zondag 12 oktober 2014

Scandinavische kerstdoosjes ;o)

Oh, ik was er meteen WEG van, van die leuke doosjes, op bladzijde 10 van de Kerstcatalogus...Tiny Treat Boxes genaamd... Kleine stevige doosjes om een adventskalender van te maken. Nou ja, daar zijn ze "officieel"voor bedoeld, maar je kunt er natuurlijk nog veel meer mee!

Door de neutrale basis kun je ze natuurlijk aankleden zoals jij zelf wilt. Ik heb er laatst een heel aantal in Scandinavische stijl versierd. Simpel, maar warm en een tikkeltje nostalgisch. Gelukkig had ik ze nog niet allemaal weggegeven toen ik me bedacht dat ik nog een foto moest maken.... ;o)


 (en toen zag ik dat het doosje onderaan in het midden er niet echt flatteus op staat, met het lint zo in de verdrukking, maar de doosjes zijn al weg dus ik kan het niet meer opnieuw op de foto zetten.. OOPS!.) 

Het is zo makkelijk te doen, dat uitleg verder niet nodig is. Ik denk dat ik nog maar snel wat van die doosjes ga inslaan.... Ze zijn van extra stevig cardstock, zitten binnen een paar seconden in elkaar, en je betaalt voor een pakket van maar liefst 25 doosjes slechts 8,50 euro.

Je kunt er natuurlijk van alles indoen, maar in dit geval waren ze gevuld met pepermuntjes.

De versiering heb ik eenvoudig gehouden, maar de eenvoud van het prachtige chevronlint en het labeltje met subtiele versiering met vlokje en inimini-pareltje vind ik zelf  verfijnd en lief.

Een makkelijk en leuk-om-te-maken projectje dus!



De sneeuwvlokjes uit de Endless Wishes set, een Photopolymere set met maar liefst 19 stempels, en HEEL betaalbaar,  doen het er geweldig op! Zo mooi die uit de losse hand getekende stijl! Dat geeft ze net die wat landelijke touch. De teksten bij deze set zijn ook al zo super, je maakt er je eigen combinaties mee en kunt zo heel veel verschillende "kerstige" teksten maken.

Er zijn nog heel veel meer manieren om kerstdoosjes, kadotasjes ed te maken en natuurlijk gezellig "aan te kleden". Mocht je daar eens iets meer over willen weten kun je altijd even contact op nemen. Het is een verslaving op zich, maar zo leuk!

Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Endless Wishes, Good Greetings
Inkt: Whisper White Craft Inkt, Cherry Cobbler, Crumb Cake
Papier: Cardstock Whisper White, Sherry Cobbler
Ponsen: Large Oval, Scallop Oval
Embellishments: Pearl Basic Jewels, 3/4 inch Chevron Ribbon Cherry Cobbler
En verder: Paper Snips, Stampin'Dimensionals, Multi Purpose Liquid Glue, Sticky Strip

Oktober feestmaand:
1-6 oktober: Stamp'Stock and Save Actie, Grote kortingen op diverse producten!
4 oktober: World Card Making Day!
SU-per Kijkkast Eindejaars Tombola met heel veel prijzen!
Kijkkast Challenge!!!

7 opmerkingen :

  1. Superschattig! Je brengt me op een idee....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke lieve doosjes. Dit blijven toch mijn favoriete kleuren voor de decembermaand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook zo'n mooi doosje. Blij mee! En ik heb ze zelf gekocht. Wil ik nog wat leuks mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. liefff ik wil ook zulke doosjes maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke doosjes, en heb uitgebreid je blog bekeken. Ik weet dat je nog lang niet alles laat zien, maar dat WAT ik zie vind ik indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze zijn echt ERNSTIG leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!