maandag 14 december 2015

Embellished Ornaments in een ander jasje

Dat "andere jasje" vind ik nou juist het leuke van stempels. Je kunt ze steeds weer anders gebruiken waardoor je weer heel andere resultaten krijgt. Zo maak je toch met dezelfde afbeelding steeds weer iets heel nieuws en zo verveelt het nooit!

Waar deze  stempelset met bijpassende Thinlitsdies Embellished Ornaments veel gebruikt wordt om glamoureuze kaarten te maken, vaak met lekker veel bling ed, ging ik bij deze kaart een totaal andere kant op.

Eerder een beetje grungy ;o)) Ik heb, om dit effect te bereiken, een aantal simpele maar heel doeltreffende techniekjes gebruikt.

De achtergrond heb ik met de Aquapainter en inkt van een niet te keurig watercolorlaagje voorzien.
Daarna heb ik met de Gorgeous Grunge stempelset wat extra "grunge"aangebracht.

Ook de keuze van "gedekte" kleuren zijn bepalend voor het eindresultaat. Roze Red en Basic Gray speelden in dit geval de hoofdrol.

Het ornament heeft dit effect gekregen door de beinkte stempel vochtig te maken en dan af te drukken.Dan lopen de kleuren net een beetje door wat -mede door het mooie motief in deze stempel- doet denken aan oude fresco's. Door bij dit alles wat onregelmatig gekleurde elementen toe te voegen (zoals het ophanglusje en het scalloplaagje achter de tekst) maak je het effect net nog iets sterker.

Ik wilde toch wel een beetje bling op deze kaart, maar het moest wel "met mate"zijn, dus ik heb het gehouden bij wat Metallic Thread Silver, en een strikje van het mooie Silver Ribbon.

Dit kaartje mag dan wat techniekjes bevatten, het is evengoed heel snel te maken!


De stempelset is nog steeds te bestellen (gelukkig!) en blijft bij mijn favorieten horen! Je kunt de set in combinatie met de dies bestellen met bundelkorting!

Wat heb ik gebruikt: 
Stempels: Embellished Ornaments, Santa's Gifts (tekst), Gorgeous Grunge
Inkt: Basic Gray, Rose Red, Blushing Bride
Papier: Watercolor Paper, Cardstock: Very Vanilla, Basic Gray
Stansen: Delicate Ornaments Thinlits
Ponsen: Scallop Oval, Large Oval
Embellishments: Metallic Thread Silver, Silver Ribbon
Tools: Aqua Painters, Stampin'Sponges, Sponge Daubers, Stampin'Spritzers, Big Shot
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Stampin'Dimensionals 

Tot snel!
Annette

In December bij De Kijkkast: 
De SU-per Eindejaarstombola! 
Maak bij je bestelling kans op gave prijzen!
Lees er HIER alles over!


                                                      Over enkele dagen in de brievenbus:
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)








3 opmerkingen :

  1. Wiw wat gewekdig en goed uitgelegd, deze ga ik liften denk ik zodra minn koppie weer wat rustig is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een schitterende kaart Annette! Geen eenheidsworst! Ik ben zo dol op jouw werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!