woensdag 28 januari 2015

Bloemig kaartje: It's your day!

Na een aantal maaksels in zachte lentekleurtjes was ik ook weer even toe aan iets pittigers. Maar toch wilde ik graag iets doen in bloementhema, want er was een stempelset die vanaf het hoekje van mijn tafel al minstens een week naar me riep! Zulke mooie bloemen! Weer zo'n topper uit de lente-/ zomercatalogus...

Ik had inmiddels al zo'n 589 ideeen bedacht ( als het niet meer is ;o) met deze prachtige set dus ik kon echt geen seconde langer wachten en heb vandaag even een stempelmomentje ingelast.

En ja, ...Hij is echt helemaal leuk, deze prachtige set met artistieke, schetsachtig getekende bloemen met de naam Mum's Love! Het zijn two-step-stempels, en dat wil zeggen dat je aparte stempels hebt voor de buitenlijntjes en de binnenkant. Je kunt de bloemen dus in twee stappen stempelen.

Bij deze bloemen zijn de "binnenkantstempels"zo gemaakt dat je zelfs als je niet kunt aquarelleren, je nu toch wel kunt aquarelleren. De afdrukjes zien er namelijk uit alsof je een crack bent in het werken met watercolors;o)



Officieel is deze stempelset gericht op moeders en moederdag, en daarvoor zitten er ook geweldige teksten bij de set....maar deze bloemen zijn natuurlijk hartstikke veelzijdig en ik koos vandaag voor combineren met een andere nieuwe set! Big on You... met prachtige, supergrote en bruikbare teksten! Heel gaaf om de boodschap op je kaart een prominente rol te laten hebben! De teksten zijn daar enorm geschikt voor!



Zoals gezegd wilde ik nu iets pittigers dus ging wilde ik wat stevigere maar toch ook zachte kleuren. Daarom heb ik deze keer de wat ongebruikelijke combi genomen van Rose Red en Baked Brown Sugar. Die twee bleken het wonderlijk goed met elkaar te kunnen vinden!

Ik heb van de "binnenkantstempels" de takjes en blaadjes niet beinkt, alleen de bloem. Dat gaat heel makkelijk met een Stampin'Write marker in de kleur Rose Red. Deze stempel heb ik toen afgedrukt over de buitenlijntjes die ik al met Baked Brown Sugar had gestempeld. De blaadjes heb ik daarna "uitgewassen" met een Aqua Painter voor een subtiel kleurwaasje. Door de bruine kleur geeft dat een beetje een oud effect.


De tekst heb ik voorzien van Faux Stitching, een techniek die ik regelmatig gebruik. Het geeft een leuke handmade uitstraling.

Tenslotte heb ik de bloem van  de achtergrond nog een keer als embellishment terug laten komen. Deze bloem heb ik net zo gestempeld als die van de achtergrond, maar daarna losjes uitgeknipt en voorzien van wat glitter. Met Dimensionals heb ik hem een beetje speels op de kaart geplakt.



Meer had de kaart niet nodig.  Het is een combinatie van strak, speels, stoer en vrouwelijk, met wat subtiele details.



Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Mum's Love. Big on You
Inkt: Baked Brown Sugar, Rose Red
Papier: Naturals White Cardstock
Embellishments: Stampin'Glitter Dazzling Diamonds
Tools: Paper Piercing Tool, Stampin"Pierce Mat, Paper Piercing Templates Essentials, Stampin'Write Markers Regals, Aqua Painter, Sponge Daubers, Paper Snips, Stampin'Trimmer
En verder: Stampin'Glue Sticks, 2-way Glue pen


14 opmerkingen :

  1. Jessie de Ridder28 januari 2015 om 00:49

    Prachtige combinatie zeg! En wat een mooi idee die ene bloem er als detail bovenop ligt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastisch idee om zo de stempels zowel voor de achtergrond als voor de versiering te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal jouw stijl! Helemaal mijn smaak! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een heel aparte kaart!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!