zaterdag 20 februari 2021

Kaarten in landelijke stijl, met het Paper Blooms DSP! *Inspiratie-is-Overal*

Wat ben ik toch superblij dat we dit jaar zulk geweldig Designpapier hebben! Ook in de Sale-A-Brationfolder staan een aantal geweldige soorten....

Soms brengen ze me op leuke ideeen en dat gebeurde nu dus ook weer...


Het begon allemaal een paar weekjes geleden, na een drukke dag!


Ik zag dit prachtige vel DSP en kreeg ineens een plan. Ik knipte daarvoor een heleboel bloemen uit een vel uit mijn pak papier! Dit was een lekker simpel en ontspannend klusje voor de vrijdagavond ;o)

En zo eindigde ik dus met een aardige berg van die leuke grote bloemen!


Het duurde een paar dagen voor ik verder kon gaan met mijn plannetje, maar het stapeltje bloemen lag klaar op mijn tafel!


Het papier van dit pak Paper Blooms DSP is van zichzelf al absoluut prachtig, maar het leek me zo leuk er eens een heel andere look aan te geven... 

Dit papier is trouwens een Sale-A-Brationkado dat je GRATIS kunt uitkiezen bij een bestelling vanaf 60 euro!


en ik had ergens een idee opgedaan.... hihi...

Ik was namelijk aan het zoeken naar leuke dekbedhoezen en op een van de sites die ik tegenkwam hadden ze ook de leukste theedoeken en ander leuk keukenlinnen. Ik keek er maar vluchtig naar maar er bleef wel een beeld bij me hangen, omdat de kleurstelling van een van die sets doeken me ergens aan deed denken...

En later bedacht ik me dat dit dus het Paper Blooms DSP was!


En toen leek het me dus leuk om een beetje die landelijke look van dat keukenlinnen te gaan maken met dit papier en wat extra toevoegingen!

Het leek me helemaal leuk om aan de slag te gaan met de geweldige grote achtergrondstempel Buffalo Check!

Eens kijken of dat leuk zou zijn in combinatie met dit DSP!


En ja hoor, het lukte!


Ik nam een vel papier, met een leuk dessin, en met kleurtjes inkt die in het papier voorkomen en de Buffalo Check stempel zou het papier enorm gaan veranderen!


En zo stempelde ik dus met de achtergrond een ruitjesmotief over het designpapier heen in Rococo Rose, Night of Navy, Old Olive en Seaside Spray, en het bleek een heel tof effect te hebben!

Verbazend, vind je ook niet?


Bij elke kleur kreeg je een ander effect, maar ik vond ze allemaal leuk! Wat een totaal andere uitstraling krijgt het papier!

 En om het "landelijke"gevoel te versterken voegde ik wat naturel toe, in de vorm van Sahara Sand Cardstock, en Linen Thread.


De labels maakte ik met de Stitched Shapes Framelits, en de tekst komt uit de set In Bloom!


Bovenaan de kaart, onder het tekstlabel, kwamen de uitgeknoipte bloemen waar het allemaal mee begon!

Ook sponsde ik de randjes nog even!

En met de Confetti Flowers Border Punch ponste ik een heleboel minibloemetjes uit die ik hier en daar op de kaarten plakte... Net een klein versierinkje om het helemaal af te maken!

Kortom, ik heb heerlijk zitten frutselen ;o)

Er word soms gedacht dat werken met DSP niet zo creatief is, maar dat is in mijn optiek absoluut niet zo! Het is maar net wat je er mee doet!! Je hoeft het echt niet altijd zo ingrijpend te veranderen als ik hier heb gedaan, maar DSP is gewoon een prachtige basis waar je juist vaak de creatiefste ideeen van krijgt!

En natuurlijk is het dan wel heel fijn dat alle kleuren in het DSP zo mooi afgestemd zijn op onze inkten, het cardstock en meer! Je ziet hier ook dat de kleuren van de basiskaart steeds de zelfde kleur hebben als de gestempelde ruitjes.

Wat vind jij van deze kaarten? Top of flop? Ik hoor het graag! 

Wie had gedacht dat een stapel theedoeken tot een set kaarten zou leiden. Het kan soms gek lopen bij de Kijkkast, hahaha! Zo zie je maar weer: Inspiratie is overal!

Tot snel!
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Buffalo Check, In Bloom
Papier: Cardstock: Sahara Sand, Rococo Rose, Night of Navy, Seaside Spray, Old Olive
             DSP: Paper Blooms DSP
Inkt: Rococo Rose, Night of Navy, Seaside Spray, Old Olive
Dies: Stitched Shapes Dies
Pons: Confetti Flowers Border Punch
Embellishments: Linen Thread
Tools: Stampin'Sponges, Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Snips


Van 5 januari tot 28 februari: SALE-A-BRATION!
Gratis producten bij je bestelling! Kijk HIER voor alle info!


Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Maandag 22 februari om 19.00 uur! 
Zondag 28 februari om 19.00 uur! Laatste Sale-A-Brationbestelling!



Een complete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?




Heb jij een flinke wensenlijst op stempelgebied?
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Stel nu je eigen Startpakket samen, met grote korting, 
en ontvang EXTRA vijf pakken DSP twv 70 euro!!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 
Ik help je graag verder!
  

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



























 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!