dinsdag 7 september 2021

You Inspire Me - Inspiratiekaart met Delicate Dahlias

Het niet zo mobiel zijn van de laatste weken was natuurlijk best flink lastig, maar het voordeel was wel dat ik al die tijd had om allerlei stempelideeen die bij me opkwamen te noteren. Die inspiratiestroom gaat immers altijd door! Ik had dan ook een notitieboek met pen steeds bij de hand. 

Het is best een vol boekje geworden met krabbels en schetsjes, waar een ander absoluut geen wijs uit zal kunnen, maar ik gelukkig wel ;o)!

Een berg ideetjes dus, om mee aan het werk te gaan!


Zo heerlijk dat ik nu weer dagelijks een poosje aan de slag kan!

Ik maakte vandaag een kaartje voor een lieve dame die mij als persoon erg inspireert!
Ze is gewoon altijd heel verstandig, rustig en positief!


En ik weet dat zij van mijn zelfgestempelde kaarten houdt, dus hoe leuk is het om haar deze kaart vol laagjes en details toe te sturen, met een persoonlijk berichtje van mij er bij.

Ik had in mijn boekje een heel lijstje met plannetjes die ik met deze ene stempelset had bedacht! En dit was er daar eentje van!


Voor deze kaart gebruikte ik de stempelset Delicate Dahlias! Ik ben zo gek op deze bolle, volle, vrolijke bloemen! Dat was je waarschijnlijk al wel opgevallen, want ik heb er al diverse projecten mee gemaakt en geshowd ;o)

Delicate Dahlias is een Sale-A-Brationkado. Dat wil zeggen dat je tot eind september, en zolang de voorraad strekt, deze set kunt uitkiezen bij een bestelling vanaf 120 euro. Het is een grote set, met twee prachtige grote bloemstempels, kleine bloemen, blaadjes en een viertal supermooie teksten.


Dahlias zijn er in allerlei kleuren, veelal fel en fris van kleur, maar het leek me leuk de bloem nu eens een andere toepassing te geven, in warme, zelfs wat herfstige kleuren! 

En ook dat blijkt geweldig mooi bij deze bloemen te passen!


Delicate Dahlias is een Two Step stempelset, en ook een Distinctive stempelset. Je kunt de dichtere stempel en de lijntjesstempel los gebruiken, maar je kunt ze ook precies op elkaar stempelen. Dat heb ik hier dus gedaan!

Dat de set Distinktive is, zie je aan het ongelooflijk mooi diepte effect dat de bloemen hebben.

Voor de bloemen gebruikte ik hier de kleuren Cinnamon Cider, en Cherry Cobbler, en voor de blaadjes nam ik Mossy Meadow. Ik gebruikte dus de lijntjesstempels en de invulstempels, en na het stempelen knipte ik alles uit.


Deze kleurcombinatie kwam ik tegen bij deze challenge#332 van Thank God Its's Friday Challenges!


Door de bloemen en blaadjes iets op te laten krullen, en de onderdelen gedeeltelijk verhoogd op te plakken met Dimensionals, krijg je lekker veel diepte.


Ik houd er altijdvan als alles mooi bij elkaar past! En gelukkig is dat met Stampin'Up altijd heel makkelijk waar te maken! Het leek me leuk de achtergrond wat verweerd te maken. Dat vond ik goed bij de sfeer passen.

Daarom maakte ik zelf een achtergrond waarin alle drie de kleuren terugkomen. Ik maakte deze met de DTP techniek. De combinatie van de kleuren met deze techniek geeft een zacht resultaat waar de bloemen goed op uitkomen.


De tekst komt ook uit de Delicate Dahlias set, deze heat-emboste ik met wit embossingpoeder op een stukje Cherry Cobbler cardstock, en stanste ik vervolgens uit met de Tasteful Labels Dies.

Om een subtiele hoeveelheid "glimmer" toe te voegen bevestigde ik onder het tekstje een subtiel strookje van het geweldige Be Dazzling 6x6 Specialty Papier. Ook dit is een Sale-A-Brationkado! Je mag een pakje van dit supergave papier uitkiezen bij een bestelbedrag van minimaal 60 euro. En ook hier geldt weer: Tot eind september, en nog zolang de voorraad strekt!


Om het "glittergehalte" nog iets te verhogen voegde ik wat Champagne Rhinestones toe. De kleur van deze steentjes mengt prachtig met de kleuren die ik voor de kaart gebruikte. Zo blijft de focus echt op de bloemen.

Zo ontstond met een heerlijke overdaad aan bloemen en blaadjes, toch een vrij rustige, maar warme en sfeervolle kaart. En dat was net de bedoeling!

Morgen gaat ie op de post! Hopelijk zorgt ie voor een glimlach bij de ontvangster!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Delicate Dahlias (SAB)
Papier: Cardstock: Cinnamon Cider, Basic White, Cherry Cobbler
             Be Dazzling Specialty Paper (SAB)
Inkt:Cinnamon Cider, Cherry Cobbler, Mossy Meadow, Versamark
Dies: Tasteful Labels Dies
Embellishments: Embossingpowder White, Champagne Rhinestones
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool, Paper Snips.

Tot snel!
Annette


p.s. Tot mijn grote verrassing was ik de winnaar bij TGIFChallenges!
Wat leuk zeg!






Het grootste stempelfeest van het jaar!
Tot en met eind september: SALE-A-BRATION!
Verdien GRATIS prachtige stempelproducten -> INFO!


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 13 september  om 19.00 uur
Maandag 20 september om 19.00 uur



De Kijkkast-SEPTEMBER-actie: Gebruik de actuele hostesscode SP9ATYWY
en ontvang bij een bestelling vanaf 90 euro 
nu gratis een pakje CUTE STARS twv 9 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Kies er vervolgens t/m eind septemer als extra kado 1 voordeelpakket GRATIS bij uit uit de Minicatalogus - ongeacht de waarde hiervan!
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de nieuwe catalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! 
Binnenkort volgt Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

2 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!