zondag 5 februari 2017

Twijfel je nog? Kies bewust! ;o)


Steeds vaker zie je het label staan in de supermarkt: Kies bewust! Maar wat voor voeding geldt, geldt natuurlijk voor allerlei dingen in je leven! Zelfs voor zo iets leuks als Demo worden!
ikkiesbewust-groot.jpg



Je hebt vast al heel veel keer de aanbiedingen gelezen om in te stappen als Demonstrator bij Stampin'Up! Nu is het aanbod, zeker tijdens de Sale-A-Bration, ook wel HEEL aantrekkelijk en is dit feitelijk gewoon de allermooiste aanbieding die je kunt krijgen als je van Stampin'Up!producten houdt! Voor 129 euro een startkit bestellen met een waarde van tot maar liefst 361 euro is ook wel echt fantastisch!  Een aanbod dat dus zeker het overdenken waard is!


Image result for demo worden
Laat ik beginnen met vertellen dat demonstratrice worden een van de beste, slimste en leukste dingen is die ik in mijn leven gedaan heb. Echt! Het heeft me zo ontzettend veel gegeven, gebracht, geleerd en opgeleverd! En dan heb ik het met name over de immateriele zaken, maar natuurlijk is de korting van 20 tot zelfs 25 procent die je krijgt echt super, en dan ook nog wat geld gaan verdienen en dan nog al die andere leuke extra's.. ja dat  is natuurlijk ook heel erg leuk! Dat het zo gaaf zou zijn en zo'n mooie plek in mijn leven zou gaan innemen had ik me vooraf echt niet kunnen voorstellen toen ik, (ook tijdens de Sale-A-Bration!! ;o)) als demo begon!

Wil je ook die mooie ervaring en plezier hebben in de fantastische stempelhobby?? Dan raad ik je echt aan de volgende tips eens te overdenken. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Het zijn dingen waarvan ik had gewild dat ik ze zelf ook vooraf had geweten!



Demonstratrice zijn: Of je nu alleen voor je hobby instapt of er echt iets meer mee wilt, het kan allemaal. Laat je dus niet afschrikken door het woord Demonstrator. Je moet niets, geen workshops, geen parties, geen demonstraties ed als je dat niet wilt. Wil je alleen hobbymatig demo zijn en goedkoper aan je spulletjes willen komen, kun je je zelf ook zien als lid van een club, die je allerlei voordelen biedt, waaronder een geweldige korting op al je bestellingen van 20 of zelfs 25 procent. Bovendien betaal je bij deze club geen contributie ;o) en heb je toegang tot allerlei leuke bronnen en informatie, en weet je bijvoorbeeld als eerste welke nieuwe producten er aan zullen komen!  Net als bij elke club kun je altijd je abonnement beeindigen, maar zolang je lid bent en blijft  kun je fijn genieten van de voordelen.


Direct Sales: Met een bedrijf als Stampin'Up! en het worden van Demo krijg je te maken met een speciale werkwijze. We vallen onder wat men noemt : "Direct Sales". Klinkt eng misschien, maar dat is het totaal niet ;o) Dit werkt totaal anders als een winkel. Je hebt als demonstratrice voor StampinÚp! geen winkel, geen voorraad en verkoopt zelf eigenlijk niets, maar bent als het ware bemiddelaar tussen de klant en Stampin'Up! Er zit geen winkel tussen, vandaar de term: "Direct Sales" Voordeel hiervan is dat je geen risico's loopt of immense investeringen hoeft te doen, maar toch (als je dat wilt) op simpele manier wat op kunt bouwen en wat  kunt verdienen aan deze pracht hobby!.. maar zoals gezegd kun je het ook puur voor je zelf doen! Je bepaalt het zelf!

Image result for order stampinup

Wie wordt je teamleider? Er zijn veel goede teamleiders. Dat is mooi! Maar iedere teamleider is anders en dus is het zaak iemand te vinden die echt bij je past en waar je je goed bij voelt. Iemand in wie je je vertrouwen stelt. Iemand die reeel is in de beloften maar die wat ze belooft ook echt nakomt. Iemand die er voor je is. Iemand die jij begrijpt en die op haar beurt ook jou begrijpt. Dat kan iemand zijn die bij jou in de buurt woont, maar misschien ook wel iemand aan de andere kant van het land. Uit eigen ervaring weet ik nu dat afstand niets zegt en dat je contact hecht en echt kan zijn ook al woon je niet in de buurt. Het gaat er om dat iemand er voor je is, je antwoord geeft op je vragen, je tips geeft, en zich om je bekommert als dat nodig is. Kortom, dat je op dezelfde golflengte zit met die persoon. Dat is dus meer een kwestie van de persoon, dan van de afstand. Dankzij de moderne media, is contact hebben heel makkelijk en snel. Het lijkt dan net of je bij elkaar aan tafel zit. Zelfs een computer-oen als ik kan het ;o)....Elkaar wekelijks zien is echt niet nodig (als is af en toe een leuke teamdag of bijeenkomst natuurlijk wel heel erg gezellig!) Het aller- allerbelangrijkste is dat het 100 procent goed voelt!

