donderdag 7 september 2017

Nostalgie met een beetje "grunge" met Musical Season

We zitten, zo in het begin van september, eigenlijk in een wat gekke periode, want de zomervakantie is hier nog maar net voorbij, en ineens is daar de omslag in het weer en is het echt herfst! De kerst lijkt nog zo ver weg, maar de weken gaan zo snel en mezelf kennende kom ik in december altijd kerstkaarten tekort dus had ik me voorgenomen dit jaar eens echt ruim op tijd mijn voorraad kaarten te maken. En ik moet zeggen, ik heb er eigenlijk ENORM veel zin in, vooral door het geweldige aanbod in de nieuwe Herfst Wintercatalogus!



 Vandaag maakte ik een kaart met een verrassend thema. Muziek! Kerst zit er immers vol mee. Kerstliedjes kennen we allemaal, en raken nooit uit de mode. Het hoort er gewoon helemaal bij. Kerst kan niet zonder muziek! 
De kleine "drummerboy"(parampampampam......) staat hier in het middelpunt en wordt omringd door allerlei andere op muziek geinspireerde onderdelen.

De stempels komen uit de set Musical Season. Naast de mooie drummerboy, zitten er ook muziekinstumenten bij, een mooie kersttak, een prachtige border en schitterende bijpassende teksten.


En bij de set passen ook de Musical Instruments Framelits dies. Daar zitten een aantal dies bij om de stempels moeiteloos mee uit te kunnen stansen, maar ook geweldige extra's zoals de trombone (die me meteen deed denken aan het zilveren ornamentje uit de kerstboom) en de sierlijke vioolsleutel!

Hier heb ik de kleine harp als embellishment gebruikt, maar natuurlijk is deze ook prachtig als focuspunt van een kaart te gebruiken.

De onderdelen heb ik lekker bewerkt en oud en "grungy", oftewel, verweerd en wat vervuild, gemaakt met inkt. Vooral het achtergrondpapier met de bladmuziek is flink bewerkt.
Het DSP dat ik daarvoor gebruikte was een vel uit het Merry Music Specialty Designer Series Paper. Het papier is mooi soepel, en voorzien van kerstmuziek, dus ideaal en makkelijk om het een verweerde look te geven. In dit geval heb ik gesponsd en gestempeld. Heel subtiel maar toch zichtbaar aanwezig. Zulke details zijn bepalend voor de uiteindelijke sfeer van een kaart of andere creatie.

 Mocht je ook wel van dit soort kleuren en sfeer  houden, dan is de workshop van 14 oktober waarschijnlijk helemaal iets voor jou! Dan maken we namelijk allerlei nostalgische maaksels, en leer ik je wat mooie manieren om je papier te bewerken en vertel ik je meer over het aanbrengen van wat "Grunge". Je kunt de info vinden in de {workshopagenda).

Deze kaart maakten we trouwens tijdens een Stempelmomentje dat hier plaatsvond. Heerlijk om te doen en weer eens iets anders! Mocht je belangstelling hebben voor de prachtige stempels en dies, ze zijn samen als bundle, dus met tien procent bundlekorting, te bestellen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Musical Season
Papier: Cardstock: Basic Black, Cherry Cobbler, Whisper White, Sahara Sand
             DSP: Merry Music Specialty Designer Series Paper
Inkt: Basic Black, Soft Suede, Cherry Cobbler, Sahara Sand
Dies; Musical nstruments Framelits Dies
Pons: Ticket Tear Border, 1/2 inch Circle
Embellishments: Burlap Ribbon
Tools: Stampin'Sponges, Sponge Daubers, Big Shot, Die Brush, Paper Snips
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Stampin"Diemnsionals, Mini Dimensionals

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (mee-)besteldagen:   
Maandag 11 september om 19.00 uur
Maandag 18 september om 19.00 uur



Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
HERFST-WINTERCATALOGUS


Voor meer nieuws, tips, sneaks, leuks, en weggeefacties, volg de Kijkkast op Facebook! 
Je vindt mij { HIER }



Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? 
Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado,   regelmatig een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! 
En dit alles voor slechts 129 euro! 


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!