woensdag 27 oktober 2021

Genieten van het najaar - Stempel Schatten Bloghop - Herfst

 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Deze keer is ons thema de HERFST!

Daarom heb ik me weer eens laten inspireren door iets in mijn eigen omgeving! 


Voor ons huis staan een aantal Hortensia's, die inmiddels eigenlijk zijn uitgebloeid, maar juist die mooie verkleuringen die de bloemschermen dan krijgen, vind ik ZO prachtig! Ik ben dus even de tuin in gegaan en heb wat kiekjes geschoten.

Dit is echt een van de charmes van het najaar. De herfst zit sowieso vol prachtige tinten! Wat kan ik daar toch van genieten!


Daarom leek het me nu eens een leuke creatieve uitdaging, om deze kleuren van een van mijn favoriete bloemen te proberen te benaderen op een kaart!


De Stempel Schat die ik gebruikte zag je een poos geleden namelijk heel regelmatig voorbij komen, maar de laatste tijd nog maar zelden. Een echte vergeten Stempel Schat dus! 

Het is de stempelset Hemelse Hortensia, de Nederlandstalige variant vanHydrangea Haven, met de bijpassende Hydrangea Dies. Ze staan in de jaarcatalogus, en zijn afzonderlijk, maar ook samen als voordeelpakket te bestellen.

Door de bloemen een nieuwe herfstige look te geven zijn ze weer totaal anders! Hoe leuk is dat! 

Wil je meer ideeen zien met deze set, klik dan HIER


Door de  buiten gemaakte foto's goed te bekijken kon ik uitzoeken welke kleureffecten ik wilde bereiken. 

De bloemen hebben een groene ondertoon met rozerode accentjes die ik aanbracht met de Blender Pens.


Ook de verkleurende bladeren heb ik nagebootst, door de blaadjes hier en daar aan te tippen met een Sponge Dauber en Cherry Cobbler inkt.


Hier zie je goed alle kleurschakeringen!

Door al die herfsttintjes krijg je een beetje een Vintage look. Ik vond het leuk om dit effect wat te versterken.


Want een kaart wordt natuurlijk altijd net iets mooier met een bijpassende achtergrond!


De achtergrond maakte ik van een paneel dat ik vol stempelde met de zelfde Hortensia's en deze kleurde ik op de zelfde manier in. Zo maakte ik mijn eigen herfstige achtergrondpapier. Om de herfstige look wat te versterken gaf ik de achtergrond ook nog een beetje Crackle effect!

Verrassing! Voor dit Cracke effect gebruikte ik namelijk een andere echte Stempel Schat! Dit is de set Stacked Stone! 
Ik houd er van altijd met "andere ogen"naar stempelsets te kijken. Dan ontdek je leuke extra toepassingen!

Mocht je meer ideeen willen zien met deze stempelset, klik dan HIER



Op het middenpaneel bracht ik wat structuur aan met de Bark 3D embossingfolder, en door deze vervolgens glad te wrijven met een Bone Folder houd je net een heel klein beetje relief over.

Hierop stempelde ik heel licht nog wat Hortensia bloemetjes.

Hier omheen kwameen stukje Twine, en daar hing ik vervolgens het labeltje met de tekst aan. 


Op de hoekjes kwamen wat stukjes Cork Specialty Paper die ik scheurde. Dat paste het mooist bij de look van de kaart.

Als klein kleuraccentje kwamen er nog wat Decorative Matte Dots rondom de bloem. Deze dots zijn trouwens het bestelkadootje van de maand oktober, bij de Kijkkast!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!
Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!

De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX AnnettešŸ’š


Wat heb ik gebruikt:
Stempels:Hemelse Hortensia
Papier: Cardstock: Thick Very Vanilla, Very Vanilla, Soft Sea Foam
            Cork Specialty Paper
Inkt: Sahara Sand, Soft Sea Foam, Pear Pizzazz, Cherry Cobbler, Rich Razzleberry, Crumb Cake
Dies: Hydrangea Dies
Embossingfolder: Bark 3d Embossingfolder
Embellishments: Matte Decorative Dots, Bakers Twine Essentials Pack
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes, Sponge Daubers, Blender Pens

Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 1 november om 19.00 uur
Maandag 8 november om 19.00 uur




De Kijkkas-OKTOBER-actie: Gebruik de actuele hostesscode AC3CRFFG
en ontvang bij een bestelling vanaf 95 euro 
nu gratis een pakje Matte Decorative Dots twv 9,75 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de nieuwe catalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! Meld je NU aan!
Nu online: Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


6 opmerkingen :

  1. Jeetje, wat een prachtige kaart Annette! Wat heb je de kleuren prachtig gemaakt! Net echt! Ik ben er helemaal verliefd op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stunning card Annette, this is simply beautiful! I LOVE the way you colored the flower in such a delicate way, and the beautiful stamped DSP that you made!! Love the idea to use the Stacked Stone stamp to make the crackled effect! You are an inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Annette dat heb je mooi gedaan! Ik heb toevallig voor het raam gestaan en met verbazing naar onze hortensia staan kijken die ook deze prachtige verkleuring laat zien. Je hebt dat heel goed kunnen “ ver-SU-en”! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Annette dat heb je mooi gedaan! Ik heb toevallig voor het raam gestaan en met verbazing naar onze hortensia staan kijken die ook deze prachtige verkleuring laat zien. Je hebt dat heel goed kunnen “ ver-SU-en”! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Annette, echt een kunstwerk te noemen! Prachtig hoe je de verkleuring van het najaar in beeld hebt gebracht met jouw werk. Een lust voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart. Mooi hoe je de foto van de hortensia en de kleuren, hebt vertaald naar de kaart. Creatieve groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!