vrijdag 13 januari 2017

Krachtige kleuren met de nieuwe Watercolor Pencils, Custom Tee en Designer Tee!

Bij nogal wat mensen in mijn omgeving gebeuren op het moment heftige dingen. Geen wissewasjes maar dingen waar je 's nachts van wakker ligt zeg maar...

Dus worden er door mij momenteel veel kaartjes gemaakt en verstuurd. Leuke en vrolijke, maar vooral ook kaartjes als steuntje in de rug...
.. om ze bijvoorbeeld te laten weten dat het uiteindelijk allemaal goed zal komen.

En dat mag dan soms best een wat "pittiger" kaartje zijn als dat bij de omstandigheden past. In dit geval is het dan ook een kaartje met "bite"geworden.


Ik koos hier voor stevige kleuren en een paar stoere technieken die samen voor een stoer, opvallend geheel zorgen. Echt een kaart voor een doorzetter! 

Om de basis te maken heb ik de nieuwe Watercolor Pencils gebruikt! Daar kun je zulke enorm gave dingen mee doen! Niet alleen inkleuren en uitwassen met een penseel en water, maar ook achtergronden, speciale effecten en laagjestechnieken kun je er geweldig mee maken.

Er is hier volgende week zaterdag 21 januari een gave techniekenworkshop waarin ik de deelnemers een heel aantal van dit soort "coole"technieken ga aanleren en uitleggen. Een middag vol tips, nieuwe mogelijkheden en kleurrijke trucs om effecten te bereiken waarvan je niet zou denken dat ze met potloden gemaakt zijn. Oftewel, je maakt kennis met de wonderlijke wereld van de Watercolor Pencils!

Er zijn nog maar enkele plaatsjes beschikbaar, dus.... wees er snel bij als je nog mee wilt doen! In de WORKSHOPAGENDA vind je de informatie over deze workshop! In verband met het bestellen van de materialen kan aanmelden uiterlijk tot aanstaande maandag 16 januari om 19.00 uur, maar natuurlijk kan ik ook deze workshop ook op een ander moment bij jou thuis komen doen.


Met een t-shirt met tekst maak je altijd echt een statement, dus bij het verschijnen van de nieuwe voorjaarscatalogus was ik meteen fan van deze stempelset Custom Tee.  (Tee komt van T-shirt) Het woord "Custom"zegt het al,  je  kunt shirtjes (er zijn ook herenmodellen en singlets....) helemaal aanpassen aan allerlei gelegenheden en sferen. Te gek, en ook supergeschikt voor de wat "jongere"kaartjes! Ook is er een mooie uitgebreide set DIES bij, en natuurlijk zijn stempels en dies samen als bundle, dus met korting, te bestellen!

En aangezien de Sale-A-Brationkadoos vaak perfect passen bij producten uit de reguliere collectie, was dat ook het geval met de set Designers Tee. Hierbij zitten superleuke teksten en plaatjes die (hoe leuk is dat!!) precies in en bij de Shirtjes passen. Natuurlijk zijn ze ook los prima te gebruiken.. De tekst op en naast het shirt van deze kaart komen ook uit deze set. Precies wat ik zocht! En deze set is dus helemaal GRATIS uit te kiezen bij een bestelling van minimaal 60 euro!


Het leuke van deze Watercolorpencils is natuurlijk ook dat ze precies de goede kleuren hebben. Alle kleurtjes van de achtergrond komen dan ook weer terug in de stempelinkt, cardstock en Enamel Shapes. Ik houd er van als alles zo mooi bij elkaar past. Dat maakt het makkelijker om creatief te zijn en mijn fantasie te laten gaan! Ik hoef me namelijk nooit druk te maken of "het wel net de goede kleur is".... maar kan gewoon lekker aan de slag!

Als detail heb ik het shirt verhoogd opgeplakt met als schaduweffect een shirtje er onder. Dat geeft meteen contrast t.o.v.de ondergrond. De extra tekst is uitgeponst met de Classic Label pons en een stukje achter het shirt gedaan.

Eigenlijk denk ik dat er heel veel mensen zijn die wel een shirt met deze tekst zouden kunnen gebruiken. Denk je ook niet? Laten we dus maar veel kaartjes blijven maken en versturen. Wat voor ons een klein gebaar is kan voor een ander immers heel veel betekenen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Custom Tee, Designers Tee (SAB)
Papier: Cardstock: Whisper White, Real Red, Rich Razzleberry, Melon Mambo
             Watercolor Paper
Inkt: Basic Black, Calypso Coral, Pumpkin Pie, Rich Razzleberry
Dies: T-shirt Builder Framelits Dies
Pons: Classic Label
Tools: Watercolor Pencils, Heat Tool, Stampin'Sponges, Paper Snips, Aqua Painters, Stampin'Spritzers,
En verder: Tear&Tape Adhesive, Multi Purpose Liquid Glue




1 opmerking :

  1. Bettina de Bakker22 januari 2017 om 20:46

    Wow, wat een fantastische kaart! Geweldig gedaan! Als je goed kijkt zitten er zo veel details in! Ik vind hem echt PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!