Image result for choose carefully

Team als bonus: Door Demo te worden krijg je als bonus ook te maken met een team. De teamleider is degene waarbij je je aanmeldt en die je ook gaat helpen bij het wegwijs maken en wat je verder nog wilt. Je team is de groep mensen die zich bij dezelfde teamleider hebben aangemeld. Meestal werkt een team samen en is er gezelligheid en ontstaan er vriendschappen. Verdiep je er in hoe een team met elkaar omgaat. Is er echte gezelligheid, openheid en respect? Of spelen er dingen onder de oppervlakte? De fijne contacten zijn als je een goed en hecht team treft een absolute bonus! Mijn eigen ervaring is, dat je door demo worden echt de leukste mensen kunt leren kennen! Goed kiezen is daarbij wel de basis!


Image result for team work quotes

Geen druk, geen dwang... In Direct Sales zijn er plekken waar mensen flink achter de broek gezeten worden of dwang voelen. Gelukkig is StampinÚp! een uitzondering. Iedereen is belangrijk en telt mee. Er zijn duidelijke, redelijke afspraken en er worden mogelijkheden geboden, en verder ben je helemaal zelfstandig. Laat je nooit dwingen of gebruiken! Laat ik zo zeggen, als je je op de een of andere manier toch gepushed of bewerkt voelt, neem dan afstand van die personen, want dit hoort niet! . Het gaat om jou, je beslist zelf of demo worden iets voor jou is en jij bepaalt als je demo of en wanneer de tijd rijp is (als die al komt) dat je meer uit StampinÚp wilt gaan halen door workshops en verkoop....en doe het alleen omdat JIJ het wilt, en omdat je graag meer met je hobby en de prachtige producten wilt doen.... en niet omdat het vooral goed is voor een ander.,.....
Image result for order stampinup
Vertrouw op je gevoel: Voel je twijfel of weerstand bij een bepaalde handelswijze, vertrouw dan op je eigen gevoel. Kies een team en teamleider waarbij het goed voelt, waar je je gehoord voelt, en waar je het gevoel hebt dat je altijd kunt aankloppen met je vragen.

Image result for team leader quotes
Geen woorden maar daden: Er worden soms gouden bergen beloofd of mensen worden gepaaid met beloftes en kadoos, maar wat je ECHT wilt is plezier hebben in wat je doet! Hey, het is wel een hobby he, dus plezier staat op nummer 1! Kies daarom voor mensen waarbij het echt goed voelt en die laten zien dat ze niet alleen beloven maar ook doen. Doe dus van te voren een beetje onderzoek naar de houding van de teamleider en de sfeer in een team. Kies kwaliteit boven kwantiteit. En belooft iemand je altijd klaar te staan, maar is die persoon zelf in de praktijk niet erg consequent in haar manier van werken dan kun je op je klompen aanvoelen dat dat niet ineens gaan veranderen als jij in haar team komt. Kijk dus goed naar hoe iemand werkt, positiviteit, teamgevoel, tijd nemen om je te helpen, een ander iets gunnen ed!




Vraag, vraag, vraag: Schroom niet iemand de hemd van het lijf te vragen. Zorg dat je goed op de hoogte bent voor je instapt en wees kritisch op de manier waarop je antwoord krijgt op je vragen. Heb je echt het gevoel dat die persoon het belangrijk vindt jou goed te informeren en wordt er echt in jou verdiept en met je meegedacht? Doet iemand echt moeite voor JOU? Dat zijn allemaal dingen die je straks (als je besluit in te stappen) helpen het maximale plezier en voordeel te hebben. Check of je in een team als hobbydemo net zo meetelt als teamleden die meer zakelijk met StampinÚp! bezig zijn. Natuurlijk zal je te horen krijgen dat dat zo is, maar check ook of het in de praktijk ECHT zo is! Dat zegt iets over de intenties van de teamleider en dus ook over de sfeer in het team en de wijze waarop je straks geholpen en gesteund wordt!

