donderdag 8 oktober 2015

KIKken, de KIK-galerij en een KIK Winnaar!

Daar zijn ze dan, de uitvoeringen van de KIK-Challenge van de afgelopen maand, die als thema had:

Grunge It!

Er zijn talloze manieren voorbij gekomen om je werk flink Grungy, oftewel, verweerd, oud, doorleefd, wat smoezelig en/of sleets te maken.

Voor de een helemaal te gek en een peulenschil en voor de ander een flinke stap buiten de comfortzone, maar ook (en misschien wel juist!) deze mensen hebben van deze KIK weer erg genoten en nieuwe creatieve gebieden verkend.

Onderaan deze post vind je een lijst met gebruikte materialen en nieuws over de KIK-galerij!

Hier zijn mijn eigen voorbeelden met de KIK van September!:


(Ik ben me best wel te buiten gegaan met het toepassen van de Grungetechnieken. Dat kun je zo heftig maken als je wilt namelijk! )



Twee "tagkaartjes":





Een kadoetuitje (gemaakt van een kadozakje) voor een kadocard of geld,  met enkele tags.





Een kadoosje: 


 Een supergrungy kaartje:


Een chocoladedoosje






Doe je ook mee?

WIL JE OOK ZO'N GEWELDIG (verrassend en inspirerend)  PAKKET ONTVANGEN EN INSPIRATIE, NIEUWE IDEEEN, ANDERE INVALSHOEKEN, TECHNIEKEN, ORIGINELE MOGELIJKHEDEN EN COMBINATIES VERKENNEN, GEEF JE DAN UITERLIJK 10 OKTOBER OP VOOR DE KIK. 

Alle benodigde informatie is te vinden bij de KIK-INFO-PAGINA. Hier vind je ook een aantal reviews van andere deelnemers.



Gebruikte materialen:

KIK september 2015 (voor meer info zie de KIK galerij)
Inkten: Basic Black (Archival), Early Espresso, Chocolate Chip, Soft Suede, Crumb Cake
Handheld Stapler, Silver Mini Staples

Tagkaartjes
Stempels: Sentimenten, Everything Eleanor,
Ponsen: Decorative Label, Word Window, 3/4 inch Circle, 1/8 inch handheld

Kadocardetuitje: 
Stempels: Tap-tap-tap, Chalk Lines, Bravo, Beautiful Bunch
Ponsen: 1/2 inch Circle, 1/4 inch circle handheld, Fun Flower

Kadoosje: 
Stempels: Sheltering Tree, Tap-tap-tap

Kaartje:
Stempels: Tap-tap-tap,
Tools: Stamp-a-ma-Jig

Chocoladedoosje:
Stempels: Six Sided Sampler
Ponsen: Hexagon, Note Tag,  1/2 inch circle, 1/4 inch Handheld
Extra: Cellophane Bags 10,2x15,2 cm (foodsafe) blz 151

KIK-galerij: 

En nu ben je natuurlijk ontzettend benieuwd naar de inzendingen van de KIK-deelnemers, en ook is er weer een winnares! Alle creaties zijn geplaatst! Ga maar snel kijken in de KIK-galerij

Let op, ook de vorige KIK-maanden zijn aangevuld. Ook na afloop van een KIK-maand zijn inzendingen voor de Challenge nog steeds welkom!

Alvast veel kijkplezier!

Tot snel,
Annette

10 opmerkingen :

  1. Prachtig, k zie allemaal geweldige details, De vegen op het kadokaartmapje (heb je dat dtp gedaan?) en de manier waarop je hier het dsp hebt beinkt (geeft zo veel relief!) Het gave geplooide papier op de labels, de supermooi kaart (mooi die lagen en die papierrolletjes!) Het idee om het chocoladedoosje zo te gebruiken en het afval van het juteband (want volgens mij zie ik daar het stiksel aanzitten) dat je zo toch heel mooi gebruikt hebt om dat zelfde doosje. Wat een mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Hella, die vegen heb ik Direct To Paper gedaan. Wat goed dat je al die details ziet. Je hebt de foto's goed bestudeerd zeg!

      Verwijderen
  2. Wat een enorme berg inspiratie haal ik hier uit! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt allemaal! Ja zelf haal ik hier ook veel inspiratie uit! Zo leuk om te doen! Het werkt echt geweldig. Je steekt elkaar aan! EN de reacties van de deelnemers zijn zo gaaf! Blij mee! En er komen en kunnen nog steeds deelnemers bij! Dus Leny... ;o))

      Verwijderen
  3. Marianne van Dam8 oktober 2015 om 21:20

    Oh echt supermooi! Maar ik heb ook even een vraag: Wat voor lint heb je gebruikt voor het kadotasje/zakje? Dat grijzige... Ik kan dat niet thuisbrengen! Ik had dat niet in mijn KIK zitten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, toch wel Marianne ;o) Ik zal je het mysterie verklappen! Men neme het Natural Chevron lint, men draaie het om en met "raust" er overheen met zwarte inkt. Vooral niet te voorzichtig. En voila, het grijzige lint! Cool he? :o)

      Verwijderen
    2. Marianne van Dam8 oktober 2015 om 21:24

      Ohhh verhip! Tjee, hoe bedenk je het! ;o) Dat had ik echt niet gezien. Onherkenbaar zo!

      Verwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!