zondag 9 januari 2022

Prikkelige kaart voor mannen - Colour Combo Bloghop

*This blogpost is in Dutch & English*



Welkom bij deze Colour Combo Bloghop! Bij deze bloghop laten we ons elke maand uitdagen met een nieuwe kleurcombinatie. Deze keer hebben we gewerkt met de stoere combinatie van Cinnamon Cider, Evening Evergreen en Early Espresso!

Welcome to the Colour Combo Bloghop! Each month we challenge ourselves with a new colour combination. This month we worked with the strong combination of Cinnamon Cider, Evening Evergreen and Early Espresso!


Best stevige kleuren zo bij elkaar! Mijn eerste ingevingen waren dan ook: mannenkaarten en natuurlijke thema's!

When you see the colours together they are rather "heavy"so my first thoughts were Masculine cards and  natural themes!


Ik besloot de beide ingevingen met elkaar samen te voegen en daar een kaart mee te maken!

I decided to match both thoughts together and to add them to this card!


Ik kwam deze nieuwe fantastische set tegen, die klaarlag bij mijn net binnengekomen nieuwe stempelspulletjes, en had er meteen een idee bij, dus deze ging het worden! De set Cactus Cuties, met de bijpassende Cactus Builder pons! Deze set is een van de geweldige voordeelpakketten in de nieuwe Mini Catalogus!

Looking through my new stamps I saw this great set and immediately had a vision of what I would make! It was the set Cactus Cuties, with the matching  Cactus Builder punch! It is one of the gorgeous bundles in our new Mini Catalog!


Deze ontzettend leuke set is ontworpen om er heel eenvoudig leuke, blije kaarten mee te maken, met moderne, speelse belijningen, maar... ik zag direct voor me dat je de set ook heel goed een beetje een stoere draai kunt geven.

This fun set is designed to make fun, happy cards that look modern and playful, with clean lines and is very simple to use. But..... I envisioned rightaway how I could also give the set a more rugged, weathered look!


Met andere kleuren en kleine toevoegingen kun je er je eigen variaties mee maken. Ik zal in deze blogpost meteen een aantal van de trucjes delen die ik op deze kaart heb toegevoegd!

With others colours and subtle additions you can make your own version of the cacti. In this blogpost I  will share the simple tricks and changes I added on this card!

Zoals je kunt zien begon ik met het bewerken van de achtergrond! Hier maakte ik een compositie van verschillende lagen designpapier en cardstock die ik door delen te scheuren een leuk laagjeseffect gaf

As you can see I started with working out a matching background. Herefore I made a composition of DSP and cardstock, which got an even more layered look by partly tearing them.

Zowel het papier met houten planken-motief als het bloemenprintje, komen uit dit nieuwe Heart & Home Designer Series Paper. Ook dit papier is te vinden in de Mini Catalogus. Qua kleur paste dit perfect bij de uitdaging van vandaag! Alhoewel het Cinnamon Ciderpapier wat bloemig is, staat dat toch niet te zacht op de kaart, want je ziet er maar een klein stukje van. Het kleine printje geeft net wel een beetje extra structuur, wat ik graag wilde!

Both the wooddesign and the flowery paper are from the new Heart & Home Designer Series Paper. This paper can be found in our new Mini Catalog too! The colours of them fitted so well with the colourscheme of today! And since you only see a little part of it, the flowers are not to elegant looking, but just add up to the amount of texture I wanted to have.


Over structuur gesproken, ook kwam er een tussenlaagje van Evening Evergreen cardstock dat ik textuur gaf met een embossingfolder, waarna ik er zachtjes met een Evening Evergreen inktpad overheen streek. Dit geeft zo'n gaaf effect! Het doet me denken aan een vetplant, dus ja, dat past natuurlijk helemaal bij deze kaart!

Talking about texture..... I also added a layer of Evening Evergreen Cardstock which got a nice texture with an Embossingfolder. By swiping an Evening Evergreen inkpad over it I got this cool effect! It mimics the surface of succulents! So that is a lovely match with the theme of my card!


