woensdag 25 maart 2020

Vrolijk pasen met Inspiring Iris, Bloghop Stempel Schatten NL



Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!
Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

Deze keer is het thema: PASEN!

Pasen blijft het feest van het nieuwe leven, pasen is voor mij ook altijd voorjaar, ook de natuur komt tot leven, en dat gaat ook in deze bizarre tijd gewoon door!

In Nederland worden gewoonlijk niet zo heel veel paaskaarten gestuurd. Ik zelf maak meestal voor pasen ook vooral hebbbedingetjes zoals paasdoosjes en tasjes met bijvoorbeeld paaseitjes er in, maar dit jaar zal ik zeker de nodige paaskaartjes versturen, aan iedereen die we nu tijdens deze dagen niet persoonlijk zullen gaan zien! Of.... omdat het gewoon leuk is!


Gelukkig zijn paaskaartjes ontzettend leuk om te maken!

En als je nu niet voor kuikentjes of paashaasjes wilt gaan, kun je natuurlijk ook voor andere mooie, voorjaarsachtige stempels kiezen!

 Ik koos daarom voor de set Inspiring Iris. Een ontzettend leuke veelzijdige set, die heel makkelijk werkt en natuurlijk voor allerlei gelegenheden te gebruiken is! Deze set is te vinden in de jaarcatalogus.

Inspiring Iris is een Two Step stempelset. Je kunt met de lijntjesstempel eerst de omlijningen stempelen en vervolgens met de inkleurstempels de afbeelding invullen'.

 Je krijgt een prachtig licht/donkereffect met deze inkleurstempels. Net of je een professioneel watercolorartiest bent. Maar nee, het is gewoon gestempeld! Dat komt doordat het een Distinctive stempelset is, met unieke details en effecten, en deze bijzondere manier van stempels fabriceren wordt alleen door Stampin'Up! gedaan.

Wel heb ik, omdat ik voor mijn kaart met geel combineerde, ook bij de bloemen het geel terug laten komen door kleine accentjes te kleuren met een Stampin'Write Marker.

Iris Reticulata
Net als bij echte Irissen.

 Door te combineren met geel ( Daffodil Delight) krijg je meteen een echt paasgevoel! 

De frisse ruitjes van het DSP zijn heerlijk "voorjaarderig"!

 De letters stanste ik met de Hand Lettered Prose Dies. Ideaal natuurlijk, want daar kun je elk woord mee maken wat je maar wilt!

Ik stempelde de tekst Vrolijk Pasen met een stempeltje uit de set Van Alles Wat, ponste deze uit en knipte het woordje Pasen er van af. Zo kun je lekker spelen en combineren met teksten, woorden en letters en maak je er een leuk sierelement van.

 De letters plakte ik verhoogd op met Mini Dimensionals.


Door de Layering Squares Dies nu eens diagonaal te verwerken krijg je meteen een ander effect.

De groene spettertjes maakte ik met een Stampin'Write Marker in de kleur Pear Pizzaz.

En de zwierige strik die ik maakte van een stukje Ruched Ribbon in de zelfde kleur maakte de kaart af.

Nou ja... bijna...

 Want ook de binnenkant fleurde ik nog even op met een mooie bloem....

 En dan nog een lief tekstje er bij!

 En zo maak je dus ook met niet echt paasachtige stempels een vrolijk, fris paaskaartje! Ik denk dat ik er nog maar een aantal ga maken. Momenteel verstuur ik elke dag wel een paar kaartjes...  Iedereen s nu dubbel blij met een kaartje, denk je ook niet? En wat is er leuker dan iemand een glimlach te bezorgen!

 Dit was dan mijn Stempel Schatten-bijdrage voor deze maand.  Hopelijk heb ik je weer op wat ideetjes gebracht!

In ieder geval vind ik het superleuk dat je kwam kijken bij de Kijkkast! Wil je reageren? Klik dan helemaal onderaan deze post op Opmerkingen. Dankjewel alvast!

Hieronder kun je via de links kijken wat de andere Stempel Schatjes ;o) hebben gemaakt! Heel veel hopplezier, en Blijf Creatief! Maar vooral: Blijf GEZOND!!

Tot snel,
Annette




Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Inspiring Iris, Van Alles Wat
Papier: Cardstock: Thick Whisper White, Whisper White, Highland Heather, Daffodil Delight
            DSP: Brights 6x6 DSP
Inkt: Memento Black, Daffodil Delight, Highland Heather, Pear Pizzazz
Stampin'Write Marker: Pear Pizzazz, Daffodil Delight
Dies: Layering Squares Dies, Hand Lettered Prose Dies
Pons: Classic Label
Embellishments: Ruched Ribbon Daffodil Delight (voorjaarsminicatalogus)


Eerstvolgende (mee)besteldagen:

Momenteel bestel ik dagelijks!
Je spulletjes worden direct vanaf StampinÚp naar jouw huis gestuurd ( Vanaf 50 euro is dat nu gratis!), maar ophalen is op afspraak ook nog mogelijk.
Bestel je vanaf 75 euro ontvang je bovendien een gratis workshoppakket met instructievideo!

Dit kun je tot en met 31 maart nog combineren met de Sale-A-Bration!






Geniet van gratis producten en vier mee!
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen? 
Kom er bij!   Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Wil jij graag de JAARCATALOGUS
en/of de nieuwe voorjaars-minicatalogus ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
Of doe een bestelling, dan voeg ik hem er gratis bij!

5 opmerkingen :

  1. Wat stijlvol!
    Heel mooi en die kleuren zijn natuurlijk op en top voorjaar!

    groetjes, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart! De kleuren horen echt bij Pasen. En het hoeven niet altijd paashazen en kuikentjes te zijn ;-). Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleuren heb je gebruikt voor deze voor ons speciale bloem. De grote iris staat bij ons al jaren in de tuin, nog van mijn schoonvader gekregen (ja, van Westfriese grond!), en die is toch al heel lang geleden overleden. Die set moet er toch maar eens komen, er zijn steeds voordringers.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!