dinsdag 14 oktober 2014

De allermoeilijkste kaarten....

Een heel gevoelige en ook wel persoonlijke blogpost vandaag. Ik vind het belangrijk om ook dit onderwerp aan bod te laten komen....

Graag maak ik persoonlijke kaarten, voor een speciale gelegenheid en afgestemd op de persoon en de situatie. Dan heeft zo'n kaart toch altijd iets extra. Eigenlijk is dit ook precies dat wat het voor mij die extra inhoud geeft.

Je hebt er aandacht en tijd ingestoken, misschien zelfs een beetje liefde, en aan de persoon gedacht toen je het maakte.

Dat vind ik altijd bijzonder fijn om te doen, maar soms zijn er van die momenten dat je in een kaartje NOG meer gevoel legt.

In een mensenleven gebeuren er ook verdrietige dingen.  Zoals afscheid moeten nemen van iemand die je lief is. Verdriet van mensen... Dat zijn de moeilijkste, maar ook de belangrijkste momenten om iemand te laten weten dat je aan ze denkt, en dat hun verdriet jou ook verdriet doet.



Al enkele jaren lang maak ik op verzoek soms dit soort speciale kaarten. Vaak voor kinderen... Dat ook kinderen kunnen overlijden is een schok, en het raakt iedereen, maar ook ons extra, mede omdat wij zelf ook ooit hebben ervaren wat voor gat zo'n verlies in je leven slaat.

Voor die momenten zijn er eigenlijk geen kaartjes te vinden, dus... maak ik die zelf.... Stemmig, maar ook kinderlijk, naar gelang de leeftijd. En passend bij het kind. Dan stem ik de kaart af op de situatie en stop er een heleboel liefde in. De moeilijkste, maar ook de meest waardevolle en daarom meest mooie kaarten om te maken.


Dit kaartje maakte ik nog maar kort geleden namens ons eigen gezin, voor de ouders en de broers van een klein meisje, ze was nog maar net vier jaar. Ze woonde nog geen honderd meter van ons af....Zo'n groot verdriet. Iedereen was er intens mee begaan.  Ik werd geinspireerd door het kaartje dat haar ouders voor haar hadden uitgekozen en heb de maan als inspiratie genomen. Ik wilde het kinderlijk houden, dus heb de kleuren zacht maar fris gehouden, en glittersterren vond ik echt bij een klein dametje passen en toch is het geheel niet te zoet. Dat paste ook niet.

Onderaan heb ik haar naam gemaakt van de Little Letters Framelits. Dat heb ik uit hetzelfde papier gedaan als de achtergrond. Door de randjes te inkten steken ze subtiel af bij de achtergrond. Ivm de privacy heb ik haar naam hier even uit het zicht gehouden.

Gebruike materialen:
Inkt: Marina Mist, Crushed Curry
Papier: Naturals White Cardstock, Glimmer Paper Dazzling Diamonds
Ponsen: 2 inch Circle, 1 3/8 inch Circle, Itty Bitty Accents Punch Pack (set van 3)
Thinlits: Little Letters
Embellishments: Bakers Twine Whisper White
Embossingfolders: Decorative Dots, Lucky Stars
Tools: Stampin'Sponges, Sponge Daubers, Stampin'Spritzers
En verder: Gluedots, Stampin'Dimensionals, Mutipurpose Liquid Glue

19 opmerkingen :

  1. Wat een bijzondere, mooie, liefdevol gemaakte kaart Annette. Mooi dat je ook zo'n kaart laat zien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mariska Breeuwsma14 oktober 2014 om 09:29

    Ik ben geraakt door de woorden en de kaart. Wat een schot in de roos...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart! Zo'n persoonlijke kaart doet dan een hoop goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo prachtig! Heel bijzonder dat je ook dit onderwerp aan bod laat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dit raakt me... maar op een fijne manier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo hee, dit komt wel even binnen zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit op een respectvolle, mooie manier verwoord en gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig....ik ben er stil van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontroerend mooi Annette.. poeh, dat komt aan....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit ontzettend GOED gedaan, zowel het maken van deze geweldige lieve kaart, alsook de smaakvolle, nette manier waarop je het geplaatst en verwoord hebt.... Mijn complimenten. Ik ben sowieso onder de indruk van de fijne "toon"en uitstraling van je blog... en kom hier graag. Een verademing tussen al het commerciele geweld. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk zomaar Annette, dat mensen nu zien wat jij met "meerwaarde" bedoelt. Ik weet dat al maar ben nu toch ook weer onder de indruk....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hartverwarmend deze blogpost, en de kaart is zo mooi en teer dat ik er stil van ben....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De subtiliteit die je in deze kaart laat zien is bijzonder mooi. Soms zegt een gebaar meer dan alle woorden uit het woordenboek en deze kaart is daar onlosmakelijk het bewijs van. In deze kaart zit al het gevoel dat jij aan de mensen wilt overdragen die in en in triest zijn. Net als in alle andere kaarten die jij maakt. Dat is jouw gevoel, niemand kan jou dat afnemen, dat maakt jou tot wie jij bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze kaart drukt zo veel gevoel uit! Ik vind hem zo mooi in zijn eenvoud. Niets te veel en niets te weinig... precies goed. Wat een goed voorbeeld van stijl en smaak...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ZO MOOI, ondanks de verdrietige reden...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marianne van Dam14 oktober 2014 om 18:04

    Wat een geweldig bericht Annette, goed dat je dit zo oppakt. Eigenlijk een eerbetoon aan het kleine meisje, en aan het feit dat iets voor elkaar doen zo belangrijk is. Een stukje aandacht. De kaart is geweldig gemaakt, heel stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele mooie, persoonlijke kaart.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!