woensdag 6 september 2017

Maak je eigen lappendeken/ Quilten met stempels en papier!

Nadat ik vandaag flink natgeregend was gunde ik mezelf bij thuiskomst een warme pot thee en een uurtje tijd voor mezelf. En wat ik dan natuurlijk het liefste doe is even mijn stempelhoek induiken ;o)
Ik had zin in een knus project dus viel mijn keus al snel op de nieuwe stempels en dies uit de Quilted Christmas Suite. In de nieuwe herfst-/wintercatalogus is deze suite te vinden op blz 4 en 5.

Mooie papiertjes uitkiezen (in dit geval het Quilted Christmas Paper Stack), een paar keer uitstansen en dan lekker mixen en frutselen met al die leuke stukjes papier.

En zo stelde ik een aantal schattige mini Quiltjes samen waarvan dit er eentje is.

De oorsprong van Quilten is eigenlijk het -uit spaarzaamheid- maken van dekens uit restanten van diverse stoffen en deze vervolgens te voeren en doorsteken met naald en draad zodat ze lekker warm werden. In eerste instantie dus uit noodzaak geboren, maar al snel groeide het maken van Quilts uit tot een heuse kunstvorm. Een kunst die door mensen gedaan wordt met veel kennis en heeeeelll veel geduld. Want een echte Quilt is geheel met de hand gemaakt! Inmiddels zijn Quilts vooral mooi en decoratief en gebruikt men geen restjes meer, maar speciale stoffen met mooie kleine motiefjes.

En wij kunnen dat moois nu een beetje benaderen met deze geweldige Suite!

 De leuke kleine motiefjes in het Quilted Christmas designpapier zijn er natuurlijk helemaal geschikt voor!
 Voor dit eerste voorbeeld pikte ik de rood witte motiefjes er uit, maar je kunt natuurlijk volop combineren met alle dessins en kleuren.

 Natuurlijk laat ik de andere voorbeelden ook binnenkort zien!

De suite bevat naast het papier, de stempels en de dies ook nog geweldige vilten embellishments met echte stiksels, en prachtig lint. Al met al geeft de Suite zo'n echt knus winters gevoel.

Ik houd wel van dat knusse, landelijke, nostalgische sfeertje!
Dit kaartje heb ik heel eenvoudig gehouden. Maar de gestempelde achtergrond en de opgeruwde randjes van het witte cardstock zijn wat kleine leuke details.

Maar "eigenwijze ik" had natuurlijk meteen weer een overvloed aan ideeen, andere kleuren en papiertjes, maar...... ook een heleboel ideeen die niks met winter of kerst te maken hebben!

Met als gevolg dat ik bijna niet meer kon stoppen! ;o) 

Nooit geweten dat quilten zo leuk was ;o)

Ik ontdekte en verkende steeds meer mogelijkheden met de dies, de schattige stikseltjes bijvoorbeeld, waarvoor ook een stans in de set zit, en de vele combinatie- en variatiemogelijkheden.

En natuurlijk stempelde ik zelf mijn Quiltmotiefjes met de stempels, die precies bij de dies passen.

Zo schattig, er zitten bij de dies bijvoorbeeld ook stansjes voor een mini naaldje en garenkaartje, wat toch een leuke details! Zo leuk bedacht!

Naast kerstkaartjes maakte ik diverse kaartjes voor allerlei (ook onverwachte en verrassende) gelegenheden. Zelfs over onderwerpen en voor personen waar je waarschijnlijk nooit aan zou denken in combinatie met het Quiltthema! Ook heb ik lekker gecombineerd met een aantal mooie stempeltechnieken... want dat dat kan ook allemaal! En dat is nou juist zo fijn aan een goede stempelset of bundle: Dat je er nooit op uitgekeken raakt!

Van de meest speciale voorbeelden heb ik weer een verrassende workshop gemaakt! Echt te  leuk! Tijdens deze themaworkshop gaan we heel uiteenlopende  soorten kaarten maken en leer ik jullie natuurlijk alle tips en trucs van het Quilten met stempels en papier, PLUS een aantal mooie technieken! Je kunt alle workshopinformatie terugvinden in de {workshopagenda}. Wacht overigens niet te lang met aanmelden, want de eerste workshops die ik de afgelopen dagen plaatste zijn al weer bijna vol geboekt!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Christmas Quilt, Sentimenten
Papier: Cardstock : Whisper White, Thick Whisper White, Real Red
             DSP: Quilted Christmas DSP Stack
Inkt: Real Red
Dies: Quilt Builder Framelits Dies
Pons: Classic Label
Embellishments: Sheer Ribbon Whisper White
Tools: Big Shot, Bone Folder
En verder: Stampin'Dimensionals, Multi Purpose Liquid Glue, mini glue dots

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (mee-)besteldagen:   
Maandag 11 september om 19.00 uur
Maandag 18 september om 19.00 uur



Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen



Voor meer nieuws, tips, sneaks, leuks, en weggeefacties, volg de Kijkkast op Facebook! 
Je vindt mij { HIER }



Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? 
Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado,   regelmatig een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! 
En dit alles voor slechts 129 euro! 


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***




Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!