donderdag 14 april 2016

Collagestempelen in Vintagekleuren met Bountiful Border

Het blijft een heerlijke stijl, romantische vintagekaartjes!

De zachte kleuren, het beetje verweerde effect, en de sfeer van vervlogen tijden een beetje terughalen. Ik houd er van! Net zoals ik ook van oude dingen in het algemeen houd. Opgeknapte oude meubeltjes en dergelijke. Het is de sfeer, maar ook het verhaal dat het heeft, en het unieke van elk meubelstuk. Lekker die nostalgie ;o) Het heeft iets "knussigs"!

Graag wilde ik weer eens aan de slag met de set Bountiful Border. Het was een poos geleden dat ik die had gebruikt en dat vond ik jammer, want je kunt er zulke leuke dingen mee!



Je ziet met deze set niet zo veel voorbeelden. Het lijkt wel of deze stempels een beetje over het hoofd worden gezien. Zo zonde (en onterecht!) En ALS je al kaartjes ziet zijn dat vaak wat modernere kaartjes in vrolijke kleuren. Maar ik zag er meer mogelijkheden in ;o)

(of ik ben gewoon eigenwijs, dat kan ook ;o)



Rose Red, Soft Suede en de lichtere tinten Blushing Bride, Crumb Cake en een beetje Sahara Sand op Very Vanilla Cardstock zijn een mooie zachte combi!

Om de achtergrond wat minder egaal te maken heb ik de set Timeless Textures gebruikt en ook de randjes hebben hiermee hun `grungy`uiterlijk gekregen. Ook heb ik rondom een brede rand gesponst met Blushing Bride.

Om de achtergrond net nog wat interessanter te maken heb ik diverse stempels van de set Enjoy the Little Things afgedrukt. De leuke vierkante stempeltjes met diverse structuren zijn hier erg leuk voor. Ik heb deze keer ook teksten gebruikt als achtergrondstempel. Door een lichte kleur te gebruiken en die heel lichtjes af te drukken kan dat prima en geeft het een leuk extraatje. Ik heb hier het woord Beauty gebruikt.



Met een donkere kleur, Soft Suede, heb ik de tekst gestempeld die ik wel op wilde laten vallen. Celebrate Today! Er zitten in deze set (Enjoy the Little Things) heel veel mooie teksten en woorden!

Bij een Vintagekaartje hoort ook een beetje decoratie, en dat heb ik passend gedaan door het mooie katoenachtige Venetian Crochet Trim te gebruiken, samen met wat Linen Thread en een lief Vintageachtig knoopje.

Tenslotte heb ik de kaart gemat met Rose Red en op een basiskaart geplakt in Soft Suede.


Als allerlaatste heb ik hier en daar nog wat Pearl Basic Jewels gedaan.

Best een heel makkelijk kaartje eigenlijk!

Leuk om weer eens stempels op een heel andere manier te gebruiken. Ik vond het weer superleuk om te doen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Bountiful Border, Enjoy the Little Things, Timeless Textures
Inkt: Crumb Cake, Soft Suede, Sahara Sand, Rose Red,  Blushing Bride, 
Papier: Cardstock: Very Vanilla, Rose Red, Soft Suede
Embellishments: Pearl Basic Jewels, Venetian Crochet Trim, Linen Thread, Very Vintage Designer Buttons
Tools: Stampin´Sponges
En verder: Stampin´Dimensionals, Mini Glue Dots, Multi Purpose Liquid Glue

Tot snel!
Annette

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: zondag 17  april om 19.00 uur


Win-Een-Workshop! Je leest {Hier} hoe!

  Elke maand een creatieve verrassing in je brievenbus!
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)



4 opmerkingen :

  1. Hij is weer helemaal Annette stijl!
    Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij had het woord BEAUTY groter mogen.zijn want dat is je kaart. Nee een plaatje zo mooi en ik doe weer wat tips op, hoop snel weer wat te kunnen doen.
    Liefs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een echte Vintage-Queen Annette, is weer een heel mooi sfeervol geheel geworden. Echt gezellig, net zoals het bij jou in huis altijd is!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!