donderdag 21 september 2017

Kerst in Retro-stijl met Christmas in the Making

Voor de afwisseling heb ik vandaag een "scrapkaart"voor jullie. Een kaart met stukjes papier dus maar natuurlijk is er ook op gestempeld!


Al vanaf de eerste keer dat ik naar de  retro-stijl stempelset Christmas in the Making keek wist ik dat ik met die stijl iets wilde doen!

 Het zijn dan ook prachtige plaatjes vanuit de tijd dat jonge meisjes nog bakvissen werden genoemd, en met jongejuffrouw werden aangesproken. Pure nostalgie!

En toen ik dit leuke motiefje ontdekte in het Quilted Christmas Paper Stack DSP, een motief dat voor mij ook een echt retrogevoel had, was 1 en 1 natuurlijk 2.

Ik kleurde de mejuffrouw met inkt en blenderpens in kleurtjes die in het DSP terugkwamen.... Blijft leuk om te doen, dat kleuren! Vooral als je de kleuren zo mooi kunt laten verlopen van donker naar licht.

En daarbij zocht ik toen nog bijpassende versiersels en kleurtjes cardstock. Het hulstblaadje is van vilt en echt doorgestikt, en het lint is ook al voorzien van een leuk kruissteekmotief. Lekker knus zo! Ze kleuren er perfect bij!

Onderaan kwam als accent nog een stukje Pool Party Cardstock dat ik wat relief gaf met de Quilt top embossingfolder.  Deze kleurcombinatie, het kerstige rood met groen en dat gecombineerd met zachte pastels, is helemaal in de stijl van toen!

Echt leuk om weer eens iets heel anders te doen dan ik de laatste tijd gedaan heb.... Deze keer geinspireerd door de materialen zelf!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Christmas in the Making, Feeling of Christmas
Papier: DSP: Quilted Christmas DSP Stack
            Cardstock: Real Red, Garden Green, Pool Party, Blushing Bride
Inkt: Basic Gray, Real Red, Garden Green, Blushing Bride, Pool Party
Embellishments: Stitched Felt Embellishments, Double Stitched Ribbon Blushing Bride
Embossingfolder: Quilt Top
Tools: Stamp-A-Ma-Jig, Big Shot, Blender Pens, Sponge Daubers
En verder: Snail Adhesive, Tear & Tape Adhesive

Tot snel!
Annette



NIEUW! De Kijkkast Stempel-Workshopdag!
Een creatieve heerlijke dag vol stempels, workshops, technieken, inspiratie en meer!
Klik {HIER} voor alle informatie!

Eerstvolgende (mee-)besteldagen:  
Maandag 25 september om 19.00 uur

Maandag 2 oktober om 19.00 uur
Maandag 9 oktober om 19.00 uur


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
HERFST-WINTERCATALOGUS




Voor meer nieuws, tips, sneaks, leuks, en weggeefacties,
like en volg de Kijkkast op Facebook! 
Je vindt mij { HIER }





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!