donderdag 11 februari 2021

Een g-EZEL-lig kadoosje, leuk om te maken, leuk om te geven!

De titel van deze blogpost is eigenlijk veelzeggend genoeg... 

Ik ben er gewoon dol op: Kadoosjes!


Gewoon een schattige verpakking, met iets liefs, iets leuks of iets lekkers er in!


Mijn ervaring is dat de ontvanger vaak net zo blij is met de verpakking als de inhoud! ;o)
Het is ook leuk om te bewaren, neer te zetten of er later kleine dingetjes in te bewaren!


Als basis voor dit kadoosje gebruikte ik een van de Love You Always Treatboxes. Deze staan in de Minicatalogus en zitten in een pak van 10 stuks voor 11 euro.

Het zijn luxe doosjes met een wikkel van stevig wit cardstock. Je vouwt ze heel snel en simpel in elkaar, en hebt hierbij geen lijm of tape nodig. Het is een prachtige basis om naar hartelust "op te leuken"


Nou, dat heb ik dan ook volop gedaan!

Dit doosje maakte ik tijdens een van de Kijkkast Lives die ik tijdens het Online Open Huis deed, begin januari.


Ik gebruikte het superfrisse en vrolijke Paper Blooms DSP. Dit is een Sale-A-Brationgeschenk dat je kunt uitkiezen bij een bestelling vanaf 60 euro


Met een strook van het DSP bekleedde ik de wikkel. Dan wordt het meteen een heel lief doosje.


Ook knipte ik uit een van de vellen diverse bloemen en blaadjes uit, om later het doosje mee te versieren!



Daarna stempelde ik een van de schattige ezeltjes uit de set Darling Donkey, en kleurde deze in met Stampin'Blends. Dit knipte ik vervolgens uit. Ook stempelde ik de tekst en ook die knipte ik uit.

Darling Donkeys is absoluut  een van de schattigste Sale-A-Brationkadoos van dit jaar. Deze set kun je nog tot eind februari gratis uitkiezen bij een bestelling vanaf 60 euro.



Op het doosje kwamen twee labels die ik stanste met de Stitched So Sweetly Dies. Natuurlijk gebruikte ik hier bijpassende kleurtjes voor. Op het label kwamen het ezeltje, de tekst en de bloemen.

Het geeft zo het effect van een ezeltje, dat dartelt in een bloemenwei.😏

In een aantal bloemen plakte ik nog wat Metallic Pearls. Deze matzilveren pareltjes kleuren erg goed bij het geheel. Zo'n klein detail kan het net af maken....


En dan is het doosje al weer klaar om er iets lekkers in te stoppen. In dit geval werden dat wat chocolaadjes, maar een lipstick, een sierraad, een lief briefje of iets anders had er ook in gekund. Er kan verbazend veel in! Net een mooi maatje!

Zo'n kadoosje is echt g-EZEL-lig😉 om te zien en daardoor een ideale manier om iemand even een glimlach te bezorgen ;o) En hoe leuk is het dat je dat op deze manier gewoon voor iemand doen kan!

En zelf heb ik trouwens net zoveel plezier gehad tijdens het maken... ;o)

Er hoeft echt geen speciaal feestje te zijn om iemand zomaar even met zo'n kleinigheidje te verrassen. Zullen we dat allemaal gewoon eens wat vaker gaan doen?

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Darling Donkeys (SAB)
Papier: Cardstock: Basic White, Night of Navy
             DSP: Paper Blooms DSP (SAB)
Love You Always Treatboxes
Inkt: Memento Black
Dies: Stitched So Sweetly Dies
Embellishments: Shimmer Ribbon Gray Granite, Metallic Pearls
Stamping Blends: Gray Gray Granite, Smoky Slate, Petal Pink
Tools: Stampin'Cut & Embossmachine, Paper Snips

Tot snel!
Annette

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!