zaterdag 25 juli 2015

Supersnel kadotasjes maken #1


 Als je eenmaal zelf verpakkingen maakt voor kadootjes, heb je al snel als "bijwerking" dat mensen grote verwachtingen hebben en heel raar (of zelfs sip) opkijken als je eens geen zelfgemaakt Item aan een kadootje toevoegt, of eens geen feestelijke verpakking hebt gemaakt. Als echte stempelaar wil je je reputatie natuurlijk eer aan doen ;o) dus zorg je dat je kado als het even kan altijd voorzien is van een feestelijk en creatief onderdeeltje. Dat kan een leuk kadolabel zijn op een mooi ingepakt kadootje, maar een kadoosje of kadotasje met iets leuks er in is ook altijd een schot in de roos.

Maar laten we eerlijk zijn, het is ook gewoon ontzettend leuk om dit soort presentjes te maken!

Er zijn daarvoor genoeg leuke spulletjes te vinden in het assortiment. Een nieuwe aanwinst is het Gift Bag Punch Board. Wow, ik was er meteen weg van en oefenen hoefde niet eens....Binnen tien minuten had ik de eerste creaties gemaakt.... Een ideaal stukje gereedschap dus om snel en makkelijk, en zonder al te veel na te hoeven denken, een schattig tasje in elkaar te kunnen zetten. Het basismodel bestaat uit een vlakke voor- en achterkant en naar binnen vallende zijkanten. Je kunt kiezen tussen de breedtes S, M en L en de zijkanten voorzie je met het punch board heel makkelijk van vouwlijnen waardoor het tasje mooi "in elkaar plooit"!

Om te beginnen laat ik hier twee supersimpele tasjes zien waarbij ik het me wel heel makkelijk heb gemaakt. Echte vijf-minuten-tasjes!

Ik heb het mooie Bohemian Designer Series Paper genomen, en dan heb je eigenlijk al een kleurrijke basis die weinig opsmuk meer nodig heeft. De kleuren zijn heel warm, en doen een beetje "uitheems" aan. De motieven versterken dit nog eens.



De gaatjes bovenaan het tasje heb ik ook met het Gift Bag Punch Board gemaakt. Supermakkelijk en zonder meten. Het gaat bijna vanzelf!  De enige versiering is het zilveren lint waarvan ik de uiteinden voorzien heb van geponste hartjes. Als ik weet voor wie dit tasje gaat worden kan ik er nog een mooie tekst op maken, maar echt noodzakelijk is het niet! Voor dit tasje heb ik een half vel gebruikt van 6 bij 12 inch.


 

Maar als je een heel vel neemt en ook maat M kiest in plaats van maat L krijg je ineens een heel andere vorm. Maar nog steeds is de basis hetzelfde. Hier bestaat de aankleding uit het prachtige kant, het lint en het gestempelde en gestanste label. Als finishing touch heb ik het label losjes gesponsd met de In Colorkleur Delighful Dijon en voorzien van een Blossom Accent in diezelfde kleur.




Makkelijker dan deze tasjes zijn kan het bijna niet...., maar met een paar kleine veranderingen kun je allerlei leuke variaties bedenken. Morgen laat ik hiervan nog wat voorbeelden zien!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: You're so Sweet, 
Inkt: Delightful Dijon,  Rich Razzleberry
Papier: Bohemian DSP, Very Vanilla, Bermuda Bay
Dies: Mini Treat Bag Thinlits Dies
Ponsen: Itty Bitty Accents Punch Pack, 1/8 inch Circle Handheld
Embellishments: 1 inch Dotted Lace Trim Delightful Dijon,  Cotton Ribbon Rich Razzleberry,  1/8 inch Silver Ribbon, 2015-2017 In Color Blossom Accents
En verder: Gift Bag Punch Board, Stampin'Trimmer, Stapin'Sponges, Two Way Glue, Tear and tape Adhesive, Glue Dots, Big Shot

Tot morgen!
Annette

Is je inspiratie op?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

1 opmerking :

  1. superleuk , ik volg even wie weet ga je er een workshopje in doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!