maandag 18 september 2017

Een kaart met ......Granny Squares???? Melige-Maandag#7

Het is weer hoog tijd voor een kaartje in de categorie Melige-Maandag, oftewel Silly Monday! Een kaartje met Granny Squares!

Granny Squares?

Ja, Granny Squares!

Je weet wel van die leuke kleurige gehaakte vierkantjes....
(foto van internet)

...die je dan aan elkaar maakt en waar je dan leuke dingen van kunt maken...

Zoals bijvoorbeeld vesten, tassen en... supermooie kleden!
Image result for granny squares
(foto van internet)

Zo gaaf!

Die leuke vierkantjes werden dan waarschijnlijk ooit gehaakt door granny's, oftewel omaatjes... waar ze wellicht ook hun naam aan te danken hebben!

(plaatje van internet)

Tegenwoordig is haken, net als kaarten maken en stempelen trouwens,  al lang niet meer voor oudere dames, het is superhip, en jong en oud doet het! Er zijn ook zulke leuke, mooie, trendy spulletjes verkrijgbaar tegenwoordig, en zelf iets maken is leuk en ook nog eens goed voor een mens!

Maar goed, De vraag is natuurlijk wat gehaakte vierkantjes met stempelen te maken hebben... Nou ja, dat is allemaal ontstaan door een vlaag van inspiratie ;o) die ik had... Op de een of andere manier ging mijn fantasie met me op de loop toen ik een bepaalde stempelset in de jaarcatalogus zag...  Ik zag hem, en ineens moest ik aan Granny Squares denken en ineens ging het bubbelen en bruisen in mijn hoofd en MOEST ik die set gewoon hebben!

Het was namelijk de ideale set om Granny Squares mee te maken! Maar dan wel GESTEMPELDE Granny Squares!

Kijk zelf maar eens...
 Zijn dat Granny Squares of niet?


Ze bevatten alle ingrediƫnten!


 Het zijn vierkantjes, het zijn omaatjes, ze vormen samen een geheel en ze zijn superhip!


Met behulp van de Layered Squares Framelits heb ik zelfs een beetje de "look" van gehaakte randjes nagebootst ;o)
Image result for Stampinup you've got style

Ik heb de hippe omaatjes meerdere keren gestempeld en steeds andere stukjes uitgesneden met de Framelits... Hier en daar zijn delen ingekleurd met de Blenderpens en bijpassende kleuren inkt.

Ook de kleuren zijn hip! Ik zag deze gewaagde combinatie bij de nieuwe kleuren uitdaging van de Global Design Project Challenges... en toen wist ik meteen dat dit HET moment was om eindelijk deze Granny Squares kaart te maken ;o)

Met deze kaart doe ik dan ook meteen mee aan #GDP105



De kaart had met al die kleine vierkantjes niet zo veel meer nodig, maar om net al de strakke lijnen te doorbreken heb ik het middelste vierkantje voorzien van een eenvoudig strikje van een stukje Bakerstwine, samen met een Clear Faceted Gem. Dat geeft net dat beetje "glamour" aan de dames!




Het was echt ontzettend leuk om deze kaart te maken! Soms heb je nu eenmaal een idee in je hoofd en dat moet er dan vroeg of laat uit! Niet omdat hij zo "mooi" is maar omdat ik er enorm veel lol mee gehad heb, ook al voordat ik hem maakte... En ik ken genoeg hippe oma's die deze kaart een glimlach kan bezorgen...

Granny Squares, maar dan anders ;o)

Het leuke is dat ik inmiddels nog heel veel meer maffe kaarten heb bedacht met deze set...


(foto van internet)

Dus je ziet deze hippe oma's zeker nog wel terug hier! Want een dag niet gelachen....

Ja toch?;o)

Een gekkigheidje tussendoor is altijd leuk, en laat meteen de veelzijdigheid van stempels zien,maar morgen ben ik er weer met een wat serieuzere kaart hoor!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: You've got Style, Sunshine Sayings
Papier: Cardstock: Lemon Lime Twist, Peekaboo Peach, Tangerine Tango, Shimmery White
Inkt: Basic Black, Lemon Lime Twist, Peekaboo Peach, Tangerine Tango, Smoly Slate
Dies: Layering Squares Framelits
Embellishments: Clear Faceted Gems, Solid Bakers Twine Basic Black
Tools: Blenderpens, Big Shot

Tot snel!
Annette



NIEUW! De Kijkkast Stempel-Workshopdag!
Een creatieve heerlijke dag vol stempels, workshops, technieken, inspiratie en meer!
Klik {HIER} voor alle informatie!

Eerstvolgende (mee-)besteldagen:   

Maandag 25 september om 19.00 uur
Maandag 2 oktober om 19.00 uur
Maandag 9 oktober om 19.00 uur



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
HERFST-WINTERCATALOGUS



Voor meer nieuws, tips, sneaks, leuks, en weggeefacties,
like en volg de Kijkkast op Facebook! 
Je vindt mij { HIER }



Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? 
Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado,   regelmatig een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! 
En dit alles voor slechts 129 euro! 

3 opmerkingen :

  1. Schitterende kaart Annet, dat is heel precies werken denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt erg mee Gerrie, dankzij de Square Framelits. Die snijden heel precies en als de basis goed is, lukt de rest ook wel ;o)

      Verwijderen
  2. Wat een superorigineel idee! Geweldige kaart!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!