maandag 5 februari 2024

Stoere botanische kaart met Planted Paradise

Mijn voorraad verjaardagskaarten begint wat uit te dunnen, zag ik afgelopen weekend toen ik mijn kaartenbakjes even uitsorteerde!


Zo had ik meteen een goede reden om daar snel even iets aan te doen ;o) 


Het leek me leuk er meteen wat challenges bij te betrekken, voor wat extra creatieve uitdaging, en daar rolde dus uiteindelijk dit stoere botanische kaartje uit!


Ik gebruikte er deze nieuwe set Planted Paradise voor! Deze kun je vinden in de nieuwe Mini Catalogus! Een heel uitgebreide set vol met gave potten, blaadjes en plantjes, waarmee je helemaal los kunt gaan en je eigen botanische arrangementen kunt maken! 

De set heeft bovendien iets bijzonders, want het is een speciaal gesneden set, waardoor je de stempels tweezijdig kunt gebruiken! Zo kun je bijvoorbeeld eerst de detailzijde van de stempel afdrukken, en daarna de dichte zijde van de stempel gebruiken met een lichtere kleur inkt, om zo de afbeelding in te kleuren. Daar kun je dus allerlei leuke dingen mee doen!


Ik liet de kleuren groen, blauw en zand overal terugkomen.


Ik volgde namelijk deze kleuren challenge van Color Throwdown. Wat een leuke combi he? En als je eens goed naar die inspiratiefoto kijkt, snap je meteen waarom ik deze botanische set er bij pakte ;o) Dat hoefde helemaal niet; de foto als uitgangspunt gebruiken, maar ik vond het wel een leuke extra uitdaging!


De stoere pot vol structuur, en de blauwtint die naar grijs neigt, lieten mij kiezen voor de kleur Boho Blue, waar ik ook nog een beetje Smoky Slate aan toevoegde, voor een lekker grove steenlook. Bovendien maakte ik een verhoogde rand op de pot, door hem nog eens te stempelen en alleen die strook uit te knippen. Het geeft een leuk 3D effect!

Om het gevraagde kleurtje TAN in te voegen, de kleur die ik vertaalde in de Stampin'Up! kleur Crumb Cake, en ook gewoon voor wat extra "sjeu" natuurlijk,  bracht ik wat stoer bakers twine aan.


Voor de verschillende bladeren gebruikte ik verschillende groentinten, voor een natuurlijke, realistische look, die rustig maar ook weer niet te saai is. Ik krulde alle bladeren een beetje omhoog met de Bone Folder.


Op de inspiratiefoto stond de blauwe pot op een rieten gevlochten schijf. Dat kleurtje en de ronde vorm  liet ik terugkomen in de twee cirkels die ik onder de witte cirkel vandaan liet komen. Ik stanste ze met de Stylish Shapes Dies


Dat stoere structuurtje maakte ik met een van deze twee supergave embossingfolders, de Stripes & Splatters Embossingfolders. Deze zijn te vinden in de jaarcatalogus, maar zijn nu ook als Sale-A-Brationkado, als set van twee, gratis uit te kiezen bij een bestelling vanaf 60 euro! Dat is nog eens leuk! 


De drie cirkels vormen een stoer geheel!


Ze kwamen op een vierkante kaart, waarbij de cirkels gedeeltelijk over de randen van het centraal geplaatste- ook vierkante- paneel vallen.


Hier kwam de inspiratie van deze mooie schets van Freshly Made Sketches. Ik hield de schets keurig aan, maar sleutelde wel stiekem een beetje aan de verhoudingen ;o) 
Het vierkant werd kleiner, de cirkels groter.


Alle hoogteverschillen en structuurtjes geven een wat rustieke uitstraling aan deze kaart!


Je kunt volgens mij wel zeggen dat ik niet bezuinigd heb op de Dimensionals ;o)



Wat subtiel inkt blenden, een leuke tekst uit de set Wildlife Wonder en wat neutrale dots maken het helemaal af. Het was weer een plezier om te maken! En heerlijk even ontspannend in deze zorgelijke periode.

Wat vind jij van deze kaart? Ik ben benieuwd!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Planted Paradise, Wildlife Wonder (tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Crumb Cake, Boho Blue, Thick Basic White
Inkt: Garden Green, Soft Sea Foam, Old Olive, Boho Blue, Smoky Slate
Dies: Stylish Shapes Dies
Embossing: Stripes & Splatters 3d Embossingfolder (te bestellen OF als SAB)
Embellishments: Bakers Twine Essentials Pack,  Classic Matte Dots
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Sponge Daubers, Blending Brushes

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 5 februari 19.00 uur
Maandag 12 februari 19.00 uur


Bestel bij de Kijkkast en ontvang een kadootje als dank!
In Februari krijg je bij een bestelling vanaf 95,00 euro,
en bij het gebruik van de Hostcode RWB2SV2U
gratis een pakje pastel Glanssteentjes  twv 9,75


Van 4 januari t/m 29 februari: Sale-A-Bration!
De feestperiode met heel veel gratis kadoos, lees er HIER alles over!



Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
en ontvang tijdelijk deze geweldige 
Glaswerkplaat met toebehoren twv 74 euro GRATIS!
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke Jaarcatalogus 
en/of de nieuwste voorjaars Minicatalogus samen met de 
Sale-A-Brationfolder ontvangen? 
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Infopagina.

4 opmerkingen :

  1. What a wonderful card! I love how you used this week’s colors! Thank you for playing along with us over at the Color Throwdown!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fabulous job combining challenges! The woodgrain is such an effective look on this gorgeous card! Thanks so much for joining us at Freshly Made Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The wood grain is so pretty for the plant background. Wonderful details! So glad to see you this week at FMS!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. you nailed both challenges! this is my favorite:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!