Dit bewijst maar weer dat deze Hammered Metal 3d Embossingfolder vele gezichten heeft!

This proves that this Hammered Metal 3D Embossingfolder can have many looks!

Toen bevestigde ik de lagen op elkaar en wikkelde er een stuk Faux Suede Trim omheen. Dit geeft lekker wat contrast, extra textuur en is bovendien een mooie basis voor de Cactussen! Dit geheel kwam toen op een Thick Basic White basiskaart!

I added all the layers on top of eachother and wrapped some Faux Suede Trim around it. It gives a nice contrast, extra texture and a great base for the cacti! Then I added this all to a Thick Basic White cardbase


Daarna was het tijd om de cactussen toe te voegen, die ik allemaal van te voren maakte en samenstelde, zodat ik even kon schuiven vcoordat ik ze vastplakte. Dit deed ik expres een beetje willekeurig, dus niet alles "strak op een rijtje".

Then it was time to add the cacti which I all made and assembled first. That way I could try out some compositions first before I adhered them. I tried to make it look a bit randomly, so not "all neatly in a straight line".


Zoals gezegd deed ik bij elke cactus iets extra, voor meer variatie. Bij het eerste potje stempelde ik de pot bijvoorbeeld eerst op een kladje, en gebruikte de tweede, iets lichtere afdruk. Ik voegde wat Black Matte Dots toe. De vetplant stelde ik zelf samen uit losse stukjes.

As I said I did something extra with every cactus, for extra variation. Here the pot was first stamped of to get a lighter impression and then I added some Matte Black Dots. The succulent was made out of several small parts. 

De tweede pot gaf ik een terracotta look door na het afstempelen en afdrukken spettertjes toe te voegen met een Stampin'Wirte Marker. De grote cactus kortte ik gewoon een stuk in, zodat het een korte, bolle, brede cactus werd. Na het pinsen knipte ik gewoon een stukje van de onderkant af ;o)

The second pot got a Terra Cotta Look by first stamping off and than stamping it, and next adding some splattering with a Stampin'Write Marker. The cactus is a smaller version of the big round one. Just stamping, punching and cutting a strip from te bottom with my Paper Snips.

En hier gebruikte ik gewoon dezelfde pot, maar deze kreeg een heel nieuw uiterlijk doordat ik de strepen met Stampin'Write Markers inkleurde op de stempel en toen deze afdrukte. De cactus staat in bloei, de bloempjes zitten ook in de pons ingebouwd.

And here I used the same pot, but this one got a different look by colouring the stripes with Stampin'Write Markers on the stamp and then stamping this on my paper. The cactus is blooming! The blooms are also build in the punch!

Deze pot stempelde ik zelfs twee keer af voor ik de uiteindelijke afdruk maakte, waardoor ik weer een andere kleurdichtheid kreeg. Ik versierde hem met Square Gems, en de cactus kreeg een "stekje". Zo leuk dat ook dit soort onderdeeltjes in de stempelset en in de pons zitten!

In this case the pot was stamped of twice to get one more variety of the same colour. I decorated the pot with some Square Gems. The cactus got a babycactus on top of it. It is so nice that all these little fun extra's are all in the set and in the punch!

En bij het laatste potje voegde ik alleen wat witte stipjes toe met de Stampin'Chalk Marker. Het kleurverloop in de plant maakte ik met Sponge Daubers! Net echt!

And to the last pot I only added some White dots with a Stampin'Chalk Marker. The gradient colour in the plant was made with Sponge Daubers, to get a more dimensional, realistic look!

Ik was echt verrast door alle leuke mogelijkheden die deze leuke, grappige set biedt! Wat een geweldige leuke (en zeer betaalbare) set. Stempels en pons samen zijn als voordeelpakket slechts 38,50!
Het is heel makkelijk om er iets leuks mee te maken, en in feite hoef je niet veel extra's toe te voegen, maar wil je varieren, dan kan het dus wel! Dat vind ik altijd leuk en belangrijk, want het maakt dat je niet snel op zo'n set uitgekeken raakt! Daarom vond ik het leuk wat ideetjes en tips met jullie te delen door deze kaart te maken. Wees er zeker van dat er nog veel meer ideetjes gaan volgen! Wil je er ook mee aan de slag, alle producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en onderaan deze post vind je een lijstje van alle gebruikte producten.

