donderdag 28 juni 2018

Veel sterkte met Serene Garden

Toen ik vorige week heerlijk aan het stempelen was met een van mijn nieuwe stempelsets Serene Garden, en lekker met vrolijke knalkleuren bezig was, kon ik nog niet vermoeden dat ik dit setje ook al heel snel zou gebruiken voor een verdrietige gelegenheid.

Deze week had ik namelijk een condoleance kaartje nodig omdat kennissen afscheid moesten nemen van een geliefde. Moeilijke kaarten zijn dat altijd, maar ook mooi, om hiermee even je gevoel te kunnen uiten in een persoonlijk kaartje, dat je afstemt op de persoon om wie het gaat.

Dat maakt zo'n kaart vaak heel erg waardevol, hoor ik dan achteraf...

Serene Garden was me meteen al opgevallen vanwege het bijzondere design, en ik zag al helemaal voor me hoe je deze set prachtig kunt inkleuren. Maar al snel kwam ik er dus achter dat deze set veel meer in z'n mars heeft...
Er zitten bijvoorbeeld prachtige en bijzondere dies bij de set, waaronder ook een paar embossingdies. Hier heb ik deze gebruikt voor de onderlaag. Hierin zie je de zelfde afbeelding in relief terug, als de gestempelde afbeelding. Dat geeft hier een prachtig, subtiel maar stijlvol effect.
Ik besloot voor een stemmig maar niet te zwaar kleurenschema te kiezen. Zelfs een tikkeltje lenteachtig. Soft Sea Foam, en Gray Granite spelen de hoofdrollen dan ook. Die twee kleuren zijn echt geweldig bij elkaar.
Ik kleurde de afbeelding in met inkt en de Aqua Painters. Dat geeft een mooi, ietsje onregelmatig watercoloreffect. Ook weer subtiel en zacht.
Het was fijn zo een beetje vorm te kunnen geven aan mijn gevoel van medeleven. Hopelijk komt die gedachte aan bij de ontvangers. Het zal allicht gevoeld worden dat er aandacht en liefde in gestoken is. Voor mezelf was het ook even fijn om er zo mee bezig te zijn, en iets te kunnen DOEN. Je kunt je anders soms zo onmachtig voelen in verdrietige situaties......

De tekst maakt het net helemaal af. Ik vind het fijn dat deze "to the point", maar ook niet te zwaar of plechtig is. Gewoon precies goed. Net zoals je het ook zou zeggen. Deze tekst komt uit de nieuwe Nederlandstalige set Van Alles Wat.

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Serene Garden, Van alles Wat
Papier Cardstock: Soft Sea Foam, Shimmery White
Inkt: Stazon Black, Gray Granite, Soft Sea Foam, Garden Green, Old Olive, Balmy Blue, Crumb Cake
Dies: Garden Scente Framelits
Embellishments: 1/8 inch Sheer Ribbon -Old Olive
Tools: Big Shot, Aqua Painters

Tot snel!
Annette


Eerstvolgende (mee-)besteldagen:
  Maandag 2 juli om 19.00 uur
Maandag 9 juli om 19.00 uur 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


2018-2019 JAARCATALOGUS


Wil jij graag de nieuwe ! catalogus ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen


Houd je ook zo van stempelen, spelen met inkt  en kleur en wil je bij elke bestelling korting op je stempelmaterialen??

Klik hier voor meer info!






1 opmerking :

  1. Een zeer stijlvolle kaart, Annette die ondanks het verdriet erachter warm ontvangen zal worden

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!