maandag 12 juni 2023

Colourblocking met Wild & Sweet - Stempel Schatten Bloghop - Moderne Mannenkaarten


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Deze keer maken we Moderne Mannenkaarten! 


Als je aan kaartenmakers vraagt welk soort kaarten ze het lastigst vinden om te maken en te bedenken, dan is vaak het antwoord: kaarten voor mannen!
Daarom vind je in deze bloghop tips, inspiratie, en toffe stempelsets, die je hopelijk op gang gaan helpen. Want mijn ervaring is dat ook zeker mannen een zelfgemaakte persoonlijke kaart ontzettend waarderen!


De set die ik deze keer heb uitgekozen voor de opdracht is de set Wild & Sweet! Deze heuse Stempel Schat kom je maar heel weinig tegen en dat is ontzettend zonde!
Een supergave, en zeer gedetailleerde stempelset met een natuurlijk thema, en ja, daar heb je meteen mijn eerste tip te pakken, natuurlijke thema's doen het altijd goed op mannenkaarten!

Voor meer ideeen EN een video met deze set klik je HIER!


Je kunt de afbeeldingen  van de panda, de koala en de wasbeer prachtig inkleuren, maar ook zo simpel afgedrukt met een mooie kleur inkt komen ze prachtig uit. Het hoeft niet altijd ingewikkeld of tijdrovend te zijn ;o) De prachtige belijning en details in de set zijn soms al genoeg!


Ook de achtergrond is helemaal in stijl, uitgevoerd in drie vlakken in drie verschillende kleuren. Ik gebruikte Pebbled Path, Pecan Pie, en Shaded Spruce hiervoor! Stoere kleuren die mooi aansluiten bij het mannelijke thema van vandaag!


Door de vlakken heel strak te houden, krijg je een colour blocking effect. De strakke lijnen die hier bij horen en de duidelijke kleurverdeling zijn ook helemaal geschikt voor een mannenkaart en geven bovendien een moderne uitstraling.


Om de Colourblocking achtergrond dan net weer iets spannender te maken en de kaart extra structuur te geven heb ik deze voor een deel geembosd met de Stripes & Splatters 3D 3embossingfolder. In dit geval koost ik van de twee embossingfolders uit deze set de strepen en paste ik die op twee gedeeltes van de achtergrond toe.

Structuur maakt een kaart namelijk ook meteen weer wat stoerder!


Maar het verhoogd opplakken van de bestempelde dierenpanelen geeft natuurlijk nog meer structuur.

Deze panelen heb ik trouwens gestanst met de nieuwe Nested Essentials Dies. Supergaaf zijn deze geweldige basisvormen. Ik vind de afgeronde hoeken van deze panelen, en ook de stikselrandjes er helemaal bij passen!

En natuurlijk komt in het gebruik van deze panelen ook het Colour Blocking nog weer eens terug!


Je kunt een mannenkaart trouwens ook prima versieren! Het lint met structuur in de stoere kleur Pebbled Path, en de Classic Matte Dots die ik hier en daar op de kaart gebruikte, zijn er perfect voor!

Strikken gebruik ik niet snel op een mannenkaart, maar een knoop doet het dan wel weer helemaal goed! 


Als laatste voegde ik nog wat spettertjes toe, die ik maakte met een Stampin'Write Marker.
Zoals je ziet is het maken van een mannelijke kaart helemaal niet zo lastig als het lijkt.  Ongemerkt zitten er een aardig aantal tips in deze post verstopt! Hopelijk komen mijn tips van pas als je ook aan de slag gaat!


Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Wild & Sweet, Feestballonnen (tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Pebbled Path, Shaded Spruce, Pecan Pie
Inkt: Pebbled Path, Shaded Spruce, Pecan Pie
Dies: Nested Essentials Dies
Stampin'Write Marker Pebbled Path
Embossingfolder: Stripes & Splattters 3 D Embossingfolders
Embellishments: Classic Matte Dots, Lint met Textuur Pebbled Path
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine




Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 12 juni 22.00  uur
Maandag 19 juni 19.00 uur



In juni krijg je bij een bestelling vanaf 95 euro, en bij het gebruik van de Hostcode G2FYJVCU krijg je gratis een pakje Kleurrijke Matte Steentjes kado van de Kijkkast!


Alleen in juni! 15 % korting op geselecteerde soorten DSP! Je leest er HIER alles over!



Aanbieding: Kijkkast In Color VOORDEELpakketten! Keus uit vier opties! 
Klik HIER voor alle informatie!



ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Maandactie: Alleen in juni ontvangje tijdelijk 32 euro extra aan inhoud in je Startpakket! 
Lees HIER alles!



NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***




 






5 opmerkingen :

  1. Echt een mannenkaart. Die okken zijn geniaal bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi weer Annette; mooie achtergrond zo met de bewerkte kleurblokken .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superstoere kaart! Je hebt er toch weer bijzondere details in gestopt! Er valt volop te bekijken. Echt super! Heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige, aparte kaart! Hij lijkt heel eenvoudig maar je ontdekt steeds meer details als je even langer kijkt. Dat is echt jouw specialiteit! Tot volgende week! Groetjes Winet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!