I was really surprised by all the fun possibilities this great, fun set offers! Such a nice, affordable bundle! And it's so easy to use, even a beginning stamper can make great things with it! You really don't need to add any extra decoration or techniques, but if you want it you can! I like that, and for me it is important too, since more possibilities will keep a set new and interesting! I loved sharing some tips and ideas with you, by making this card! Be sure more ideas are coming!!

Dankjewel dat je bij de kijkkast bent komen kijken! Ik hoop dat je het leuk vond! Een reactie op deze blogpost wordt altijd enorm gewaardeerd! Je kunt door de "button" hieronder de blogpost vervolgen. Ik weet zeker dat je een hoop ideetjes op zult doen! Veel plezier! Dankjewel en tot snel! XXX Annette

Thanks for visiting de Kijkkast. I hope you enjoyed it! A reaction to this post is always appreciated a lot! By using the button below you can continue this hop! I am sure you will get a lot of inspiration! Enjoy it! Thanks, and feel welcome to come back soon! XXX Annette

Hop nu naar/ Now hop to >>>CHERYL<<<

  1. Elisabeth Pirolt - Little Lizzy’s Crafts (AT) - Permalink folgt

  2. Natalie Albers- DerBesondereBlick (D) https://derbesondereblick.blogspot.com/2022/01/colour-combo-bloghop-januar-2022.html

  3. Linda Moore - USA
    https://moorefunstamping.com/january-2022-colour-combo-blog-hop

  4. Mickey Moore - USA https://2moorestampers.com/2022/01/09/color-combo-blog-hop-january/

  5. Donna Lester - UK https://taffycrafting.blogspot.com/2022/01/colour-combo-january-blog-hop-with.html

  6. Sonja Kindler - kreativ-mit-sonja (DE) - https://kreativ-mit-sonja.de/colour-combo-2022-01-zimt-lodengruen-espresso/

  7. Nicole Mahler - USA https://sugarandscraps.com/2022/01/09/january-2022-colour-combo-blog-hop/

  8. Tricia Butts - USA  https://triciastampingcreations.blogspot.com/2022/01/colour-combo-january-blog-hop.html 

  9. Annette Elias - De Kijkkast - NL https://dekijkkast.blogspot.com/2022/01/prikkelige-kaart-voor-mannen-colour.html

  10. Cheryl Taylor - UK https://cheryldiana.co.uk/colour-combo-january-2022-blog-hop

  11. Mo Rootes (UK) - https://wp.me/p73ZP5-2fT


Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Cactus Cuties
Papier: Cardstock: Thick Basic White, Early Espresso, Evening Evergreen, Basic White
            DSP; Heart & Home DSP
Inkt: Cinnamon Cider, Early Espresso, Evening Evergreen, Versamark
Pons: Cactus Builder Pons
Embossingfolder: Hammered Metal 3D Embossingfolder
Stampin'Write Markers: Cinnamon Cider, Early Espresso
Stampin'Chalk Marker
Embellishments: Faux Suede Trim Early Espresso, Embossingpowder White, Matte Black Dots, 2020-2022 in Color Square Gems
Tools: Sponge Daubers, Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 10 januari om 19.00 uur
Maandag 17 januari om 19.00 uur




De Kijkkast-JANUARI-actie: Gebruik de actuele hostcode QT2KF34W
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro 
nu gratis een pakje Artistry Blooms Sequins twv 8,50 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


Het grootste stempelfeest van het jaar!
Sale-A-Bration, 4 januari-28 februari
Het grootste stempelfeest van het jaar!
Kies GRATIS producten uit bij je bestelling! 
Klik HIER voor alle info!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
*****Tijdens de Sale-A-Bration mag je bij dit alles 
tijdelijk ook nog twee gratis stempelsets naar keuze uitkiezen!****
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:



Wil jij de nieuwe catalogus, SAB brochure en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! Meld je NU aan!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***




     



5 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!