea Foam
Dies: Decorated Pine Dies, Deckled Rectangles Dies
Pons: Banner Pick a Punch
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Take Your Pick Tool, Paper Trimmer



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 29 augustus 19.00 uur
Maandag  5 september 19.00 uur





Bij een bestelling vanaf 95 euro, en bij gebruik van de Host Code  XDY6T33N  krijg je deze maand een pakje superfeestelijke Pailletten en Steentjes, geheel zelfklevend, twv 9,25





Van 1 juli tm 31 augustus SALE-A-BRATION!
Lees HIER hoe je aan gratis producten kunt komen!


Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis Making Plans Collectie (tot eind augustus en zolang voorraad strekt)
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox




1 opmerking :

  1. Wat een supermooie kaart zeg! En het mag gezegd worden…. Jouw versie is veel mooier dan het voorbeeldkaartje! Ik heb interesse in de workshop Annette, dus ik hoor graag meer daarover. Groetjes van Marlene

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!