Gouden klatergoud
Klatergoud: Mensen die je beloven dat je in hun team gegarandeerd een grote carriere tegemoet gaat zijn niet reeel. Bekijk het heel nuchter:  Oh ja zeker, je kunt inderdaad ECHT iets moois bereiken met StampinÚp! als je dat wilt, maar het komt je nooit in de schoot rollen. Je moet wel degelijk aan de slag in dat geval en hebt de support nodig van iemand die weet waar ze het over heeft en die je goed de weg wijst. Het zit heel logisch in elkaar... Doe je niets, gebeurt er niets. Doe je in het klein wat activiteiten met vrienden en bekenden dan haal je er genoeg uit om je eigen stempelspulletjes lekker te bekostigen, en ben je echt superenthousiast en ga je er echt voor, dan kun je er een mooi inkomen, en allerlei leuke extra's uithalen. Dat vergt allemaal geduld en inzet, en iemand die je helpt die zelf aantoont ook het geduld en de inzet te hebben om iets op te bouwen en zo jou dus met haar ervaringen en tips zal helpen. Hoe klein of groot je plannen en wensen ook zijn!

https://thesalesmaster.files.wordpress.com/2009/07/observe-look-magnifying-glass1.jpg
Observeer: luister niet alleen naar de antwoorden die je krijgt, maar ook de manier waarop je ze krijgt en hoe diegene zelf met StampinÚp bezig is. Is dat positief, actief, oprecht en prettig? Is die persoon consequent? Is die persoon altijd vriendelijk en krijg je redelijk snel een antwoord, liefst voorzien van extra tips en suggesties zodat je snel een goed beeld krijgt en voelt dat die persoon je echt goed wil informeren?? Is ze geduldig als ze iets meerdere keren moet uitleggen en wil ze moeite voor je doen? Hoe gaat die persoon met haar klanten om? En met haar teamleden? Hoe belangrijk vindt zij hen, en dus misschien straks ook jou? Vorm je zo een goed beeld van die persoon.
Image result for team leader choose

Geniet: Laat Stampin'Up! een positief onderdeel(tje) van je leven zijn en worden. Zorg dus dat het dat voor jou is. Kies op je gevoel. Geniet er van en doe het voor jezelf en je eigen plezier. Het moet gewoon LEUK zijn! Dat is de basis van alles!

Voor mij persoonlijk geldt dat ik zeker hierin veel heb geleerd en gezien. En.... Wie weet had ik andere keuzes gemaakt als ik bovengenoemde dingen aangereikt had gekregen. Maar ik heb geleerd en steeds meer gekozen voor de manier die voor mij goed voelt en ik moedig anderen altijd aan hetzelfde te doen! Daarom deel ik deze tips graag met jou! Klop gerust bij me aan als je meer wilt weten. Natuurlijk beantwoord ik graag je vragen. Vraag me gerust de oren van het hoofd! ;o) Dat moedig ik zelfs aan!

Kies voor iemand bij wie je je fijn voelt en mocht ik dat zijn, dan zal het mij een eer zijn je wegwijs te maken, en ik zie het als mijn verantwoordelijkheid je volledig en eerlijk te informeren en helpen. Is het een van mijn collega's wens ik je OOK heel veel succes en plezier en hoop ik dat je wat aan mijn tips hebt gehad! Het belangrijkste is, dat jij het naar je zin hebt! 

Laten we er geen doekjes om winden: Voor teams en zeker voor teamleiders is het fijn als er meer teamleden bij komen!
Toch vind ik dat het je als oprechte teamleider in de eerste plaats heel eerlijk moet zijn, en altijd in het belang van de eventuele toekomstige demo moet denken. Daarom deel ik ook deze tips! Het is niet zo moeilijk mensen in je team "binnen te halen", maar daarna begint het pas en komt het aan op de tijd nemen, geduldig en grondig uitleggen, eerlijk zijn, aandacht hebben, bereikbaar zijn, steunen en bemoedigen. Daarom neem ik altijd veel tijd voor uitleg en informatie als mensen willen instappen, zodat je weet waar je voor kiest en wat voor leuks er kan gaan gebeuren!  Dat doe ik voordat je je eventueel aanmeldt maar blijf ik daarna ook doen!  Dat zullen mijn teamgenootjes allemaal kunnen bevestigen.

Wil je iets meer weten over demo worden? Klik dan {hier} (En vergeet niet: Tijdens de Sale-A-Bration mag je als extra bij je startkit twee stempelsets naar keuze uitkiezen!)

Image result for demo worden
Mocht je meer willen weten over ons team: {teaminfo}

Wil je iets meer over mij weten?: {info over mij}

Je bent altijd welkom met je vragen! Schoom niet! Wie weet tot snel ;o)
Annette





Image result for So Very Much Sale a Bration




Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: 
Maandag 6 februari om 19.00 uur
Maandag 13 februari om 19.00 uur


Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare
  
Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets,  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 

Ben je ook zo toe aan nieuwe stempelinspiratie?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!